Alternatywne metody komunikacji w pracy z dzieckiem niepełnosprawnym intelektualnie
kursu
szkolenia
trwania
Dla kogo jest ten kurs?
Kurs dedykowany jest nauczycielom, kierownikom, wychowawcom, dyrektorom, pedagogom, psychologom, terapeutom, którzy chcą uzyskać informację na temat istoty komunikacji alternatywnej, nauczyć się podstaw pracy w tym obszarze.
Czego się nauczę?
- Zapoznasz się z najważniejszymi informacjami na temat funkcji jakie pełni komunikacja
- Dowiesz się jakie są konsekwencje deficytu komunikacji
- Poznasz metody komunikacji alternatywnej i wspomagającej
- Poznasz typowe deficyty w zakresie komunikacji ucznia niepełnosprawnego intelektualnie
- Dowiesz się jakie strategie w zakresie AAC możesz wprowadzić w warunkach szkolnych
Co znajduje się w kursie?
- Gotowe narzędzia
- Linki do zasobów internetowych
- Multimedia
- Przykłady ćwiczeń, zabaw do wykorzystania w pracy z uczniem
kursu
szkolenia
trwania
Plan szkolenia
-
02Istota komunikacjiIstota komunikacji
-
03Konsekwencje rozwojowe deficytu komunikacjiKonsekwencje rozwojowe deficytu komunikacji
-
04Komunikacja wspomagana i niewspomagana. Pomoce i systemy.Komunikacja wspomagana i niewspomagana. Pomoce i systemy.
-
05Pozytywne strony komunikacji wspomaganejPozytywne strony komunikacji wspomaganej
-
06Alternatywna komunikacja - wprowadzenie do AACAlternatywna komunikacja - wprowadzenie do AAC
-
07Uczeń niepełnosprawny intelektualnie odbiorcą procesu komunikacji alternatywnejUczeń niepełnosprawny intelektualnie odbiorcą procesu komunikacji alternatywnej
-
08Elementy procesu wspierania komunikacji z użyciem AACElementy procesu wspierania komunikacji z użyciem AAC
-
09Korzyści płynące z wykorzystania AAC we wczesnym okresie rozwoju dzieckaKorzyści płynące z wykorzystania AAC we wczesnym okresie rozwoju dziecka
-
10Wspomagające i alternatywne metody komunikacjiWspomagające i alternatywne metody komunikacji
-
11Charakterystyka niektórych metodCharakterystyka niektórych metod
-
12Praktyczne ćwiczenia dla dzieci młodszychPraktyczne ćwiczenia dla dzieci młodszych
-
13ANEKS – Wspomagające sposoby porozumiewania się. Zbiór informacji i ocena potrzebANEKS – Wspomagające sposoby porozumiewania się. Zbiór informacji i ocena potrzeb
Jestem magistrem pedagogiki resocjalizacyjnej, który nieprzerwanie od 12 lat podnosi swoje kompetencje i doskonali swoje umiejętności. Posiadam również kwalifikacje do prowadzenia zajęć z zakresu terapii pedagogicznej oraz pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej. Ukończyłam studia z zakresu coachingu oraz z zakresu pedagogiki specjalnej dotyczącej pracy z uczniem z ZA oraz z Autyzmem.
We współpracy ze Stowarzyszeniem Producentów i Dziennikarzy Radiowych zrealizowałam ogólnopolskie kampanie: Zachowaj Trzeźwy Umysł 2016, Odpowiedzialny Kierowca, Rodzina na Tak.
Jako pierwsza w Polsce uzyskałam certyfikat doradcy i specjalisty w zakresie wysokiej wrażliwości wydanego przez Nickerson Institute.
Jestem autorem wielu publikacji, kursów on-line oraz prowadzącym szkolenia stacjonarne w szerokiej tematyce skierowanej dla przedstawicieli oświaty. Na swoim koncie posiadam długoletnią współpracę z takimi wydawnictwami, jak: Wydawnictwo Raabe, Wydawnictwo Forum Media Polska czy Oficyna MM. Jestem również autorką książki Uczeń (nie)zwykły, czyli kto?
W centrum moich zainteresowań jest dziecko i rodzina. Na co dzień w swojej pracy zajmuję się terapią, profilaktyką, diagnozą oraz szeroko pojętym wsparciem dla dziecka i dla rodziny.
Na co dzień jestem mamą trójki dzieci lubiącą spędzać aktywnie czas z rodziną.
Zapraszam serdecznie do moich kursów.