Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej w przedszkolu ogólnodostępnym od września 2022
kursu
szkolenia
trwania
Dla kogo jest ten kurs?
Jeśli nie jesteś pewien/na czy właściwie interpretujesz przepisy dotyczące pomocy psychologiczno – pedagogicznej – ten kurs jest dla Ciebie. Warto poznać, przypomnieć lub utrwalić sposoby postępowania i uzyskać nowe informacje i wskazówki dotyczące właściwej organizacji wsparcia psychologiczno – pedagogicznego dla dzieci. Kurs przygotowany jest na podstawie nowych zasad wprowadzonych w 2022 roku.
Czego się nauczę?
Podczas kursu dowiesz się lub utrwalisz wiedzę o tym, jakie akty prawne regulują pomoc psychologiczno – pedagogiczną w przedszkolach oraz poznasz szczegółowo treść tych zapisów i ich najczęstszą interpretację. Dowiesz się więcej o tym, w jaki sposób i na jakich warunkach można uzyskać wsparcie oraz od jakich instytucji rodzice, dzieci, ale i nauczyciele mogą oczekiwać pomocy. Poznasz szczegółowe zadania nauczycieli, specjalistów (m.in. pedagoga, logopedy, psychologa, nauczyciela wspomagającego) i dyrektora w procesie udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej. Będziesz mógł skorzystać z zapisów przykładowej procedury organizacji i udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej, która powinna być uchwalona w każdym przedszkolu, by usprawnić pracę kadry w tym zakresie. Dowiesz się, w jaki sposób i przy pomocy jakich narzędzi można rozpoznawać i diagnozować specjalne potrzeby edukacyjne u dzieci przedszkolnych.
Co znajduje się w kursie?
Kurs składa się z kilku części tematycznych podzielonych na lekcje zawierających szczegółowe informacje do kogo skierowana jest pomoc psychologiczno – pedagogiczna, kto jej udziela w przedszkolu, jak przebiega organizacja pomocy psychologiczno – pedagogicznej i co powinna zawierać procedura jej udzielania oraz jakie są sposoby i narzędzia dostępne nauczycielom, by jak najlepiej mogli rozpoznawać indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne dzieci.
Każdy moduł zawiera informacje, wskazówki i odniesienie do konkretnych przepisów dotyczących pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
Ponadto, będziesz mógł/a sprawdzić swoją wiedzę w krótkich mini – testach oraz jednym dłuższym teście podsumowującym zdobytą podczas kursu wiedzę. Dzięki temu będziesz naprawdę profesjonalnie przygotowanym specjalistą, swobodnie poruszającym się w gąszczu zmieniających się przepisów dotyczących wsparcia psychologiczno – pedagogicznego dzieci.
kursu
szkolenia
trwania
Plan szkolenia
-
01Do kogo skierowana jest pomoc psychologiczno – pedagogiczna?Do kogo skierowana jest pomoc psychologiczno – pedagogiczna?
-
02Webinar cz. 1Webinar cz. 1
-
03Webinar cz. 2Webinar cz. 2
-
04Webinar cz. 3Webinar cz. 3
-
05Znacząca zmiana w zatrudnianiu specjalistów od 1 września 2022Znacząca zmiana w zatrudnianiu specjalistów od 1 września 2022
-
06Liczba specjalistów w placówkachLiczba specjalistów w placówkach
-
07Dodatkowa informacjaDodatkowa informacja
-
08Specjalne potrzeby edukacyjneSpecjalne potrzeby edukacyjne
-
09Katalog trudności lub specyficznych zachowańKatalog trudności lub specyficznych zachowań
-
10Kto udziela pomocy psychologiczno – pedagogicznej w przedszkolu?Kto udziela pomocy psychologiczno – pedagogicznej w przedszkolu?
-
11Kto może pomóc nauczycielom w pracy psychologiczno – pedagogicznej z dzieckiem?Kto może pomóc nauczycielom w pracy psychologiczno – pedagogicznej z dzieckiem?
-
12Organizacja pomocy psychologiczno – pedagogicznej w przedszkolu - Kto wnioskuje o objęcie dziecka pomocą psychologiczno – pedagogiczną?Organizacja pomocy psychologiczno – pedagogicznej w przedszkolu - Kto wnioskuje o objęcie dziecka pomocą psychologiczno – pedagogiczną?
-
13Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej - krok po krokuUdzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej - krok po kroku
-
14Procedura udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej w przedszkoluProcedura udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej w przedszkolu
-
15Co powinna zawierać procedura udzielania pomocy psychologiczno - pedagogicznej?Co powinna zawierać procedura udzielania pomocy psychologiczno - pedagogicznej?
-
16Zadania nauczyciela grupy - przykładowe zapisyZadania nauczyciela grupy - przykładowe zapisy
-
17Zadania pedagoga / psychologa przedszkolnego - przykładowe zapisyZadania pedagoga / psychologa przedszkolnego - przykładowe zapisy
-
18Zadania pedagoga specjalnegoZadania pedagoga specjalnego
-
19Zadania nauczyciela wspomagającegoZadania nauczyciela wspomagającego
-
20Zadania logopedyZadania logopedy
-
21Zadania rodzicówZadania rodziców
-
22Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów – przykładowe narzędziaRozpoznawanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów – przykładowe narzędzia
-
23Strategia ABCStrategia ABC
-
24Wystandaryzowane narzędzia diagnostyczneWystandaryzowane narzędzia diagnostyczne
-
25BibliografiaBibliografia
Jestem nauczycielką przedszkola, ale również metodykiem, pedagogiem i terapeutą pedagogicznym. Na co dzień przede wszystkim wspieram merytorycznie kadrę Przedszkola Szkrabki w Warszawie, podsuwając wskazówki, metody aktywizujące dzieci i pobudzając do refleksji. W swojej pracy pedagogicznej łączę elementy wielu metod: planu daltońskiego, pedagogiki Montessorii, metody projektów badawczych itp. Doskonalę swój warsztat przede wszystkim w zakresie możliwości indywidualizowania pracy z dziećmi i wspierania dzieci zdolnych.
Od kilku lat współpracuję z wydawnictwami edukacyjnymi, pisząc programy wychowania przedszkolnego, podręczniki, tworząc pomoce dydaktyczne dla dzieci oraz materiały metodyczne dla nauczycieli.
Prowadzę warsztaty dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i rodziców, prezentując różne metody pracy z dzieckiem (przede wszystkim Plan Daltoński) oraz szerząc wiedzę na temat specyficznych trudności w uczeniu się (m.in. dysleksja).
Swoją wiedzą, doświadczeniem i materiałami dydaktycznymi dzielę się również na blogu www.przedszkolezpomyslem.pl.


