SELF-REG – czyli o sztuce samoregulacji
kursu
szkolenia
trwania
Dla Kogo jest ten kurs?
Kurs skierowany jest dla nauczycieli i wychowawców w przedszkolach, szkołach podstawowych i ponadpodstawowych, którzy chcą wspierać dzieci i młodzież w stawaniu się silnymi psychicznie dorosłymi. Wskazane jest również zapoznanie się z technikami samoregulacji rodziców – żeby wprowadzając ją równocześnie w domu i szkole wspierać harmonijny rozwój dzieci i młodzieży.
Czego się nauczę?
Podczas kursu dowiesz się czym jest proces samoregulacji, jak odróżnić impulsy od pragnień. Ponadto jak nasz mózg działa w stresie, jak radzić sobie i pomóc dzieciom i młodzieży rozpoznawać stresory. Poznacie samoregulujące uczenie się które jest procesem przejmowania kontroli i oceniania własnego uczenia się i zachowania. Otrzymasz praktyczne informacje i wskazówki jak wprowadzić zasady samoregulacji zaczynając od siebie; bo tylko czując jakie Self-reg niesie za sobą miarodajne skutki – można wprowadzić je z entuzjazmem na każdym etapie rozwojowym naszych podopiecznych.
Co znajduje się w kursie?
Informacje zawarte w kursie pomogą nauczycielom i wychowawcom w poznawaniu siebie oraz swoich podopiecznych. Dowiedzą się, że kontrola impulsów w samoregulacji polega na oddzieleniu bezpośrednich impulsów i długoterminowych pragnień; oraz tego, że można planować, oceniać działania i powstrzymywać się od robienia rzeczy, których będziemy żałować. Badania pokazują, że samoregulacja jest siłą niezbędną do dobrego samopoczucia emocjonalnego oraz do osiągania celów.
kursu
szkolenia
trwania
Plan szkolenia
-
02Webinar cz. 1Webinar cz. 1
-
03Webinar cz. 2Webinar cz. 2
-
04Webinar cz. 3Webinar cz. 3
-
05Czym jest SamoregulacjaCzym jest Samoregulacja
-
06Samoregulacja a samokontrolaSamoregulacja a samokontrola
-
07Mózg na dłoniMózg na dłoni
-
08Pięć obszarów stresu i samoregulacjiPięć obszarów stresu i samoregulacji
-
09Maskowanie, chowanie i tuszowanie, czyli o selekcja sytuacjiMaskowanie, chowanie i tuszowanie, czyli o selekcja sytuacji
-
10Praktyka czyni mistrzem – czyli 5 kroków do samoregulacjiPraktyka czyni mistrzem – czyli 5 kroków do samoregulacji
-
11Samoregulacja wg Roy BaumeisterSamoregulacja wg Roy Baumeister
-
12Samoregulacja a społeczny rozwój emocjonalnySamoregulacja a społeczny rozwój emocjonalny
-
13DzieciństwoDzieciństwo
-
14Perspektywy wykorzystania samoregulacjiPerspektywy wykorzystania samoregulacji
-
15Skutki niskiej samoregulacjiSkutki niskiej samoregulacji
-
16Jak praktykowaćJak praktykować
-
17ĆWICZENIE 1 – nauka cierpliwości, koncentracji, opanowaniaĆWICZENIE 1 – nauka cierpliwości, koncentracji, opanowania
-
18ĆWICZENIE 2 - Model procesu regulacji emocjiĆWICZENIE 2 - Model procesu regulacji emocji
-
19ĆWICZENIE 3 Modyfikacja sytuacjiĆWICZENIE 3 Modyfikacja sytuacji
-
20ĆWICZENIE 4 Przydatne pytaniaĆWICZENIE 4 Przydatne pytania
-
21ĆWICZENIE 5 Słoik emocjiĆWICZENIE 5 Słoik emocji
-
22ĆWICZENIE 6 Pozytywna DyscyplinaĆWICZENIE 6 Pozytywna Dyscyplina
-
23ĆWICZENIE 7 Czytanie książekĆWICZENIE 7 Czytanie książek
-
24PodsumowaniePodsumowanie
Jestem nauczycielem akademickim, adiunktem, doktorem nauk o zarządzaniu, akredytowanym praktykiem tutoringu, certyfikowanym trenerem minimediacji (w duchu wychowania bez przemocy NVC); certyfikowanym edukatorem pozytywnej dyscypliny rodziców oraz nauczycieli oraz Trenerem Umiejętności Społecznych TUS I oraz II stopnia.
