Poznanie siebie i otaczającego świata poprzez zabawy i ćwiczenia z psem
kursu
szkolenia
trwania
Dla kogo jest ten kurs?
Kurs przeznaczony jest dla osób, które mają zamiar wspomagać swoją pracę pedagogiczną przez udział psa terapeutycznego. Osoby, które już pracują z psem będą mogły wzbogacić swoje doświadczenia przez rozszerzenie programu zajęć o dodatkowe ćwiczenia lub zabawy na orientację przestrzenną i poznawanie przez dziecko samego siebie.
Czego się nauczę?
Na początku zapoznamy się z krótką historią dogoterapii, wyjaśnimy, czym charakteryzuje się team: terapeuta – pies i jakie cechy powinien mieć idealny pies terapeutyczny oraz podkreślimy, co daje nam wprowadzenie psa terapeuty do świata dziecka poddanego terapii.
W następnej części kursu poznamy przykładowe ćwiczenia i zabawy, które można wykorzystać pracując z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną wraz z filmami poglądowymi przedstawiającymi jak powinny one wyglądać. Po zakończeniu kursu będziemy umieli wykorzystywać ćwiczenia z psem w swojej pracy z dzieckiem do orientowania się w schemacie własnego ciała a w konsekwencji do rozwijania orientacji przestrzennej i kierunkowej u dziecka.
Podane ćwiczenia stanowią materiał przykładowy z całego repertuaru ciekawych ćwiczeń, które można wykorzystać podczas zajęć dogoterapii. Do ćwiczeń wykorzystano dziecko zdrowe, z prawidłowo funkcjonującą psychomotoryką, aby pokazać, jak idealnie powinno wyglądać dane ćwiczenie. W praktyce przebieg każdego ćwiczenia musi zostać dostosowany do indywidualnych potrzeb, możliwości i dysfunkcji dziecka uczestniczącego w programie dogoterapii.
kursu
szkolenia
trwania
Plan szkolenia
-
02Po co nam pies?Po co nam pies?
-
03Kilka słów na dobry początekKilka słów na dobry początek
-
04Kilka słów o dogoterapiiKilka słów o dogoterapii
-
05Pies łagodnyPies łagodny
-
06Pies posłusznyPies posłuszny
-
07Pies cierpliwy, radosny, lubiący ludziPies cierpliwy, radosny, lubiący ludzi
-
08Ćwiczenia i zabawy z udziałem psaĆwiczenia i zabawy z udziałem psa
-
09ĆWICZENIA I ZABAWY - Gdzie są moje ręce?ĆWICZENIA I ZABAWY - Gdzie są moje ręce?
-
10ĆWICZENIA I ZABAWY - głaskanieĆWICZENIA I ZABAWY - głaskanie
-
11ĆWICZENIA I ZABAWY - Gdzie są moje ręce? (2)ĆWICZENIA I ZABAWY - Gdzie są moje ręce? (2)
-
12ĆWICZENIA I ZABAWY - Gdzie są moje ręce? (3)ĆWICZENIA I ZABAWY - Gdzie są moje ręce? (3)
-
13ĆWICZENIA I ZABAWY - Gdzie są moje ręce? (4)ĆWICZENIA I ZABAWY - Gdzie są moje ręce? (4)
-
14ĆWICZENIA I ZABAWY - Gdzie są moje ręce? (5)ĆWICZENIA I ZABAWY - Gdzie są moje ręce? (5)
-
15ĆWICZENIA I ZABAWY ZMIERZAJĄCE - czesanie psaĆWICZENIA I ZABAWY ZMIERZAJĄCE - czesanie psa
-
16Ćwiczenia całej ręki na podstawie wierszyka paluszkowego pt. „Pieski”Ćwiczenia całej ręki na podstawie wierszyka paluszkowego pt. „Pieski”
-
17CZY MAM TEŻ NOGI?CZY MAM TEŻ NOGI?
-
18CZY MAM TEŻ NOGI? - Ćwiczenia i zabawyCZY MAM TEŻ NOGI? - Ćwiczenia i zabawy
-
19CZY MAM TEŻ NOGI? - Ćwiczenia i zabawyCZY MAM TEŻ NOGI? - Ćwiczenia i zabawy
-
20Zabawa z psem do wiersza Ludwika Jerzego Kerna pt. „Cztery łapy”Zabawa z psem do wiersza Ludwika Jerzego Kerna pt. „Cztery łapy”
-
21A GDZIE MÓJ BRZUCH?A GDZIE MÓJ BRZUCH?
