Edukacja włączająca
kursu
szkolenia
trwania
Dla kogo jest ten kurs?
Jeśli pracujesz z dziećmi niepełnosprawnymi w szkole, chcesz wiedzieć o nich więcej, poznać tajniki pracy z uczniem z orzeczeniem. To ten kurs jest dla Ciebie. Jeśli chcesz, by wszyscy Twoi uczniowie mieli poczucie przynależności do zbiorowości szkolnej - to także kurs dla Ciebie. Skierowany jest do nauczycieli, dyrektorów, pedagogów, dla których włącznie dziecka w naukę jest nie koniecznością, ale staje się misją.
Czego się nauczę?
Uczestnicy nauczą się określać warunki konieczne do wdrożenia oraz zadania konieczne do zrealizowania, by funkcjonować w pełni jako szkoła, placówka włączająca. Poznają także zadania jakie podejmuje nauczyciel włączający w bieżącej pracy z uczniami, z diagnozą wybranych zaburzeń.
Co znajduje się w kursie?
Kurs ukazuje , jak pracować z uczniem w edukacji włączającej, przedstawia akty prawne, założenia. Pokazuje przykłady konkretnych rozwiązań, Uczy tworzenia niezbędnych dokumentów.
kursu
szkolenia
trwania
Plan szkolenia
-
02Postawy i kompetencje nauczycieliPostawy i kompetencje nauczycieli
-
03Co na to prawo?Co na to prawo?
-
04Edukacja integracyjna - Edukacja włączającaEdukacja integracyjna - Edukacja włączająca
-
05Pomoc pedagogiczno – psychologicznaPomoc pedagogiczno – psychologiczna
-
06Kształcenie specjalne – indywidualny program edukacyjno-terapeutycznyKształcenie specjalne – indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny
-
07Zadania szkołyZadania szkoły
-
08Arkusz pomocniczy do oceny efektywności udzielanej ppp w roku 2020/2021Arkusz pomocniczy do oceny efektywności udzielanej ppp w roku 2020/2021
-
09IPET zawieraIPET zawiera
-
10Zadania zespołu nauczycieliZadania zespołu nauczycieli
-
11Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznejFormy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
-
12Pozytywny klimat w szkole i w klasiePozytywny klimat w szkole i w klasie
-
13Od czego zacząć? Podziel na grupyOd czego zacząć? Podziel na grupy
-
14Edukacja włączająca - indywidualizacjaEdukacja włączająca - indywidualizacja
-
15Dla kogo i kiedy zajęcia indywidualne – dla kogo i kiedy nauczanie indywidualne lub zindywidualizowana ścieżka kształcenia?Dla kogo i kiedy zajęcia indywidualne – dla kogo i kiedy nauczanie indywidualne lub zindywidualizowana ścieżka kształcenia?
-
16Wczesne rozpoznanie możliwości psychofizycznych uczniaWczesne rozpoznanie możliwości psychofizycznych ucznia
-
17Kształtowanie kompetencji kluczowych wśród uczniów - zadaniem współczesnej szkołyKształtowanie kompetencji kluczowych wśród uczniów - zadaniem współczesnej szkoły
-
19RekomendacjeRekomendacje
Jestem absolwentką Filologii Polskiej FUW (1999), Zarządzania na Uniwersytecie Warszawskim (2012), trenerką technik pamięci, autorką ćwiczeń "Mistrz koncentracji"
Nauczycielka na każdym stopniu edukacji, egzaminatorka egzaminu ósmoklasisty i maturalnego, trenerka rad pedagogicznych, storytellerka.
Praktyka w szkole i ciągła obserwacja uczniów sprawiły, że swoją wiedzą postanowiłam podzielić się z nauczycielami i młodzieżą. Od 2007 roku szkolę rady pedagogiczne, specjalizując się w technikach pamięci, koncentracji, metodach aktywizujących. Niezmiernie bliskie jest mi ocenianie kształtujące i wszystko, co wspiera uczniów w ich nauce. Wieloletnia praca z trudną młodzieżą i program profilaktyki "Drogowskaz” mojego autorstwa ułatwiły mi spojrzenie na uczniów potrzebujących pomocy.
Ukończony kurs storytelling sprawił, że kursy opieram na snuciu opowieści i zachęcam do tego także nauczycieli. Moje kursy będą dla Państwa nie tylko sporą dawką wiedzy, ale także dawką dobrego humoru.