Tytuł szkolenia

Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej w przedszkolu ogólnodostępnym od września 2022

Cena regularna
69.00 zł
Cena w pakiecie "5 za 3"
45.00 zł
Ewa Janus
Autor szkolenia Ewa Janus
nauczycielka przedszkola, metodyk, pedagog przedszkolny, autorka programów wychowania przedszkolnego, materiałów dydaktycznych dla dzieci i...

nauczycielka przedszkola, metodyk, pedagog przedszkolny, autorka programów wychowania przedszkolnego, materiałów dydaktycznych dla dzieci i...

Webinar
Nowość
"5 za 3"
Kurs
Dowolna ilość realizacji
Mobile friendly
TOP Autor
Zaproszenie
od autora
Ważność
kursu
bezterminowo
(dla użytkowników indywidualnych)
Poziom
szkolenia
Zaawansowany
Czas
trwania
3 godziny
Kurs możesz przerwać i powrócić do niego w dowolnym momencie

Dla kogo jest ten kurs?

Jeśli nie jesteś pewien/na czy właściwie interpretujesz przepisy dotyczące pomocy psychologiczno – pedagogicznej – ten kurs jest dla Ciebie. Warto poznać, przypomnieć lub utrwalić sposoby postępowania i uzyskać nowe informacje i wskazówki dotyczące właściwej organizacji wsparcia psychologiczno – pedagogicznego dla dzieci. Kurs przygotowany jest na podstawie nowych zasad wprowadzonych w 2022 roku.

Czego się nauczę?

Podczas kursu dowiesz się lub utrwalisz wiedzę o tym, jakie akty prawne regulują pomoc psychologiczno – pedagogiczną w przedszkolach oraz poznasz szczegółowo treść tych zapisów i ich najczęstszą interpretację. Dowiesz się więcej o tym, w jaki sposób i na jakich warunkach można uzyskać wsparcie oraz od jakich instytucji rodzice, dzieci, ale i nauczyciele mogą oczekiwać pomocy. Poznasz szczegółowe zadania nauczycieli, specjalistów (m.in. pedagoga, logopedy, psychologa, nauczyciela wspomagającego) i dyrektora w procesie udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej. Będziesz mógł skorzystać z zapisów przykładowej procedury organizacji i udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej, która powinna być uchwalona w każdym przedszkolu, by usprawnić pracę kadry w tym zakresie. Dowiesz się, w jaki sposób i przy pomocy jakich narzędzi można rozpoznawać i diagnozować specjalne potrzeby edukacyjne u dzieci przedszkolnych. 

Co znajduje się w kursie?

Kurs składa się z kilku części tematycznych podzielonych na lekcje zawierających szczegółowe informacje do kogo skierowana jest pomoc psychologiczno – pedagogiczna, kto jej udziela w przedszkolu, jak przebiega organizacja pomocy psychologiczno – pedagogicznej i co powinna zawierać procedura jej udzielania oraz jakie są sposoby i narzędzia dostępne nauczycielom, by jak najlepiej mogli rozpoznawać indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne dzieci.

Każdy moduł zawiera informacje, wskazówki i odniesienie do konkretnych przepisów dotyczących pomocy psychologiczno – pedagogicznej. 

Ponadto, będziesz mógł/a sprawdzić swoją wiedzę w krótkich mini – testach oraz jednym dłuższym teście podsumowującym zdobytą podczas kursu wiedzę. Dzięki temu będziesz naprawdę profesjonalnie przygotowanym specjalistą, swobodnie poruszającym się w gąszczu zmieniających się przepisów dotyczących wsparcia psychologiczno – pedagogicznego dzieci.

Ważność
kursu
bezterminowo
(dla użytkowników indywidualnych)
Poziom
szkolenia
Zaawansowany
Czas
trwania
3 godziny
Kurs możesz przerwać i powrócić do niego w dowolnym momencie

