Innowacja i eksperyment pedagogiczny w praktyce szkolnej
kursu
szkolenia
trwania
Dla kogo jest ten kurs?
Kurs skierowany jest do wszystkich nauczycieli i kadry kierowniczej, którzy zainteresowani są problematyką nowoczesnego nauczania opartego na innowacjach i eksperymentach pedagogicznych.
Czego się nauczę?
- Zapoznasz się z podstawą prawną dotyczacą innowacji i eksperymentów pedagogicznych.
- Poznasz procedury wdrażania innowacji i eksperymentu pedagogicznego.
- Poznasz metody diagnozy pedagogicznej, która ma duże znaczenie przy konstruowaniu innowacji pedagogicznych.
- Poznasz rodzaje innowacji pedagogicznych oraz sposób ewaluacji swoich działań.
- Dowiesz się jak skutecznie i efektywnie wdrażać w szkole swoje innowacyjne pomysły z korzyścią dla Ciebie i szkoły.
- Poznasz ciekawe przykłady innowacji i eksperymentów pedagogicznych.
Co znajduje się w kursie?
- Prezentacja multimedialna przedstawiająca treści kursu, pdf.
- Linki do zasobów Internetowych
- Przykładowa dokumentacja: wzór procedury wdrażania innowacji i eksperymentu pedagogicznego, wzór uchwały rady pedagogicznej.
- Zadania mające na celu utrwalenie zdobytych wiadomości.
kursu
szkolenia
trwania
Plan szkolenia
-
02Podstawa prawna innowacji pedagogicznejPodstawa prawna innowacji pedagogicznej
-
03Nowe regulacje prawneNowe regulacje prawne
-
04Wszystko o innowacji pedagogicznejWszystko o innowacji pedagogicznej
-
05Lista „morderców” pomysłówLista „morderców” pomysłów
-
06Rodzaje innowacji pedagogicznejRodzaje innowacji pedagogicznej
-
07Odwrócona lekcja - flipped classroomOdwrócona lekcja - flipped classroom
-
08Nauczanie przez zabawę – przykładowe lekcjeNauczanie przez zabawę – przykładowe lekcje
-
09Jakie są więc innowacyjne metody nauczania?Jakie są więc innowacyjne metody nauczania?
-
10Przykłady innowacji pedagogicznychPrzykłady innowacji pedagogicznych
-
11Założenia innowacji (treści innowacji)Założenia innowacji (treści innowacji)
-
12Ewaluacja innowacjiEwaluacja innowacji
-
13Przykładowa karta wdrożenia innowacji pedagogicznejPrzykładowa karta wdrożenia innowacji pedagogicznej
-
14Metody diagnozy edukacyjnejMetody diagnozy edukacyjnej
-
15Realizacja innowacji pedagogicznejRealizacja innowacji pedagogicznej
-
16Procedura wprowadzania innowacji pedagogicznej w szkoleProcedura wprowadzania innowacji pedagogicznej w szkole
-
17Podstawa prawna eksperymentu pedagogicznegoPodstawa prawna eksperymentu pedagogicznego
-
18Przykłady eksperymentów pedagogicznychPrzykłady eksperymentów pedagogicznych
-
19PodsumowaniePodsumowanie
-
20CertyfikatCertyfikat
Absolwentka Wydziału Fizyki i Techniki Jądrowej, Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Obecnie nauczyciel fizyki w szkole podstawowej, w przeszłości również jako nauczyciel w gimnazjum i liceum ogólnokształcącym. Ukończyłam także studium pedagogiczne w Wyższej Szkole Humanistyczno-Przyrodniczej w Sandomierzu.
Od 2015 roku jestem trenerem, prowadzę szkolenia dla nauczycieli zarówno w formie stacjonarnej jak i e-learningowej. Obecnie mam za sobą około 300 godzin szkoleń stacjonarnych.
Współpracuję z Niepubliczną Placówką Doskonalenia Nauczycieli "Przyjazna Edukacja” w Tarnobrzegu. Specjalizuję się głównie w nowoczesnych metodach nauczania, powiązanych z technologią informacyjno- komunikacyjną, innowacjach i eksperymentach pedagogicznych, pomiarze dydaktycznym, ocenianiu wspierającym ucznia, wartościowaniu osiągnięć edukacyjnych oraz szeroko pojętym prawem w oświacie.
Zainteresowania prawem oświatowym spowodowały, że ukończyłam kurs kwalifikacyjny dla oświatowej kadry kierowniczej. Jestem także popularyzatorką wykorzystania metod badawczych w nauczaniu przedmiotów matematyczno-przyrodniczych. Ponieważ jestem praktykującym nauczycielem, pełnym pasji i zainteresowań swoje szkolenia opieram na bogatym doświadczeniu, które zdobyłam m.in. przy realizacji czterech projektów unijnych.
Jestem współautorką publikacji książkowych wydanych w czerwcu 2016 r. realizowanych w ramach projektu Erasmus+:
- "Zbiór scenariuszy lekcyjnych: Z matematyką przez świat, w poszukiwaniu nowych metod nauczania matematyki i przedmiotów pokrewnych”.
- "Zbiór zadań: Z matematyką przez świat”.
- Jest także współautorką trzech innowacji pedagogicznych, które także wdrożyłam i przeprowadziłam w swoich szkołach:
- "Małżeństwo z rozsądku- matematyka z fizyką” 2010/2011;
- "Technologia informacyjno komunikacyjna na usługach matematyki i fizyki” 2016/2017’
- "Narzędzia informatyki na lekcjach fizyki i języka angielskiego” 2018/2019.
Moje zainteresowania to malarstwo olejne i akrylowe, rękodzieło artystyczne, historia drugiej wojny światowej i astronomia.


