Jak prowadzić terapię pedagogiczną z młodszymi uczniami (klasy 1-3)
kursu
szkolenia
trwania
Dla kogo jest ten kurs?
Jeśli jesteś nauczycielem klas 1-3, nauczycielem przedszkola, terapeutą pedagogicznym, pedagogiem szkolnym, nauczycielem wspomagającym lub rodzicem dziecka z dysleksją – ten kurs jest dla Ciebie. Zawiera wskazówki, jak pracować z młodszymi uczniami na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych, by pomóc im opanować i utrwalić trudną sztukę czytania i pisania.
Czego się nauczę?
W trakcie kursu zdobędziesz wiedzę o specyficznych i niespecyficznych trudnościach w uczeniu się. Poznasz wybrane definicje dysleksji oraz podstawowe symptomy dysleksji u młodszych uczniów. Dostaniesz wskazówki i narzędzia, dzięki którym skutecznie będziesz prowadzić ciekawe zajęcia z uczniami klas 1-3. Poznasz też niektóre narzędzia i aplikacje komputerowe, które mogą być pomocne dla uczniów z dysleksją.
Co znajduje się w kursie?
Kurs składa się z kilku części, dotyczących kolejno: krótkiego wstępu teoretycznego, rozpoznawania symptomów, wiedzy dotyczącej praw i obowiązków uczniów z dysleksją, ćwiczeń, zabaw i zadań oraz opisu narzędzi, programów i aplikacji. W treści kursu znajdziesz też wiele odnośników do wartościowych stron internetowych i literatury dotyczącej poruszanej tematyki. Ponadto, będziesz mógł/a sprawdzić swoją wiedzę w 5 krótkich minitestach oraz egzaminie podsumowującym zdobytą podczas kursu wiedzę. Dzięki temu będziesz naprawdę profesjonalnie przygotowanym specjalistą, gotowym do pracy z młodszymi uczniami z trudnościami w uczeniu się.
Co jeszcze warto wiedzieć?
Warto zajrzeć do innych moich kursów dotyczących ryzyka dysleksji, ćwiczeń ze starszymi uczniami oraz zawierających wskazówki do pracy metodami aktywizującymi. Już teraz zapraszam Cię do udziału w moich kursach.
kursu
szkolenia
trwania
Plan szkolenia
-
01Czym jest terapia pedagogiczna?Czym jest terapia pedagogiczna?
-
02Webinar cz. 1Webinar cz. 1
-
03Webinar cz. 2Webinar cz. 2
-
04Webinar cz. 3Webinar cz. 3
-
05Dla kogo przeznaczona jest terapia pedagogiczna?Dla kogo przeznaczona jest terapia pedagogiczna?
-
06Główne cele terapii pedagogicznejGłówne cele terapii pedagogicznej
-
07Formy terapii pedagogicznejFormy terapii pedagogicznej
-
08Zasady skutecznej terapii pedagogicznejZasady skutecznej terapii pedagogicznej
-
09Etapy terapii pedagogicznejEtapy terapii pedagogicznej
-
10Czym jest dysleksja?Czym jest dysleksja?
-
11CiekawostkiCiekawostki
-
12WskazówkiWskazówki
-
13Przyczyny dysleksjiPrzyczyny dysleksji
-
14Przyczyny innych trudności w uczeniu sięPrzyczyny innych trudności w uczeniu się
-
15Hipotezy dotyczące dysleksjiHipotezy dotyczące dysleksji
-
16Niespecyficzne trudności w uczeniu się u dzieciNiespecyficzne trudności w uczeniu się u dzieci
-
17PodsumowaniePodsumowanie
-
18Zalecenia do pracy z uczniem z trudnościami w uczeniu sięZalecenia do pracy z uczniem z trudnościami w uczeniu się
-
19Bariery, które utrudniają realizację terapii pedagogicznejBariery, które utrudniają realizację terapii pedagogicznej
-
20Ścieżka postępowaniaŚcieżka postępowania
-
21Ogólne zaleceniaOgólne zalecenia
-
22Symptomy dysleksji u dzieci w młodszych klasach szkolnychSymptomy dysleksji u dzieci w młodszych klasach szkolnych
-
23Sprawdzone metody rozwijania umiejętności czytania i pisaniaSprawdzone metody rozwijania umiejętności czytania i pisania
-
24Metoda Dobrego StartuMetoda Dobrego Startu
-
25Metoda 18 struktur wyrazowych (E. Kujawa, M. KurzynaMetoda 18 struktur wyrazowych (E. Kujawa, M. Kurzyna
-
26Metoda OrtograffitiMetoda Ortograffiti
-
277 walizek7 walizek
-
28Metoda Hany TymichovejMetoda Hany Tymichovej
-
29Program rozwijający percepcję wzrokową Marianne FrostingProgram rozwijający percepcję wzrokową Marianne Frosting
-
30Jak zachęcić uczniów do samodzielnego czytania?Jak zachęcić uczniów do samodzielnego czytania?
-
31O czym trzeba pamiętać, żeby wesprzeć dziecko w nauce czytania?O czym trzeba pamiętać, żeby wesprzeć dziecko w nauce czytania?
-
32Jak zachęcić dzieci do czytania na początkowym etapie nauki?Jak zachęcić dzieci do czytania na początkowym etapie nauki?
-
33Gry i pomoce dydaktyczneGry i pomoce dydaktyczne
-
34Co sprawdza się w przypadku uczniów z trudnościami w nauce czytania i pisaniaCo sprawdza się w przypadku uczniów z trudnościami w nauce czytania i pisania
-
35Polecana literaturaPolecana literatura
Jestem nauczycielką przedszkola, ale również metodykiem, pedagogiem i terapeutą pedagogicznym. Na co dzień przede wszystkim wspieram merytorycznie kadrę Przedszkola Szkrabki w Warszawie, podsuwając wskazówki, metody aktywizujące dzieci i pobudzając do refleksji. W swojej pracy pedagogicznej łączę elementy wielu metod: planu daltońskiego, pedagogiki Montessorii, metody projektów badawczych itp. Doskonalę swój warsztat przede wszystkim w zakresie możliwości indywidualizowania pracy z dziećmi i wspierania dzieci zdolnych.
Od kilku lat współpracuję z wydawnictwami edukacyjnymi, pisząc programy wychowania przedszkolnego, podręczniki, tworząc pomoce dydaktyczne dla dzieci oraz materiały metodyczne dla nauczycieli.
Prowadzę warsztaty dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i rodziców, prezentując różne metody pracy z dzieckiem (przede wszystkim Plan Daltoński) oraz szerząc wiedzę na temat specyficznych trudności w uczeniu się (m.in. dysleksja).
Swoją wiedzą, doświadczeniem i materiałami dydaktycznymi dzielę się również na blogu www.przedszkolezpomyslem.pl.