Pomagam rodzicom i nauczycielom budować relacje oparte na miłości, empatii, szacunku i pozytywnej dyscyplinie, które są podstawowymi wartościami podczas długotrwałego procesu wychowania kompetentnych i szczęśliwych dzieci.
Pracuję jako adiunkt, nauczyciel akademicki od 2007 roku; a od 2012 roku wdrażam założenia tutoringu dbając o rozwój i wspierając swoich podopiecznych. Jako potwierdzenie efektów pracy w 2019 roku otrzymałam, podczas VII Gali Środowiska Studenckiego Kukucjusze 2019 AWF Katowice, wyróżnienie w kategorii Złote Serce. Od 2019 roku należę do kadry tutorskiej TDJ Fundation. Stworzyłam Akademię Relacji, której celem jest szkolenie rodziców oraz wychowawców żłobków, przedszkoli i szkół – w szeroko rozumianej sztuce nawiązywania komunikacji i budowania relacji. Ponadto od 2021 roku z ramienia AWF Katowice jestem częścią ministerialnego projektu WF z AWF – gdzie odpowiedzialna jestem za przeszkolenie nauczycieli Wychowania Fizycznego z woj. Śląskiego i opolskiego z budowania relacji i wsparcia dla dzieci wracających po nauczaniu zdalnym do szkoły.
Należę do kadry tutorskiej TDJ Fundation. Jestem autorką artykułów o wychowaniu i rozwoju w magazynach: “Świat Przedszkolaka” i “Świat Pierwszoklasisty” oraz na portalu Pozytywna Dyscyplina dla rodziców; Pozytywna Dyscyplina w szkole i klasie dla nauczycieli i rodziców dzieci szkolnych- Pogotowie Rodzicielskie; oraz Pomysłowi Rodzice.
Współpracuję z WyEdukowani – Akademią Projektowania Rozwoju; Wojewódzkim Ośrodkiem Metodycznym (WOM) w Katowicach oraz Centrum Doskonalenia Nauczycieli (CDN) w Sosnowcu. Prowadzę szkolenia dla nauczycieli (w tym Rad Pedagogicznych) oraz rodziców zarówno w formie stacjonarnej, online, jak i e-learningowej. Od 2016 roku ma za sobą przeprowadzenie około 500 godzin szkoleń stacjonarnych oraz od 2020 roku około 600 godzin on-line; ponadto napisałam oraz nagrałam około 10 certyfikowanych kursów dla nauczycieli.
Pozytywna Dyscyplina w sposób bardzo obrazowy i jasny uczy, jak zrozumieć poszczególne zachowania dzieci, tłumaczy je od strony biologicznej jak i psychologicznej. Pozytywna Dyscyplina porządkuje potrzeby dzieci dając równocześnie narzędzia i techniki do ich zaspokajania. Łącząc Pozytywną Dyscyplinę, Minimediacje (bazujące na Porozumieniu bez przemocy, narzędzie do rozwiązywania konfliktów z dziećmi i między dziećmi) oraz SELF-REG (czyli obserwacji siebie i dzieci w celu nazywania i lokalizowania stresorów, by nauczyć się radzenia sobie z emocjami w trudnych momentach) podane w formie tutoringu (bazującym na sztuce zadawania pytań i szukaniu rozwiązań - nie dając gotowych odpowiedzi) - stworzyłam efektywny wachlarz narzędzi którymi dzielę się z Rodzicami oraz Wychowawcami, którzy zafascynowani są budowaniem relacji na bazie szacunku i zrozumienia.
Jako mama dwójki dzieci (Nastolatki i Przedszkolaka) i prawie idealna żona sukcesywnie wprowadzam założenia porozumienia bez przemocy do swojego domu. Oczywiście żadna metoda nie rozwiąże raz na zawsze wszystkich problemów – ale otrzymujemy wskazówki, jak budować relacje między rodzicami i dziećmi, (bo niezaspokojone potrzeby są głównym sprawcami tzw „złych” zachowań…)