Bezstresowa Matematyka: Jak Pokonać Lęk i Zrozumieć Liczby. Uczeń ze specjalnymi potrzebami na lekcjach matematyki
kursu
szkolenia
trwania
Dla kogo ten kurs?
Kurs skierowany jest do nauczycieli matematyki klas IV - VIII.
Korzyści dla Uczestników:
● zrozumie, jakie metody i techniki mogą być skuteczne w pracy z uczniami z różnymi dysfunkcjami, co przekłada się na lepsze efekty w procesie nauczania i uczenia się
● dzięki zdobytej wiedzy nauczyciel, może precyzyjnie zindywidualizować swoje wsparcie dla każdego ucznia, uwzględniając specyficzne trudności, z jakimi się borykają
● poznanie dysfunkcji uczniów, zrozumienie z czym borykają się na lekcji matematyki pomaga nauczycielom lepiej zrozumieć perspektywę uczniów oraz wypracować bardziej empatyczne podejście do ich potrzeb
Co znajduje się w kursie?
Kurs dostarcza praktycznych narzędzi i strategii, które pozwalają na efektywne i zindywidualizowane wsparcie każdego ucznia.
kursu
szkolenia
trwania
Plan szkolenia
-
02MODUŁ IMODUŁ I
-
03Jaka jest podstawa prawna, z której wynika obowiązek indywidualizacji i dostosowań wymagań edukacyjnych?Jaka jest podstawa prawna, z której wynika obowiązek indywidualizacji i dostosowań wymagań edukacyjnych?
-
04Dostosowanie wymagańDostosowanie wymagań
-
05Czego potrzebują uczniowie o SPECzego potrzebują uczniowie o SPE
-
06Co składa się na sukces ucznia o SPECo składa się na sukces ucznia o SPE
-
07MODUŁ II - Uczniowie ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi, podział i dostosowaniaMODUŁ II - Uczniowie ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi, podział i dostosowania
-
08Uczniowie słabowidzącyUczniowie słabowidzący
-
09DOSTOSOWANIA DO EGZAMINU ÓSMOKLASISTY (wytyczne na rok szkolny 2023/2024) Uczniowie słabowidzącyDOSTOSOWANIA DO EGZAMINU ÓSMOKLASISTY (wytyczne na rok szkolny 2023/2024) Uczniowie słabowidzący
-
10Uczeń słabosłyszącyUczeń słabosłyszący
-
11DOSTOSOWANIA DO EGZAMINU ÓSMOKLASISTY (wytyczne na rok szkolny 2023/2024) Uczniowie słabosłyszącyDOSTOSOWANIA DO EGZAMINU ÓSMOKLASISTY (wytyczne na rok szkolny 2023/2024) Uczniowie słabosłyszący
-
12Uczniowie z ADHDUczniowie z ADHD
-
13Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkimUczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim
-
14DOSTOSOWANIA DO EGZAMINU ÓSMOKLASISTY (wytyczne na rok szkolny 2023/2024) Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkimDOSTOSOWANIA DO EGZAMINU ÓSMOKLASISTY (wytyczne na rok szkolny 2023/2024) Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim
-
15Uczeń z AutyzmemUczeń z Autyzmem
-
16DOSTOSOWANIA DO EGZAMINU ÓSMOKLASISTY (wytyczne na rok szkolny 2023/2024) Uczniowie z AutyzmemDOSTOSOWANIA DO EGZAMINU ÓSMOKLASISTY (wytyczne na rok szkolny 2023/2024) Uczniowie z Autyzmem
-
17Uczeń z zespołem AspergeraUczeń z zespołem Aspergera
-
18DOSTOSOWANIA DO EGZAMINU ÓSMOKLASISTY (wytyczne na rok szkolny 2023/2024) Uczniowie z zespołem AspergeraDOSTOSOWANIA DO EGZAMINU ÓSMOKLASISTY (wytyczne na rok szkolny 2023/2024) Uczniowie z zespołem Aspergera
-
19Narzędzia TIK umożliwiające dostosowaniaNarzędzia TIK umożliwiające dostosowania
-
20Geoplany i PHETGeoplany i PHET
-
21MODUŁ III- Specyficzne trudności w uczeniu się i uczeń zdolnyMODUŁ III- Specyficzne trudności w uczeniu się i uczeń zdolny
-
22DysgrafiaDysgrafia
-
23DysleksjaDysleksja
-
24DOSTOSOWANIA DO EGZAMINU ÓSMOKLASISTY (wytyczne na rok szkolny 2023/2024) Uczniowie ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się: z dysleksją, z dysgrafią, z dysortografiąDOSTOSOWANIA DO EGZAMINU ÓSMOKLASISTY (wytyczne na rok szkolny 2023/2024) Uczniowie ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się: z dysleksją, z dysgrafią, z dysortografią
-
25Uczeń uzdolnionyUczeń uzdolniony
-
26Materiały dla uczniów zdolnychMateriały dla uczniów zdolnych
-
27Moduł IV- Specyficzne trudności w uczeniu się DyskalkuliaModuł IV- Specyficzne trudności w uczeniu się Dyskalkulia
-
28Symptomy trudnościSymptomy trudności
-
29DostosowaniaDostosowania
-
30Trudności z czytaniem i rozumieniem sensu matematycznegoTrudności z czytaniem i rozumieniem sensu matematycznego
-
31DOSTOSOWANIA DO EGZAMINU ÓSMOKLASISTY (wytyczne na rok szkolny 2023/2024) Uczniowie ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się: z dyskalkuliąDOSTOSOWANIA DO EGZAMINU ÓSMOKLASISTY (wytyczne na rok szkolny 2023/2024) Uczniowie ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się: z dyskalkulią
Nauczycielka dyplomowana matematyki i wicedyrektor w Szkole Podstawowej nr 7 w Kłodzku. Doradca metodyczny w zakresie matematyki w DODN we Wrocławiu filia w Wałbrzychu. Ambasadorka programu eTwinning w województwie dolnośląskim. Egzaminatorka, członek SNM i członkini grupy Superbelfrzy RP. Zrealizowane liczne projekty krajowe i międzynarodowe dotyczące przedmiotów matematyczno - przyrodniczych z wykorzystaniem narzędzi TIK w ramach programu eTwinning. Liczne granty w tym: Konstruktorzy Marzeń - Klub Młodego Odkrywcy przy CNK, Fajne T - mobile, Superkoderzy - Fundacji Orange, Działaj Lokalnie, Meet and code.