Tytuł szkolenia

Jak prowadzić terapię pedagogiczną z młodszymi uczniami (klasy 1-3)

Cena regularna
45.00 zł
Cena w pakiecie "5 za 3"
39.00 zł
Ewa Janus
Autor szkolenia Ewa Janus
nauczycielka przedszkola, metodyk, pedagog przedszkolny, autorka programów wychowania przedszkolnego, materiałów dydaktycznych dla dzieci i...

nauczycielka przedszkola, metodyk, pedagog przedszkolny, autorka programów wychowania przedszkolnego, materiałów dydaktycznych dla dzieci i...

Nowość
"5 za 3"
Kurs
Dowolna ilość realizacji
Mobile friendly
TOP Autor
Zaproszenie
od autora
Ewa Janus
Ważność
kursu
bezterminowo
(dla użytkowników indywidualnych)
Poziom
szkolenia
Zaawansowany
Czas
trwania
3 godziny
Kurs możesz przerwać i powrócić do niego w dowolnym momencie

Dla kogo jest ten kurs? 

Jeśli jesteś nauczycielem klas 1-3, nauczycielem przedszkola, terapeutą pedagogicznym, pedagogiem szkolnym, nauczycielem wspomagającym lub rodzicem dziecka z dysleksją – ten kurs jest dla Ciebie. Zawiera wskazówki, jak pracować z młodszymi uczniami na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych, by pomóc im opanować i utrwalić trudną sztukę czytania i pisania. 

Czego się nauczę? 

W trakcie kursu zdobędziesz wiedzę o specyficznych i niespecyficznych trudnościach w uczeniu się. Poznasz wybrane definicje dysleksji oraz podstawowe symptomy dysleksji u młodszych uczniów. Dostaniesz wskazówki i narzędzia, dzięki którym skutecznie będziesz prowadzić ciekawe zajęcia z uczniami klas 1-3. Poznasz też niektóre narzędzia i aplikacje komputerowe, które mogą być pomocne dla uczniów z dysleksją. 

Co znajduje się w kursie? 

Kurs składa się z kilku części, dotyczących kolejno: krótkiego wstępu teoretycznego, rozpoznawania symptomów, wiedzy dotyczącej praw i obowiązków uczniów z dysleksją, ćwiczeń, zabaw i zadań oraz opisu narzędzi, programów i aplikacji. W treści kursu znajdziesz też wiele odnośników do wartościowych stron internetowych i literatury dotyczącej poruszanej tematyki. Ponadto, będziesz mógł/a sprawdzić swoją wiedzę w 5 krótkich minitestach oraz egzaminie podsumowującym zdobytą podczas kursu wiedzę. Dzięki temu będziesz naprawdę profesjonalnie przygotowanym specjalistą, gotowym do pracy z młodszymi uczniami z trudnościami w uczeniu się. 

Co jeszcze warto wiedzieć? 

Warto zajrzeć do innych moich kursów dotyczących ryzyka dysleksji, ćwiczeń ze starszymi uczniami oraz zawierających wskazówki do pracy metodami aktywizującymi.  Już teraz zapraszam Cię do udziału w moich kursach.

Ważność
kursu
bezterminowo
(dla użytkowników indywidualnych)
Poziom
szkolenia
Zaawansowany
Czas
trwania
3 godziny
Kurs możesz przerwać i powrócić do niego w dowolnym momencie