Plan szkolenia

  • 01
    Do kogo skierowana jest pomoc psychologiczno – pedagogiczna?
    Do kogo skierowana jest pomoc psychologiczno – pedagogiczna?
  • 02
    Webinar cz. 1
    Webinar cz. 1
  • 03
    Webinar cz. 2
    Webinar cz. 2
  • 04
    Webinar cz. 3
    Webinar cz. 3
  • 05
    Znacząca zmiana w zatrudnianiu specjalistów od 1 września 2022
    Znacząca zmiana w zatrudnianiu specjalistów od 1 września 2022
  • 06
    Liczba specjalistów w placówkach
    Liczba specjalistów w placówkach
  • 07
    Dodatkowa informacja
    Dodatkowa informacja
  • 08
    Specjalne potrzeby edukacyjne
    Specjalne potrzeby edukacyjne
  • 09
    Katalog trudności lub specyficznych zachowań
    Katalog trudności lub specyficznych zachowań
  • 10
    Kto udziela pomocy psychologiczno – pedagogicznej w przedszkolu?
    Kto udziela pomocy psychologiczno – pedagogicznej w przedszkolu?
  • 11
    Kto może pomóc nauczycielom w pracy psychologiczno – pedagogicznej z dzieckiem?
    Kto może pomóc nauczycielom w pracy psychologiczno – pedagogicznej z dzieckiem?
  • 12
    Organizacja pomocy psychologiczno – pedagogicznej w przedszkolu - Kto wnioskuje o objęcie dziecka pomocą psychologiczno – pedagogiczną?
    Organizacja pomocy psychologiczno – pedagogicznej w przedszkolu - Kto wnioskuje o objęcie dziecka pomocą psychologiczno – pedagogiczną?
  • 13
    Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej - krok po kroku
    Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej - krok po kroku
  • 14
    Procedura udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej w przedszkolu
    Procedura udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej w przedszkolu
  • 15
    Co powinna zawierać procedura udzielania pomocy psychologiczno - pedagogicznej?
    Co powinna zawierać procedura udzielania pomocy psychologiczno - pedagogicznej?
  • 16
    Zadania nauczyciela grupy - przykładowe zapisy
    Zadania nauczyciela grupy - przykładowe zapisy
  • 17
    Zadania pedagoga / psychologa przedszkolnego - przykładowe zapisy
    Zadania pedagoga / psychologa przedszkolnego - przykładowe zapisy
  • 18
    Zadania pedagoga specjalnego
    Zadania pedagoga specjalnego
  • 19
    Zadania nauczyciela wspomagającego
    Zadania nauczyciela wspomagającego
  • 20
    Zadania logopedy
    Zadania logopedy
  • 21
    Zadania rodziców
    Zadania rodziców
  • 22
    Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów – przykładowe narzędzia
    Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów – przykładowe narzędzia
  • 23
    Strategia ABC
    Strategia ABC
  • 24
    Wystandaryzowane narzędzia diagnostyczne
    Wystandaryzowane narzędzia diagnostyczne
  • 25
    Bibliografia
    Bibliografia

Jestem nauczycielką przedszkola, ale również metodykiem, pedagogiem i terapeutą pedagogicznym. Na co dzień przede wszystkim wspieram merytorycznie kadrę Przedszkola Szkrabki w Warszawie, podsuwając wskazówki, metody aktywizujące dzieci i pobudzając do refleksji. W swojej pracy pedagogicznej łączę elementy wielu metod: planu daltońskiego, pedagogiki Montessorii, metody projektów badawczych itp. Doskonalę swój warsztat przede wszystkim w zakresie możliwości indywidualizowania pracy z dziećmi i wspierania dzieci zdolnych.

Od kilku lat współpracuję z wydawnictwami edukacyjnymi, pisząc programy wychowania przedszkolnego, podręczniki, tworząc pomoce dydaktyczne dla dzieci oraz materiały metodyczne dla nauczycieli.

Prowadzę warsztaty dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i rodziców, prezentując różne metody pracy z dzieckiem (przede wszystkim Plan Daltoński) oraz szerząc wiedzę na temat specyficznych trudności w uczeniu się (m.in. dysleksja).

Swoją wiedzą, doświadczeniem i materiałami dydaktycznymi dzielę się również na blogu www.przedszkolezpomyslem.pl.

Wzór
www.szkolna24.pl
Data wydania certyfikatu:
Certyfikat
Zaświadcza się, że Pan/Pani
Imię i Nazwisko
w dniu xx-xx-xxxx ukończył/a kurs
"Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej w przedszkolu ogólnodostępnym od września 2022"
w wymiarze 3 godzin prowadzony przez szkolna24.pl
Nr XXXX/2021
Zaświadczenie nr ED-II.4430.13.2017 z dn. 2 października 2017 r. o wpisie Niepublicznej Placówki Szkolna24.pl do ewidencji szkół i placówek niepublicznych, prowadzonej przez Prezydenta Miasta Częstochowy pod numerem 400

Dbamy o Twoją prywatność. Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej dotyczących cookies zgadzasz się na ich zapis i wykorzystanie. Więcej informacji znajduje się w Polityce prywatności na tej stronie.

Sukces
Przejdź do koszyka
Ostrzeżenie
Przejdź do koszyka
Ostrzeżenie
Ostrzeżenie
Ostrzeżenie
Ostrzeżenie