Maturalny SOS - kompleksowe wsparcie uczniów podczas przygotowań do nowej matury z języka polskiego
kursu
szkolenia
trwania
Czego się nauczę?
Celem kursu jest przygotowanie polonistów i polonistek uczących się w szkole ponadpodstawowej do wsparcia uczniów w przygotowaniach do egzaminu maturalnego z języka polskiego.
Celem kursu jest poprawienie umiejętności pisania wypowiedzi argumentacyjnych oraz analizy tekstów literackich.
Uczestnicy kursu poznają sposoby na to jak nauczyć uczniów budować logiczne argumentacje, oparte na solidnych faktach i przykładach z literatury.
Zdobędą umiejętność analizowania i interpretacji tekstów literackich oraz nawiązywania do kontekstów historycznych, społecznych i kulturowych.
Co znajduje się w kursie?
W kursie znajdują się lekcje dotyczące analizy tekstu argumentacyjnego, rozprawki problemowej, pracy z dwoma tekstami, notatki syntetyzującej oraz przygotowania do matury ustnej.
Dodatkowo, kurs obejmuje testy historycznoliterackie, których celem jest utrwalenie wiedzy z zakresu historii literatury.
Dzięki kursowi uczestnicy będą mieli możliwość przećwiczenia różnych rodzajów zadań egzaminacyjnych, poprawienia swoich umiejętności pisarskich oraz rozwinięcia zdolności analitycznego myślenia.
Kurs jest skonstruowany w taki sposób, aby nauczanie angażujące i dostosowane do potrzeb uczniów uczących się na poziomie szkoły ponadpodstawowej.
kursu
szkolenia
trwania
Plan szkolenia
-
02Moduł 1 – Wypowiedź argumentacyjnaModuł 1 – Wypowiedź argumentacyjna
-
03Lekcja 1- Rozprawka problemowaLekcja 1- Rozprawka problemowa
-
04Lekcja 2 - Argument a przykładLekcja 2 - Argument a przykład
-
05Lekcja 3- Budowa akapituLekcja 3- Budowa akapitu
-
06Lekcja 4- Zagadki spójności. Po co rozprawce kolanka?Lekcja 4- Zagadki spójności. Po co rozprawce kolanka?
-
07Lekcja 5- ZakończenieLekcja 5- Zakończenie
-
08Moduł 2 – Test historycznoliterackiModuł 2 – Test historycznoliteracki
-
09Moduł 3 – Język polski w użyciuModuł 3 – Język polski w użyciu
-
10Lekcja 1- Czym jest notatka syntetyzująca?Lekcja 1- Czym jest notatka syntetyzująca?
-
11Lekcja 2 -TezaLekcja 2 -Teza
-
12Lekcja 3- BlogLekcja 3- Blog
-
13Lekcja 4- Schemat konstruowania notatki syntetyzującejLekcja 4- Schemat konstruowania notatki syntetyzującej
-
14Moduł 4 – Matura ustnaModuł 4 – Matura ustna
-
15ZakończenieZakończenie
Eduentuzjastka, członkini grupy Superbelfrzy RP, doradczyni metodyczna, egzaminatorka OKE, certyfikowana trenerka oświaty, nauczycielka języka polskiego, specjalistka do spraw edukacji medialnej, autorka lekcji dla grupy TVN Discovery, liderka projektów "Lekcje w sieci", " Zaproś mnie na swoją lekcję", wykładowczyni akademicka, koordynatorka ogólnopolskich i międzynarodowych projektów edukacyjno-humanitarnych.
Prelegentka na wielu ogólnopolskich konferencjach. Wyróżniona w konkursie "Wielkopolski Nauczyciel Roku", w 2018 roku znalazła się w gronie 13 najlepszych nauczycieli w Polsce, w konkursie organizowanym przez Głos Nauczycielski. Finalistka nagrody im. Ireny Sendlerowej "Za naprawianie świata". Od 20 lat z powodzeniem prowadzi klasy medialne, funkcjonujące na mocy programu autorskiego. Współpracuje z Onetem, Polonistyką, Nowymi Horyzontami Edukacji Filmowej.