-
22POZNAWANIE TYLNEJ CZĘŚCI CIAŁA CZŁOWIEKA: PLECY I POŚLADKIPOZNAWANIE TYLNEJ CZĘŚCI CIAŁA CZŁOWIEKA: PLECY I POŚLADKI
-
23POZNAWANIE TYLNEJ CZĘŚCI CIAŁA CZŁOWIEKA: Ćwiczenia i zabawy.POZNAWANIE TYLNEJ CZĘŚCI CIAŁA CZŁOWIEKA: Ćwiczenia i zabawy.
-
24POZNAWANIE TYLNEJ CZĘŚCI CIAŁA CZŁOWIEKA: Ćwiczenia i zabawy.POZNAWANIE TYLNEJ CZĘŚCI CIAŁA CZŁOWIEKA: Ćwiczenia i zabawy.
-
25POZNAWANIE TYLNEJ CZĘŚCI CIAŁA CZŁOWIEKA: Ćwiczenia i zabawy.POZNAWANIE TYLNEJ CZĘŚCI CIAŁA CZŁOWIEKA: Ćwiczenia i zabawy.
-
26CZY JA MAM GŁOWĘ?CZY JA MAM GŁOWĘ?
-
27KTO TAM STOI? OGLĄDANIE WŁASNEJ SYLWETKI W LUSTRZEKTO TAM STOI? OGLĄDANIE WŁASNEJ SYLWETKI W LUSTRZE
-
28ORIENTACJA PRZESTRZENNA – PRZYKŁADY ĆWICZEŃ I ZABAWORIENTACJA PRZESTRZENNA – PRZYKŁADY ĆWICZEŃ I ZABAW
-
29ĆWICZENIA I ZABAWY Z ZAKRESU ORIENTACJI PRZESTRZENNEJĆWICZENIA I ZABAWY Z ZAKRESU ORIENTACJI PRZESTRZENNEJ
-
30ĆWICZENIA I ZABAWY Z ZAKRESU ORIENTACJI PRZESTRZENNEJĆWICZENIA I ZABAWY Z ZAKRESU ORIENTACJI PRZESTRZENNEJ
-
31ĆWICZENIA I ZABAWY Z ZAKRESU ORIENTACJI PRZESTRZENNEJĆWICZENIA I ZABAWY Z ZAKRESU ORIENTACJI PRZESTRZENNEJ
-
32ĆWICZENIA I ZABAWY Z ZAKRESU ORIENTACJI PRZESTRZENNEJĆWICZENIA I ZABAWY Z ZAKRESU ORIENTACJI PRZESTRZENNEJ
-
33ZABAWY UTRWALAJĄCE NABYTE UMIEJĘTNOŚCIZABAWY UTRWALAJĄCE NABYTE UMIEJĘTNOŚCI
-
34Ćwiczenia i zabawy wspomagające orientację kierunkowąĆwiczenia i zabawy wspomagające orientację kierunkową
-
35Ćwiczenia i zabawy wspomagające orientację kierunkowąĆwiczenia i zabawy wspomagające orientację kierunkową
-
36Ćwiczenia i zabawy wspomagające orientację kierunkowąĆwiczenia i zabawy wspomagające orientację kierunkową
-
37ZakończenieZakończenie
Jako oligofrenopedagog z dwudziestoletnim doświadczeniem, pracuję z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym. Moja praca to mój drugi dom. A dzieci…cóż, po prostu kocham je jak własne. Nauczyłam się bardziej rozumieć ich świat, problemy i troski, które przeżywają a także uczestniczyć w ich radościach.
W części mojej pracy wspomaga mnie bardzo ważna osoba – Nala, czyli odpowiednio przeszkolony pies terapeutyczny rasy Nova Scotia Duck Tolling Retriever, o zrównoważonym temperamencie, uwielbiający pracę z dziećmi. Stanowimy zgrany zespół, który wspólnie jest w stanie osiągać założone cele terapeutyczne, pomagając dzieciom rozwijać sferę poznawczą, społeczną, fizyczną i intelektualną.