Plan szkolenia

  • 01
    Czym jest terapia pedagogiczna?
    Czym jest terapia pedagogiczna?
  • 02
    Dla kogo przeznaczona jest terapia pedagogiczna?
    Dla kogo przeznaczona jest terapia pedagogiczna?
  • 03
    Główne cele terapii pedagogicznej
    Główne cele terapii pedagogicznej
  • 04
    Formy terapii pedagogicznej
    Formy terapii pedagogicznej
  • 05
    Zasady skutecznej terapii pedagogicznej
    Zasady skutecznej terapii pedagogicznej
  • 06
    Etapy terapii pedagogicznej
    Etapy terapii pedagogicznej
  • 07
    Czym jest dysleksja?
    Czym jest dysleksja?
  • 08
    Ciekawostki
    Ciekawostki
  • 09
    Wskazówki
    Wskazówki
  • 10
    Przyczyny dysleksji
    Przyczyny dysleksji
  • 11
    Przyczyny innych trudności w uczeniu się
    Przyczyny innych trudności w uczeniu się
  • 12
    Hipotezy dotyczące dysleksji
    Hipotezy dotyczące dysleksji
  • 13
    Niespecyficzne trudności w uczeniu się u dzieci
    Niespecyficzne trudności w uczeniu się u dzieci
  • 14
    Podsumowanie
    Podsumowanie
  • 15
    Zalecenia do pracy z uczniem z trudnościami w uczeniu się
    Zalecenia do pracy z uczniem z trudnościami w uczeniu się
  • 16
    Bariery, które utrudniają realizację terapii pedagogicznej
    Bariery, które utrudniają realizację terapii pedagogicznej
  • 17
    Ścieżka postępowania
    Ścieżka postępowania
  • 18
    Ogólne zalecenia
    Ogólne zalecenia
  • 19
    Symptomy dysleksji u dzieci w młodszych klasach szkolnych
    Symptomy dysleksji u dzieci w młodszych klasach szkolnych
  • 20
    Sprawdzone metody rozwijania umiejętności czytania i pisania
    Sprawdzone metody rozwijania umiejętności czytania i pisania
  • 21
    Metoda Dobrego Startu
    Metoda Dobrego Startu
  • 22
    Metoda 18 struktur wyrazowych (E. Kujawa, M. Kurzyna
    Metoda 18 struktur wyrazowych (E. Kujawa, M. Kurzyna
  • 23
    Metoda Ortograffiti
    Metoda Ortograffiti
  • 24
    7 walizek
    7 walizek
  • 25
    Metoda Hany Tymichovej
    Metoda Hany Tymichovej
  • 26
    Program rozwijający percepcję wzrokową Marianne Frosting
    Program rozwijający percepcję wzrokową Marianne Frosting
  • 27
    Jak zachęcić uczniów do samodzielnego czytania?
    Jak zachęcić uczniów do samodzielnego czytania?
  • 28
    O czym trzeba pamiętać, żeby wesprzeć dziecko w nauce czytania?
    O czym trzeba pamiętać, żeby wesprzeć dziecko w nauce czytania?
  • 29
    Jak zachęcić dzieci do czytania na początkowym etapie nauki?
    Jak zachęcić dzieci do czytania na początkowym etapie nauki?
  • 30
    Gry i pomoce dydaktyczne
    Gry i pomoce dydaktyczne
  • 31
    Co sprawdza się w przypadku uczniów z trudnościami w nauce czytania i pisania
    Co sprawdza się w przypadku uczniów z trudnościami w nauce czytania i pisania
  • 32
    Polecana literatura
    Polecana literatura

Jestem nauczycielką przedszkola, ale również metodykiem, pedagogiem i terapeutą pedagogicznym. Na co dzień przede wszystkim wspieram merytorycznie kadrę Przedszkola Szkrabki w Warszawie, podsuwając wskazówki, metody aktywizujące dzieci i pobudzając do refleksji. W swojej pracy pedagogicznej łączę elementy wielu metod: planu daltońskiego, pedagogiki Montessorii, metody projektów badawczych itp. Doskonalę swój warsztat przede wszystkim w zakresie możliwości indywidualizowania pracy z dziećmi i wspierania dzieci zdolnych.

Od kilku lat współpracuję z wydawnictwami edukacyjnymi, pisząc programy wychowania przedszkolnego, podręczniki, tworząc pomoce dydaktyczne dla dzieci oraz materiały metodyczne dla nauczycieli.

Prowadzę warsztaty dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i rodziców, prezentując różne metody pracy z dzieckiem (przede wszystkim Plan Daltoński) oraz szerząc wiedzę na temat specyficznych trudności w uczeniu się (m.in. dysleksja).

Swoją wiedzą, doświadczeniem i materiałami dydaktycznymi dzielę się również na blogu www.przedszkolezpomyslem.pl.

Wzór
www.szkolna24.pl
Data wydania certyfikatu:
Certyfikat
Zaświadcza się, że Pan/Pani
Imię i Nazwisko
w dniu xx-xx-xxxx ukończył/a kurs
"Jak prowadzić terapię pedagogiczną z młodszymi uczniami (klasy 1-3)"
w wymiarze 3 godzin prowadzony przez szkolna24.pl
Nr XXXX/2021
Zaświadczenie nr ED-II.4430.13.2017 z dn. 2 października 2017 r. o wpisie Niepublicznej Placówki Szkolna24.pl do ewidencji szkół i placówek niepublicznych, prowadzonej przez Prezydenta Miasta Częstochowy pod numerem 400

Dbamy o Twoją prywatność. Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej dotyczących cookies zgadzasz się na ich zapis i wykorzystanie. Więcej informacji znajduje się w Polityce prywatności na tej stronie.

Sukces
Przejdź do koszyka
Ostrzeżenie
Przejdź do koszyka
Ostrzeżenie
Ostrzeżenie
Ostrzeżenie
Ostrzeżenie