Tytuł szkolenia

Rola obserwacji dziecka - diagnozowanie problemów i potrzeb edukacyjnych w przedszkolu

Cena regularna
45.00 zł
Cena w pakiecie "6 za 3"
39.00 zł
Ewa Janus
Autor szkolenia Ewa Janus
nauczycielka przedszkola, metodyk, pedagog przedszkolny, autorka programów wychowania przedszkolnego, materiałów dydaktycznych dla dzieci i...

nauczycielka przedszkola, metodyk, pedagog przedszkolny, autorka programów wychowania przedszkolnego, materiałów dydaktycznych dla dzieci i...

"6 za 3"
Bestseller
Kurs
Dowolna ilość realizacji
Mobile friendly
TOP Autor
Zaproszenie
od autora
Ewa Janus
Ważność
kursu
bezterminowo
(dla użytkowników indywidualnych)
Poziom
szkolenia
Zaawansowany
Czas
trwania
3 godziny
Kurs możesz przerwać i powrócić do niego w dowolnym momencie

Dla kogo jest ten kurs?

Jeśli jesteś nauczycielem przedszkola i chcesz poznać lub utrwalić wiedzę z zakresu diagnozowania problemów i potrzeb edukacyjnych przedszkolaków - będzie to dla Ciebie doskonały kurs. Jeśli chcesz lepiej poznać możliwości wczesnego wykrywania zaburzeń rozwojowych na poziomie przedszkola – to również jest kurs dla Ciebie. Nie zapominajmy jednak o dzieciach szczególnie uzdolnionych, które również potrzebują wnikliwej, ukierunkowanej obserwacji i wsparcia – ta tematyka również zostanie poruszona w kursie.

 

Czego się nauczę?

Podczas kursu dowiesz się lub utrwalisz wiedzę o tym, jakie akty prawne regulują prowadzenie obserwacji dzieci w przedszkolu. Dowiesz się więcej o tym, w jaki sposób można prowadzić takie obserwacje, oraz jakimi kryteriami kierować się przy ich interpretacji. Poznasz również sposoby na prowadzenie i dokumentowanie tej szczególnej formy obserwacji jaką jest diagnoza gotowości szkolnej. Dowiesz się, w jaki sposób i przy pomocy jakich narzędzi można rozpoznawać i diagnozować specjalne potrzeby edukacyjne u dzieci przedszkolnych.

 

Co znajduje się w kursie?

Kurs składa się z kilku części, zawierających szczegółowe informacje o sposobach prowadzenia obserwacji dziecka w przedszkolu, dostosowania istniejących już narzędzi diagnozy pedagogicznej do potrzeb grupy oraz tworzenia własnych materiałów do obserwacji i diagnozy zaburzeń rozwojowych. Znajdziecie też przykłady narzędzi dostępnych nauczycielom, by jak najlepiej mogli rozpoznawać indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne dzieci.

W treści kursu znajdziesz też wiele odnośników do wartościowych stron internetowych. Do każdego rozdziału zostało dodane krótkie nagranie, które jest uzupełnieniem wiedzy w nim poruszanej.

Ponadto, będziesz mógł/a sprawdzić swoją wiedzę w 5 krótkich mini – testach oraz egzaminie końcowym, podsumowującym zdobytą podczas kursu wiedzę. Dzięki temu będziesz naprawdę profesjonalnie przygotowanym specjalistą.

 

 

Ważność
kursu
bezterminowo
(dla użytkowników indywidualnych)
Poziom
szkolenia
Zaawansowany
Czas
trwania
3 godziny
Kurs możesz przerwać i powrócić do niego w dowolnym momencie

