Dyscyplina w trudnej klasie
kursu
szkolenia
trwania
Dla kogo jest ten kurs?
Masz problemy z dyscypliną w klasie? Chcesz wpływać na uczniów zwanych trudnymi i umieć reagować na nich odpowiednio? Jeśli tak – jest to kurs dla Ciebie. Przeznaczony jest on dla wszystkich nauczycieli, którzy chcą, by atmosfera w klasie była bardzo dobra i nie psuł ich żaden uczeń, sprawiający problemy.
Czego się nauczę?
Nauczysz się postępowania z uczniami sprawiającymi problemy wychowawcze, dowiesz się, jakie formy oddziaływania na nich są najskuteczniejsze i jakie metody wybrać i dopasować do poszczególnych uczniów i zespołu klasowego.
Co znajduje się w kursie?
Kurs pokazuje konkretne metody działania i postępowania z uczniem trudnym i z klasą sprawiającą problemy, daje gotowe rozwiązania, ale także miejsce na zastanowienie i przemyślenie tego, co czeka nas w szkole.
kursu
szkolenia
trwania
Plan szkolenia
-
02Utrzymanie dyscypliny w klasieUtrzymanie dyscypliny w klasie
-
03Kwestionariusz samoocenyKwestionariusz samooceny
-
04Przyczyny problemów z dyscypliną i cele niewłaściwego zachowaniaPrzyczyny problemów z dyscypliną i cele niewłaściwego zachowania
-
05Poszukiwanie uwagiPoszukiwanie uwagi
-
06Walka o władzęWalka o władzę
-
07ZemstaZemsta
-
08BezradnośćBezradność
-
09Zaspokojenie potrzebZaspokojenie potrzeb
-
10Zaburzenie zachowaniaZaburzenie zachowania
-
11Uwarunkowania zaburzonych zachowań dzieckaUwarunkowania zaburzonych zachowań dziecka
-
12Doświadczenia korygująceDoświadczenia korygujące
-
13Zachowania trudne a zaburzoneZachowania trudne a zaburzone
-
14Uczestnicy zespołu budującego strategięUczestnicy zespołu budującego strategię
-
15Analiza przypadkuAnaliza przypadku
-
16PamiętajPamiętaj
-
17Nauczyciel jako liderNauczyciel jako lider
-
18Szkolny system dyscyplinarnySzkolny system dyscyplinarny
-
19Otoczenie ma znaczenieOtoczenie ma znaczenie
-
20Hałas. Oświetlenie. TemperaturaHałas. Oświetlenie. Temperatura
-
21Wystrój klasy. Pomoce naukoweWystrój klasy. Pomoce naukowe
-
22Rozmieszczenie przestrzenne (ławki, ciągi komunikacyjne nauczyciela)Rozmieszczenie przestrzenne (ławki, ciągi komunikacyjne nauczyciela)
-
23Rozmieszczenie uczniów w klasieRozmieszczenie uczniów w klasie
-
24Przygotowanie do zajęćPrzygotowanie do zajęć
-
25Pięciostopniowa procedura uczenia zachowania się uczniówPięciostopniowa procedura uczenia zachowania się uczniów
-
26Zaobserwuj siebieZaobserwuj siebie
-
27UśmiechUśmiech
-
28Osiem modeli stosowania podejścia do dyscypliny w szkoleOsiem modeli stosowania podejścia do dyscypliny w szkole
-
29PodsumowaniePodsumowanie
Jestem absolwentką Filologii Polskiej FUW (1999), Zarządzania na Uniwersytecie Warszawskim (2012), trenerką technik pamięci, autorką ćwiczeń "Mistrz koncentracji"
Nauczycielka na każdym stopniu edukacji, egzaminatorka egzaminu ósmoklasisty i maturalnego, trenerka rad pedagogicznych, storytellerka.
Praktyka w szkole i ciągła obserwacja uczniów sprawiły, że swoją wiedzą postanowiłam podzielić się z nauczycielami i młodzieżą. Od 2007 roku szkolę rady pedagogiczne, specjalizując się w technikach pamięci, koncentracji, metodach aktywizujących. Niezmiernie bliskie jest mi ocenianie kształtujące i wszystko, co wspiera uczniów w ich nauce. Wieloletnia praca z trudną młodzieżą i program profilaktyki "Drogowskaz” mojego autorstwa ułatwiły mi spojrzenie na uczniów potrzebujących pomocy.
Ukończony kurs storytelling sprawił, że kursy opieram na snuciu opowieści i zachęcam do tego także nauczycieli. Moje kursy będą dla Państwa nie tylko sporą dawką wiedzy, ale także dawką dobrego humoru.