Zarządzanie projektami unijnymi w placówce oświatowej
kursu
szkolenia
trwania
Dla kogo jest ten kurs?
Twój projekt został wybrany do dofinansowania i zastanawiasz się, co dalej? Chcesz wiedzieć, jak prawidłowo zrealizować projekt i uzyskać pozytywny wynik kontroli?
Zatem, ten kurs jest dedykowany dla Ciebie.
Czego się nauczę?
Podczas kursu zdobędziesz wiedzę i praktyczne przygotowanie do zarządzania projektem, otrzymasz cenne wskazówki niezbędne przy realizowaniu projektów unijnych oraz przygotowanie do kontroli projektu.
Dzięki udziałowi w kursie każdy uczestnik/każda uczestniczka:
- otrzyma informacje, jak sfinalizować podpisanie umowy o dofinansowanie,
- pozna zasady angażowania personelu oraz procedury związane z zamówieniami,
- nauczy się monitorować i ewaluować działania projektowe,
- dowie się, jak rozliczyć wydatki poniesione w projekcie,
- przygotuje się na kontrolę projektu.
Na kurs składa się 7 lekcji: rozpoczęcie realizacji projektu, personel, ochrona danych osobowych, zamówienia, finanse, monitoring i ewaluacja oraz kontrola. Kurs kończy się testem sprawdzającym Twoją wiedzę i umiejętności w obszarze zarządzania projektami unijnymi. Ukończenie kursu oraz zaliczenie testu sprawdzającego umożliwi Ci uzyskanie certyfikatu.
Krok po kroku nauczysz się, jak prawidłowo zrealizować przedsięwzięcie, na które pozyskałeś/pozyskałaś dofinansowanie ze środków unijnych. W konsekwencji nabędziesz kompetencje do bycia koordynatorem/koordynatorką projektu.
Co jeszcze warto wiedzieć?
Jeśli chcesz rozwijać swoją wiedzę i umiejętności w obszarze funduszy unijnych, to warto, abyś poszukał szkoleń specjalistycznych dotyczących poszczególnych obszarów realizacji projektów, np. prawo zamówień publicznych i zasada konkurencyjności w projektach dofinansowanych ze środków Unii Europejskiej, rozliczanie projektów unijnych i kwalifikowalność wydatków, monitoring i ewaluacja projektów dofinansowanych ze środków Unii Europejskiej.
kursu
szkolenia
trwania
Plan szkolenia
-
02Rozpoczęcie realizacji projektu - Umowa o dofinansowanieRozpoczęcie realizacji projektu - Umowa o dofinansowanie
-
03Wymagane dokumentyWymagane dokumenty
-
04Formy zabezpieczeniaFormy zabezpieczenia
-
05Główne postanowienia umowyGłówne postanowienia umowy
-
06Obowiązki informacyjne - Ogólne zasadyObowiązki informacyjne - Ogólne zasady
-
07Obowiązkowe oznaczeniaObowiązkowe oznaczenia
-
08Personel - Warunki kwalifikowalności wydatków związanych z personelem projektuPersonel - Warunki kwalifikowalności wydatków związanych z personelem projektu
-
09Niekwalifikowalność wydatków związanych z personelem projektuNiekwalifikowalność wydatków związanych z personelem projektu
-
10Stosunek pracyStosunek pracy
-
11Stosunek cywilnoprawnyStosunek cywilnoprawny
-
12SamozatrudnienieSamozatrudnienie
-
13Zatrudnianie nauczycieli w projektachZatrudnianie nauczycieli w projektach
-
14Ochrona danych osobowych - Podstawowe zasadyOchrona danych osobowych - Podstawowe zasady
-
15Zakres danych osobowychZakres danych osobowych
-
16PEFSPEFS
-
17ZamówieniaZamówienia
-
18Rozeznanie rynkuRozeznanie rynku
-
19Zasada konkurencyjnościZasada konkurencyjności
-
20Ustawa PzpUstawa Pzp
-
21Finanse - Informacje ogólneFinanse - Informacje ogólne
-
22Wniosek o płatnośćWniosek o płatność
-
23Podział beneficjentów ze względu na rodzaj prowadzonej ewidencji - Beneficjenci prowadzący pełną księgowośćPodział beneficjentów ze względu na rodzaj prowadzonej ewidencji - Beneficjenci prowadzący pełną księgowość
-
24Beneficjenci nie prowadzący pełnej księgowościBeneficjenci nie prowadzący pełnej księgowości
-
25Opis dokumentów finansowo - księgowychOpis dokumentów finansowo - księgowych
-
26Uproszczone metody rozliczania wydatkówUproszczone metody rozliczania wydatków
-
27Reguła proporcjonalnościReguła proporcjonalności
-
28Monitoring i ewaluacja - 6.1. MonitoringMonitoring i ewaluacja - 6.1. Monitoring
-
29EwaluacjaEwaluacja
-
30Kontrola - Rodzaje kontroli i podstawowe zasadyKontrola - Rodzaje kontroli i podstawowe zasady
-
31Nadużycie finansoweNadużycie finansowe
-
32Trwałość projektuTrwałość projektu
-
33PodsumowaniePodsumowanie
Doktor nauk społecznych z zakresu pedagogiki, pedeutolog, doradca zawodowy. Jest autorką kilkunastu artykułów, jak również współredaktorem trzech książek z zakresu pedeutologii:
- Profil kompetentnego nauczyciela w europejskiej szkole,
- Adaptacja zawodowa nauczyciela
- Profesjonalne funkcjonowanie nauczyciela.
Od 2010 roku z sukcesem prowadzi i nadal rozwija Centrum Doradczo-Edukacyjne ProEfecto, które współpracuje ze specjalistami z zakresu terapii, psychoterapii, coachingu oraz doradztwa zawodowego. Do głównych zadań ProEfecto, należą również działania polegające na organizowaniu i prowadzeniu działań z zakresu doskonalenia zawodowego nauczycieli.
Jako pedeutolog wiem, że jakość pracy nauczycieli jest jednym z podstawowych czynników mających bezpośredni wpływ na efektywność nauczania, a ustawiczne podnoszenie poziomu kompetencji zawodowych umożliwia kadrze pedagogicznej dostosować warsztat swojej pracy do zmieniających się wciąż potrzeb uczniów. Organizując różne formy wsparcia nauczycieli mam na uwadze fakt, że dbałość o wysoką jakość procesu doskonalenia nauczycieli ma wymiar strategiczny i wpływa na rozwój całego systemu edukacji.
W ramach swojej działalności Centrum Doradczo-Edukacyjne ProEfecto uczestniczyło przy współrealizowaniu projektu pn. „Wspomaganie na piątkę”, poprzez zapewnienie ekspertów do prowadzenia warsztatów, konsultacji oraz wykładów z zakresu doskonalenia pracy nauczycieli w placówkach oświatowych położonych na terenie miasta Częstochowa.


