Wstęp

Dobry lider zachęca swoich ludzi, by mówili mu to, co musi wiedzieć, a nie to, co chciałby usłyszeć.

John C. Maxwell

 

Każdą placówkę edukacyjną  tworzą wszyscy jej członkowie czyli dyrektor,  nauczyciele , pracownicy niepedagogiczni, uczniowie, wychowankowie  oraz ich rodzice. Jednak każdą placówką zarządza dyrektor. Zadania dyrektora zostały określone w  art.68 Ustawy  z dnia 14 grudnia 2016r.Prawo oświatowe.

Wśród nich można wymienić następujące:

  • kieruje działalnością szkoły lub placówki oraz reprezentuje ją na zewnątrz,
  • sprawuje nadzór pedagogiczny,
  • sprawuje opiekę nad uczniami oraz stwarza warunki harmonijnego rozwoju psychofizycznego poprzez aktywne działania prozdrowotne
  • wykonuje zadania związane z zapewnieniem bezpieczeństwa uczniom i nauczycielom w czasie zajęć organizowanych przez szkołę lub placówkę,
  • stwarza warunki do działania w szkole lub placówce: wolontariuszy, stowarzyszeń i innych organizacji, w szczególności organizacji harcerskich, których celem statutowym jest działalność wychowawcza lub rozszerzanie i wzbogacanie form działalności dydaktycznej, wychowawczej, opiekuńczej i innowacyjnej szkoły lub placówki,
  • dyrektor jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w szkole lub placówce nauczycieli i pracowników niebędących nauczycielami,
  • dyrektor szkoły lub placówki w wykonywaniu swoich zadań współpracuje z radą szkoły lub placówki, radą pedagogiczną, rodzicami i samorządem uczniowskim.

Najważniejszym obowiązkiem dyrektora jest właściwa organizacja pracy, prawidłowy  podział obowiązków oraz nadzorowanie ich realizacji. Warto więc, żeby dyrektor był otwarty na dialog z innymi członkami społeczności szkolnej, mając na względzie, że szkoła to praca zespołowa, mająca na celu stwarzanie odpowiednich warunków kształcenia, służąca rozwojowi uczniów i pracowników. Praca dyrektora jest bardzo odpowiedzialna i wymaga ciągłego doskonalenia się i  rozwijania wielu kompetencji, wśród których oprócz osobistych i zawodowych niezwykle ważne są kompetencje interpersonalne.

Materiał szkoleniowy przekazany Państwu w ramach kursu Vademecum Kompetentnego Dyrektora zawiera informacje na temat istotnych w pracy dyrektora placówki edukacyjnej kwestii jakimi są:

  1. Sylwetka dyrektora idealnego – umiejętności i kompetencje
  2. Teorie zarządzania
  3. Główne akty prawne
  4. Ocena pracy nauczyciela
  5. RODO
  6. Nadzór pedagogiczny
  7. Motywowanie pracowników
INFORMACJA O PRYWATNOŚCI PLIKÓW COOKIES

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić wrażenia podczas przeglądania witryny. Część plików cookies, które są sklasyfikowane jako niezbędne, są przechowywane w przeglądarce, ponieważ są konieczne do działania podstawowych funkcji witryny.

Używamy również plików cookies stron trzecich, które pomagają nam analizować i zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z tej witryny. Te pliki cookies będą przechowywane w przeglądarce tylko za Twoją zgodą. Możesz również z nich zrezygnować, ale rezygnacja z niektórych z tych plików może mieć wpływ na wygodę przeglądania.

Klikając „Przejdź do serwisu” udzielasz zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych dotyczących Twojej aktywności na naszej stronie. Dane są zbierane w celach zgodnych z naszą polityką prywatności oraz polityką cookies. Zgoda jest dobrowolna. Możesz jej odmówić lub ograniczyć jej zakres klikając w "Preferencje cookies".

W każdej chwili możesz modyfikować udzielone zgody w zakładce: informacje i regulaminy — zresetuj ustawienia cookies.

RODZAJE PLIKÓW COOKIES UŻYWANYCH NA NASZEJ STRONIE

Dane są zbierane w celach zgodnych z naszą polityką prywatności. Zgoda jest dobrowolna. Możesz jej odmówić lub ograniczyć jej zakres.

W każdej chwili możesz modyfikować udzielone zgody w zakładce: informacje i regulaminy — zresetuj ustawienia cookies.

Niezbędne

Przyczyniają się do użyteczności strony poprzez umożliwianie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie i dostęp do bezpiecznych obszarów strony internetowej. Strona internetowa nie może funkcjonować poprawnie bez tych ciasteczek.

Statystyczne

Pomagają zrozumieć, w jaki sposób różni Użytkownicy Serwisu zachowują się na stronie, gromadząc i zgłaszając anonimowe informacje.

Marketingowe

Marketingowe pliki cookie stosowane są w celu śledzenia użytkowników na stronach internetowych. Ich celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych Użytkowników, a tym samym bardziej cenne dla wydawców, reklamodawców i strony trzecie (np. Google, Facebook).

Sukces
Przejdź do koszyka
Ostrzeżenie
Przejdź do koszyka
Ostrzeżenie
Ostrzeżenie
Ostrzeżenie
Ostrzeżenie