Jak pracować metodą projektów badawczych w przedszkolu?
kursu
szkolenia
trwania
Dla kogo jest ten kurs?
Czy szukasz metod aktywizujących dzieci? Czy potrzebujesz wskazówek, w jaki sposób łączyć różnorodne treści edukacyjne, prowadzić nauczanie zintegrowane? Czy chcesz budować w dzieciach odpowiedzialność za własną naukę i samodzielne myślenie? Czy jesteś nauczycielem przedszkola lub edukacji wczesnoszkolnej? Czy chcesz zyskać narzędzia do stworzenia dzieciom szerszego spojrzenia na omawiane zagadnienia? Czy chcesz sprawić, by nauka była dla dzieci prawdziwą przygodą i zabawą a treści edukacyjne były przez nie przyswajane mimochodem?
W takim razie ten kurs jest dla Ciebie, zapraszam.
Czego się nauczę?
W trakcie kursu poznasz dokładnie etapy prowadzenia projektów badawczych od samodzielnego wybrania tematu przez grupę, prowadzenie różnorodnych działań badawczych i ich dokumentowania, poprzez analizę źródeł i wsparcie ekspertów aż do różnorodnych form ewaluacji projektu. Zyskasz wiedzę na temat tego, w jaki sposób samodzielnie prowadzić projekt badawczy, jak organizować pracę dzieci, w jaki sposób zachęcać je do współpracy i angażować we wszystkie działania. Podzielę się też wskazówkami z własnego doświadczenia, również po to, byś nie musiał/a powielać moich błędów.
Co znajduje się w kursie?
Kurs składa się z 5 części, dotyczących kolejno: krótkiego wstępu teoretycznego, przeglądu kolejnych etapów metody projektów badawczych, praktycznych wskazówek oraz omówienia przykładowych scenariuszy i ramowych planów oraz wykorzystanych wcześniej w pracy z dziećmi mapy myśli. Każdy moduł zawiera informacje, ćwiczenia, wskazówki i pytania do refleksji. W treści kursu znajdziesz też wiele odnośników do wartościowych stron internetowych i literatury dotyczącej poruszanej tematyki oraz przykłady praktycznych rozwiązań. Do kursu dołączyłam też 5 podcastów, do których wysłuchania serdecznie zachęcam, gdyż zawierają treści poszerzające wiedzę zawartą w treści kursu.
Ponadto, będziesz mógł/a sprawdzić swoją wiedzę w 4 krótkich minitestach oraz jednym dłuższym teście podsumowującym zdobytą podczas kursu wiedzę. Dzięki temu będziesz naprawdę profesjonalnie przygotowanym specjalistą, gotowym do pracy z grupą przedszkolną.
kursu
szkolenia
trwania
Plan szkolenia
-
02Webinar cz. 1Webinar cz. 1
-
03Webinar cz. 2Webinar cz. 2
-
04Czym jest metoda projektów badawczych? LEKCJA + PODCASTCzym jest metoda projektów badawczych? LEKCJA + PODCAST
-
05Założenia pracy metodą projektów badawczychZałożenia pracy metodą projektów badawczych
-
06Zalety pracy metodą projektu. Rola nauczyciela LEKCJA + PODCASTZalety pracy metodą projektu. Rola nauczyciela LEKCJA + PODCAST
-
08Aktywność badawcza – II etap projektuAktywność badawcza – II etap projektu
-
09Zakończenie projektu i podsumowanie wszystkich działań badawczych – etap III projektuZakończenie projektu i podsumowanie wszystkich działań badawczych – etap III projektu
-
10Przykłady zrealizowanych projektów – dokumentacja LEKCJA + PODCASTPrzykłady zrealizowanych projektów – dokumentacja LEKCJA + PODCAST
-
11Metoda projektu a współpraca z rodzicami dzieci LEKCJA + PODCASTMetoda projektu a współpraca z rodzicami dzieci LEKCJA + PODCAST
-
12Test końcowyTest końcowy
Jestem nauczycielką przedszkola, ale również metodykiem, pedagogiem i terapeutą pedagogicznym. Na co dzień przede wszystkim wspieram merytorycznie kadrę Przedszkola Szkrabki w Warszawie, podsuwając wskazówki, metody aktywizujące dzieci i pobudzając do refleksji. W swojej pracy pedagogicznej łączę elementy wielu metod: planu daltońskiego, pedagogiki Montessorii, metody projektów badawczych itp. Doskonalę swój warsztat przede wszystkim w zakresie możliwości indywidualizowania pracy z dziećmi i wspierania dzieci zdolnych.
Od kilku lat współpracuję z wydawnictwami edukacyjnymi, pisząc programy wychowania przedszkolnego, podręczniki, tworząc pomoce dydaktyczne dla dzieci oraz materiały metodyczne dla nauczycieli.
Prowadzę warsztaty dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i rodziców, prezentując różne metody pracy z dzieckiem (przede wszystkim Plan Daltoński) oraz szerząc wiedzę na temat specyficznych trudności w uczeniu się (m.in. dysleksja).
Swoją wiedzą, doświadczeniem i materiałami dydaktycznymi dzielę się również na blogu www.przedszkolezpomyslem.pl.


