Tytuł szkolenia

Jak prowadzić terapię pedagogiczną ze starszymi uczniami (klasy 4-8)

Cena regularna
69.00 zł
Ewa Janus
Autor szkolenia Ewa Janus
nauczycielka przedszkola, metodyk, pedagog przedszkolny, autorka programów wychowania przedszkolnego, materiałów dydaktycznych dla dzieci i...

nauczycielka przedszkola, metodyk, pedagog przedszkolny, autorka programów wychowania przedszkolnego, materiałów dydaktycznych dla dzieci i...

Nowość
Kurs
Dowolna ilość realizacji
Mobile friendly
TOP Autor
Zaproszenie
od autora
Ewa Janus
Ważność
kursu
bezterminowo
(dla użytkowników indywidualnych)
Poziom
szkolenia
Zaawansowany

Dla kogo jest ten kurs? 

Jeśli jesteś terapeutą pedagogicznym, pedagogiem szkolnym, nauczycielem wspomagającym, nauczycielem przedmiotu lub rodzicem dziecka z dysleksją – ten kurs jest dla Ciebie. Zawiera wskazówki, jak pracować ze starszymi uczniami na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych, by usprawnić ich funkcjonowanie w świecie opartym na czytaniu i pisaniu. Znajdziecie tam również pomysły na to, jak zachęcić uczniów do pracy na zajęciach i w domu oraz linki do programów i aplikacji wspierających funkcjonowanie osób z dysleksją.

Czego się nauczę? 

W trakcie kursu poznasz wybrane definicje dysleksji oraz podstawowe symptomy dysleksji u starszych uczniów. Dostaniesz wskazówki i narzędzia, dzięki którym skutecznie będziesz prowadzić ciekawe zajęcia ze starszymi uczniami. Otrzymasz również przykłady ćwiczeń wspomagających uczenie się, zapamiętywanie, notowanie oraz rozwijające motywację wewnętrzną uczniów. Poznasz też niektóre narzędzia i aplikacje komputerowe, które mogą być pomocne dla uczniów z dysleksją. 

Co znajduje się w kursie? 

Kurs składa się z kilku części, dotyczących kolejno: krótkiego wstępu teoretycznego, rozpoznawania symptomów, praw i obowiązków uczniów z dysleksją, ćwiczeń, zabaw i zadań oraz opisu narzędzi, programów i aplikacji. W treści kursu znajdziesz też wiele odnośników do wartościowych stron internetowych i literatury dotyczącej poruszanej tematyki. Ponadto, będziesz mógł/a sprawdzić swoją wiedzę w 5 krótkich minitestach oraz egzaminie podsumowującym zdobytą podczas kursu wiedzę. Dzięki temu będziesz naprawdę profesjonalnie przygotowanym specjalistą, gotowym do pracy ze starszymi uczniami z dysleksją. 

Co jeszcze warto wiedzieć? 

Warto zajrzeć do innych moich kursów dotyczących ryzyka dysleksji, ćwiczeń z młodszymi uczniami oraz zawierających wskazówki do pracy metodami aktywizującymi.  Już teraz zapraszam Cię do udziału w moich kursach.

Ważność
kursu
bezterminowo
(dla użytkowników indywidualnych)
Poziom
szkolenia
Zaawansowany

Plan szkolenia

  • 01
    Czym jest dysleksja, a czym nie jest?
    Czym jest dysleksja, a czym nie jest?
  • 02
    Webinar cz. 1
    Webinar cz. 1
  • 03
    Webinar cz. 2
    Webinar cz. 2
  • 04
    Webinar cz. 3
    Webinar cz. 3
  • 05
    Ciekawostki
    Ciekawostki
  • 06
    Dysleksja według ICD – 10
    Dysleksja według ICD – 10
  • 07
    Wskazówki
    Wskazówki
  • 08
    Warto się zastanowić!
    Warto się zastanowić!
  • 09
    Przyczyny dysleksji
    Przyczyny dysleksji
  • 10
    Przyczyny specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu
    Przyczyny specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu
  • 11
    Podsumowanie
    Podsumowanie
  • 12
    Prawa i obowiązki uczniów z dysleksją
    Prawa i obowiązki uczniów z dysleksją
  • 13
    Bariery, które utrudniają realizację terapii pedagogicznej
    Bariery, które utrudniają realizację terapii pedagogicznej
  • 14
    Ścieżka postępowania
    Ścieżka postępowania
  • 15
    Przykładowe dostosowania podczas lekcji
    Przykładowe dostosowania podczas lekcji
  • 16
    Symptomy dysleksji u dzieci w starszych klasach szkolnych
    Symptomy dysleksji u dzieci w starszych klasach szkolnych
  • 17
    IV klasa – kamień milowy
    IV klasa – kamień milowy
  • 18
    V klasa
    V klasa
  • 19
    VI klasa
    VI klasa
  • 20
    VII klasa
    VII klasa
  • 21
    VIII klasa
    VIII klasa
  • 22
    Od czego zależy rodzaj i nasilenie symptomów dysleksji?
    Od czego zależy rodzaj i nasilenie symptomów dysleksji?
  • 23
    Symptomy dysleksji u uczniów klas IV–V szkoły podstawowej
    Symptomy dysleksji u uczniów klas IV–V szkoły podstawowej
  • 24
    Symptomy dysleksji u uczniów klas VI– VIII szkoły podstawowej
    Symptomy dysleksji u uczniów klas VI– VIII szkoły podstawowej
  • 25
    Sprawdzone metody na pracę z uczniami z dysleksją
    Sprawdzone metody na pracę z uczniami z dysleksją
  • 26
    W co zatem warto grać? Co sprawdza się w przypadku uczniów z dysleksją?
    W co zatem warto grać? Co sprawdza się w przypadku uczniów z dysleksją?
  • 27
    Ciekawe pomysły na zadania dla uczniów z dysleksją
    Ciekawe pomysły na zadania dla uczniów z dysleksją
  • 28
    Jak zachęcić uczniów do ćwiczeń w pisaniu odręcznym?
    Jak zachęcić uczniów do ćwiczeń w pisaniu odręcznym?
  • 29
    Komputer może być wsparciem
    Komputer może być wsparciem
  • 30
    Podsumowanie
    Podsumowanie
  • 31
    Polecana literatura
    Polecana literatura