Plan szkolenia

  • 02
    Rola obserwacji dziecka w wieku przedszkolnym + PODCAST
    Rola obserwacji dziecka w wieku przedszkolnym + PODCAST
  • 03
    Diagnozowanie problemów i potrzeb edukacyjnych w przedszkolu + PODCAST
    Diagnozowanie problemów i potrzeb edukacyjnych w przedszkolu + PODCAST
  • 04
    Definiowanie diagnozy w szerokim ujęciu
    Definiowanie diagnozy w szerokim ujęciu
  • 05
    Diagnoza w ujęciu wąskim:
    Diagnoza w ujęciu wąskim:
  • 06
    Rodzaje diagnozy:
    Rodzaje diagnozy:
  • 07
    Diagnoza psychologiczna i pedagogiczna
    Diagnoza psychologiczna i pedagogiczna
  • 08
    Jakie mogą być źródła oporu dziecka, które chcemy zbadać? Jak radzić sobie z oporem?
    Jakie mogą być źródła oporu dziecka, które chcemy zbadać? Jak radzić sobie z oporem?
  • 09
    Techniki badawcze, które warto zastosować podczas obserwacji w przedszkolu + PODCAST
    Techniki badawcze, które warto zastosować podczas obserwacji w przedszkolu + PODCAST
  • 10
    Wywiad
    Wywiad
  • 11
    Obserwacja
    Obserwacja
  • 12
    Analiza dokumentów
    Analiza dokumentów
  • 13
    Testy
    Testy
  • 14
    Kwestionariusz
    Kwestionariusz
  • 15
    Standaryzowane testy do badania poszczególnych obszarów rozwoju - Rozwój psychoruchowy
    Standaryzowane testy do badania poszczególnych obszarów rozwoju - Rozwój psychoruchowy
  • 16
    Parcjalne zaburzenia rozwoju ruchowego
    Parcjalne zaburzenia rozwoju ruchowego
  • 17
    Ćwiczenia, które dziecko powinno sprawnie wykonać w danym wieku, ogólna norma rozwojowa dla dzieci
    Ćwiczenia, które dziecko powinno sprawnie wykonać w danym wieku, ogólna norma rozwojowa dla dzieci
  • 18
    Funkcja chwytna ręki
    Funkcja chwytna ręki
  • 19
    Diagnoza motoryki (dużej i małej) – obserwacja
    Diagnoza motoryki (dużej i małej) – obserwacja
  • 20
    Prawidłowy chwyt pisarski
    Prawidłowy chwyt pisarski
  • 21
    Percepcja wzrokowa
    Percepcja wzrokowa
  • 22
    Percepcja słuchowa
    Percepcja słuchowa
  • 23
    Przykładowe arkusze służące obserwacji dziecka + PODCAST
    Przykładowe arkusze służące obserwacji dziecka + PODCAST
  • 24
    Arkusz obserwacji rozwoju dziecka 3-letniego
    Arkusz obserwacji rozwoju dziecka 3-letniego
  • 25
    Rozwój społeczno-emocjonalny dziecka
    Rozwój społeczno-emocjonalny dziecka
  • 26
    Czynności samoobsługowe, nawyki higieniczne i kulturalne
    Czynności samoobsługowe, nawyki higieniczne i kulturalne
  • 27
    Rozwój poznawczy
    Rozwój poznawczy
  • 28
    Gotowość szkolna dziecka – metody diagnostyczne
    Gotowość szkolna dziecka – metody diagnostyczne
  • 29
    Narzędzia do badania gotowości szkolnej u dzieci
    Narzędzia do badania gotowości szkolnej u dzieci
  • 30
    Podsumowanie
    Podsumowanie

Jestem nauczycielką przedszkola, ale również metodykiem, pedagogiem i terapeutą pedagogicznym. Na co dzień przede wszystkim wspieram merytorycznie kadrę Przedszkola Szkrabki w Warszawie, podsuwając wskazówki, metody aktywizujące dzieci i pobudzając do refleksji. W swojej pracy pedagogicznej łączę elementy wielu metod: planu daltońskiego, pedagogiki Montessorii, metody projektów badawczych itp. Doskonalę swój warsztat przede wszystkim w zakresie możliwości indywidualizowania pracy z dziećmi i wspierania dzieci zdolnych.

Od kilku lat współpracuję z wydawnictwami edukacyjnymi, pisząc programy wychowania przedszkolnego, podręczniki, tworząc pomoce dydaktyczne dla dzieci oraz materiały metodyczne dla nauczycieli.

Prowadzę warsztaty dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i rodziców, prezentując różne metody pracy z dzieckiem (przede wszystkim Plan Daltoński) oraz szerząc wiedzę na temat specyficznych trudności w uczeniu się (m.in. dysleksja).

Swoją wiedzą, doświadczeniem i materiałami dydaktycznymi dzielę się również na blogu www.przedszkolezpomyslem.pl.

Wzór
www.szkolna24.pl
Data wydania certyfikatu:
Certyfikat
Zaświadcza się, że Pan/Pani
Imię i Nazwisko
w dniu xx-xx-xxxx ukończył/a kurs
"Rola obserwacji dziecka - diagnozowanie problemów i potrzeb edukacyjnych w przedszkolu"
w wymiarze 3 godzin prowadzony przez szkolna24.pl
Nr XXXX/2021
Zaświadczenie nr ED-II.4430.13.2017 z dn. 2 października 2017 r. o wpisie Niepublicznej Placówki Szkolna24.pl do ewidencji szkół i placówek niepublicznych, prowadzonej przez Prezydenta Miasta Częstochowy pod numerem 400

Dbamy o Twoją prywatność. Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej dotyczących cookies zgadzasz się na ich zapis i wykorzystanie. Więcej informacji znajduje się w Polityce prywatności na tej stronie.

Sukces
Przejdź do koszyka
Ostrzeżenie
Przejdź do koszyka
Ostrzeżenie
Ostrzeżenie
Ostrzeżenie
Ostrzeżenie