Depresja u nastolatków- dobrze zrozumieć by efektywnie pomagać
kursu
szkolenia
trwania
Kurs przeznaczony jest dla wszystkich nauczycieli, opiekunów, rodziców oraz osób pracujących z nastolatkami ( nie tylko tymi zmagającymi się z depresją- sam okres dojrzewania jest pewnym czynnikiem ryzyka wystąpienia depresji).
Podczas kursu zostaniesz wyposażony:
- w podstawową wiedzę odnośnie depresji,
- konkretne strategie pomocy młodym ludziom,
- umiejętność odróżniania depresji od innych zaburzeń,
- podstawową wiedzę neurobiologiczną o tym jak depresja wpływa na mózg i jak procesy neurobiologiczne mogą depresję warunkować.
Dodatkowo zostanie omówiony temat samookaleczeń i zachowań samobójczych u nastolatków.
kursu
szkolenia
trwania
Plan szkolenia
-
02Podróż w kierunku dorosłości - mózg w przebudowie i wyzwania okresu dorastaniaPodróż w kierunku dorosłości - mózg w przebudowie i wyzwania okresu dorastania
-
03Podróż w kierunku dorosłości - etapyPodróż w kierunku dorosłości - etapy
-
04Co warto wiedzieć o przebudowanie nastoletniego mózgu?Co warto wiedzieć o przebudowanie nastoletniego mózgu?
-
05Diagnoza: depresjaDiagnoza: depresja
-
06Jak diagnozuje się depresję. Kryteria diagnostyczne depresji wg DSM-VJak diagnozuje się depresję. Kryteria diagnostyczne depresji wg DSM-V
-
07Kryteria diagnostyczne depresji wg ICD-10Kryteria diagnostyczne depresji wg ICD-10
-
08Rodzaje depresjiRodzaje depresji
-
09Na co zwracać szczególną uwagę u nastoletnich uczniów?Na co zwracać szczególną uwagę u nastoletnich uczniów?
-
10Sposób spostrzegania depresji nastolatka przez dorosłych - co pomaga, a co utrudnia zdrowienie.Sposób spostrzegania depresji nastolatka przez dorosłych - co pomaga, a co utrudnia zdrowienie.
-
11To, co może tylko wydawać się depresją, a także pomagać w walce z niąTo, co może tylko wydawać się depresją, a także pomagać w walce z nią
-
12Depresja a zaburzenia lękoweDepresja a zaburzenia lękowe
-
13Depresja a ADHDDepresja a ADHD
-
14Depresja a uzależnieniaDepresja a uzależnienia
-
15Depresja a zaburzenia odżywianiaDepresja a zaburzenia odżywiania
-
16Depresja a trudności szkolneDepresja a trudności szkolne
-
17Depresja a witaminy i minerałyDepresja a witaminy i minerały
-
18Mózg człowieka w depresjiMózg człowieka w depresji
-
19Najistotniejsze neuroprzekaźniki w depresji - SerotoninaNajistotniejsze neuroprzekaźniki w depresji - Serotonina
-
20Najistotniejsze neuroprzekaźniki w depresji - Dopamina = nagrodaNajistotniejsze neuroprzekaźniki w depresji - Dopamina = nagroda
-
21Najistotniejsze neuroprzekaźniki w depresji - NoradrenalinaNajistotniejsze neuroprzekaźniki w depresji - Noradrenalina
-
22Depresja a struktury mózgoweDepresja a struktury mózgowe
-
23Różnice między płcią- dlaczego dziewczęta i kobiety chorują częściej na depresjęRóżnice między płcią- dlaczego dziewczęta i kobiety chorują częściej na depresję
-
24Czynniki zwiększające ryzyko pojawienia się nastoletniej depresjiCzynniki zwiększające ryzyko pojawienia się nastoletniej depresji
-
25Podtypy osobowościPodtypy osobowości
-
26Brak dostatecznej aktywności fizycznej i niedobory żywienioweBrak dostatecznej aktywności fizycznej i niedobory żywieniowe
-
27Emocje i myśli w depresji- Współzależność emocji i myśliEmocje i myśli w depresji- Współzależność emocji i myśli
-
28Zniekształcenia poznawczeZniekształcenia poznawcze
-
29Jak pomóc uczniowi w walce z pułapkami myślowymi?Jak pomóc uczniowi w walce z pułapkami myślowymi?
-
30Niepokojące zachowania w depresjiNiepokojące zachowania w depresji
-
31SamookaleczeniaSamookaleczenia
-
32Porady dla opiekunów, nauczycieli odnośnie samookaleczeńPorady dla opiekunów, nauczycieli odnośnie samookaleczeń
-
33Nadużywanie substancji psychoaktywnychNadużywanie substancji psychoaktywnych
-
34Nadużywanie substancji psychoaktywnychNadużywanie substancji psychoaktywnych
-
35Porady dla opiekunów, nauczycieli odnośnie zażywania przez nastolatków substancji psychoaktywnychPorady dla opiekunów, nauczycieli odnośnie zażywania przez nastolatków substancji psychoaktywnych
-
36Kilka słów o roli świata wirtualnego i gier wśród nastolatkówKilka słów o roli świata wirtualnego i gier wśród nastolatków
-
37Porady dla opiekunów, nauczycieli odnośnie korzystania przez uczniów z internetu i urządzeń elektronicznychPorady dla opiekunów, nauczycieli odnośnie korzystania przez uczniów z internetu i urządzeń elektronicznych
-
38Zachowania samobójcze nastolatkówZachowania samobójcze nastolatków
-
39Czynniki ryzykaCzynniki ryzyka
-
40Porady dla opiekunów, nauczycieli odnośnie zachowań samobójczychPorady dla opiekunów, nauczycieli odnośnie zachowań samobójczych
Psycholog dzieci i młodzieży. Psycholog o specjalności klinicznej. Praktykujący trener TUS (1 i 2 stopień- dla dzieci i dorosłych oraz osób ze spektrum). Na co dzień diagnozuje dzieci w wieku 6-16 lat w poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz jest psychologiem w szkole specjalnej, gdzie pracuje z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną oraz ze spektrum. Zajmuje się diagnozą zaburzeń lękowych, mutyzmu wybiórczego, ADHD i zaburzeń opozycyjno-buntowniczych.