Jestem nauczycielką przedszkola, ale również metodykiem, pedagogiem i terapeutą pedagogicznym. Na co dzień przede wszystkim wspieram merytorycznie kadrę Przedszkola Szkrabki w Warszawie, podsuwając wskazówki, metody aktywizujące dzieci i pobudzając do refleksji. W swojej pracy pedagogicznej łączę elementy wielu metod: planu daltońskiego, pedagogiki Montessorii, metody projektów badawczych itp. Doskonalę swój warsztat przede wszystkim w zakresie możliwości indywidualizowania pracy z dziećmi i wspierania dzieci zdolnych.

Od kilku lat współpracuję z wydawnictwami edukacyjnymi, pisząc programy wychowania przedszkolnego, podręczniki, tworząc pomoce dydaktyczne dla dzieci oraz materiały metodyczne dla nauczycieli.

Prowadzę warsztaty dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i rodziców, prezentując różne metody pracy z dzieckiem (przede wszystkim Plan Daltoński) oraz szerząc wiedzę na temat specyficznych trudności w uczeniu się (m.in. dysleksja).

Swoją wiedzą, doświadczeniem i materiałami dydaktycznymi dzielę się również na blogu www.przedszkolezpomyslem.pl.

Wzór
www.szkolna24.pl
Data wydania certyfikatu:
Certyfikat
Zaświadcza się, że Pan/Pani
Imię i Nazwisko
w dniu xx-xx-xxxx ukończył/a kurs
"Jak prowadzić terapię pedagogiczną ze starszymi uczniami (klasy 4-8)"
w wymiarze 3 godzin prowadzony przez szkolna24.pl
Nr XXXX/2021
Zaświadczenie nr ED-II.4430.13.2017 z dn. 2 października 2017 r. o wpisie Niepublicznej Placówki Szkolna24.pl do ewidencji szkół i placówek niepublicznych, prowadzonej przez Prezydenta Miasta Częstochowy pod numerem 400
INFORMACJA O PRYWATNOŚCI PLIKÓW COOKIES

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić wrażenia podczas przeglądania witryny. Część plików cookies, które są sklasyfikowane jako niezbędne, są przechowywane w przeglądarce, ponieważ są konieczne do działania podstawowych funkcji witryny.

Używamy również plików cookies stron trzecich, które pomagają nam analizować i zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z tej witryny. Te pliki cookies będą przechowywane w przeglądarce tylko za Twoją zgodą. Możesz również z nich zrezygnować, ale rezygnacja z niektórych z tych plików może mieć wpływ na wygodę przeglądania.

Klikając „Przejdź do serwisu” udzielasz zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych dotyczących Twojej aktywności na naszej stronie. Dane są zbierane w celach zgodnych z naszą polityką prywatności oraz polityką cookies. Zgoda jest dobrowolna. Możesz jej odmówić lub ograniczyć jej zakres klikając w "Preferencje cookies".

W każdej chwili możesz modyfikować udzielone zgody w zakładce: informacje i regulaminy — zresetuj ustawienia cookies.

RODZAJE PLIKÓW COOKIES UŻYWANYCH NA NASZEJ STRONIE

Dane są zbierane w celach zgodnych z naszą polityką prywatności. Zgoda jest dobrowolna. Możesz jej odmówić lub ograniczyć jej zakres.

W każdej chwili możesz modyfikować udzielone zgody w zakładce: informacje i regulaminy — zresetuj ustawienia cookies.

Niezbędne

Przyczyniają się do użyteczności strony poprzez umożliwianie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie i dostęp do bezpiecznych obszarów strony internetowej. Strona internetowa nie może funkcjonować poprawnie bez tych ciasteczek.

Statystyczne

Pomagają zrozumieć, w jaki sposób różni Użytkownicy Serwisu zachowują się na stronie, gromadząc i zgłaszając anonimowe informacje.

Marketingowe

Marketingowe pliki cookie stosowane są w celu śledzenia użytkowników na stronach internetowych. Ich celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych Użytkowników, a tym samym bardziej cenne dla wydawców, reklamodawców i strony trzecie (np. Google, Facebook).

Sukces
Przejdź do koszyka
Ostrzeżenie
Przejdź do koszyka
Ostrzeżenie
Ostrzeżenie
Ostrzeżenie
Ostrzeżenie