Zabawy językowe wspierające naukę czytania
kursu
szkolenia
trwania
Dla kogo jest ten kurs?
Ten kurs jest przeznaczony dla wszystkich nauczycieli przedszkoli i specjalistów pracujących z dziećmi w tym wieku i rodziców. Kurs przedstawia sposoby pracy z grupą, które pomagają wspierać naukę czytania od najwcześniejszych lat. Zaproponowane zabawy zawierają elementy profilaktyki specyficznych trudności w uczeniu się np. ryzyka dysleksji.
Czego się nauczę?
W trakcie kursu zyskasz lub utrwalisz wiedzę na temat uczenia się trudnej sztuki czytania przez dzieci, ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki języka polskiego. Zyskasz wiedzę na temat tego, jak organizować zabawy rozwijające obszar językowy i przygotowujące dzieci do czytania. Dowiesz się też, w jaki sposób prowadzić pracę grupową i indywidualną dzieci w tym zakresie. Zaprezentuję wiele gier, zabaw i innych narzędzi niezbędnych, by w przyjemny i merytoryczny sposób wprowadzić dzieci w świat czytania.
Co znajduje się w kursie?
Kurs składa się z 5 części, dotyczących podbudowy teoretycznej i mechanizmów procesu uczenia się czytania, zawiera ramowe wskazówki do planowania wartościowych zabaw dla dzieci w każdej grupie wiekowej oraz konkretne przykłady takich zabaw, już wcześniej wykorzystane w pracy z dziećmi. Każdy moduł zawiera informacje, ćwiczenia, wskazówki i pytania do refleksji. W treści kursu znajdziesz też wiele odnośników do wartościowych stron internetowych i literatury dotyczącej poruszanej tematyki, filmów i nagrań oraz przykłady praktycznych rozwiązań. Do kursu dołączyłam też 5 podcastów, do których wysłuchania serdecznie zachęcam, gdyż zawierają treści poszerzające wiedzę zawartą w treści kursu oraz wiele praktycznych rozwiązań.
Ponadto, będziesz mógł/a sprawdzić swoją wiedzę w 5 krótkich minitestach oraz jednym dłuższym teście podsumowującym zdobytą podczas kursu wiedzę. Dzięki temu będziesz naprawdę profesjonalnie przygotowanym specjalistą, pewnym rozwiązań stosowanych w pracy.
kursu
szkolenia
trwania
Plan szkolenia
-
02Webinar cz. 1Webinar cz. 1
-
03Webinar cz. 2Webinar cz. 2
-
04Co to jest czytanie? + PODCASTCo to jest czytanie? + PODCAST
-
05Rozwijanie percepcji wzrokowejRozwijanie percepcji wzrokowej
-
06Koordynacja wzrokowo – ruchowa – zabawy i ćwiczeniaKoordynacja wzrokowo – ruchowa – zabawy i ćwiczenia
-
07Ćwiczenie percepcji słuchowejĆwiczenie percepcji słuchowej
-
08Rozpoznanie, zapamiętanie i różnicowanie dźwięków – zabawy i ćwiczeniaRozpoznanie, zapamiętanie i różnicowanie dźwięków – zabawy i ćwiczenia
-
09Połączenie dźwięku z innymi bodźcami – zabawy i ćwiczeniaPołączenie dźwięku z innymi bodźcami – zabawy i ćwiczenia
-
10Słuchanie melodii mowy – zabawy i ćwiczeniaSłuchanie melodii mowy – zabawy i ćwiczenia
-
11Rozumienie znaczenia wypowiedzi słownych (w tym wypowiedzi emocjonalnych) – zabawy i ćwiczeniaRozumienie znaczenia wypowiedzi słownych (w tym wypowiedzi emocjonalnych) – zabawy i ćwiczenia
-
12Słuch fonematyczny – zabawy i ćwiczeniaSłuch fonematyczny – zabawy i ćwiczenia
-
14Ćwiczenia narządów artykulacyjnych niezbędne do nauki prawidłowego czytaniaĆwiczenia narządów artykulacyjnych niezbędne do nauki prawidłowego czytania
-
16Ćwiczenia w rozwijaniu myślenia przyczynowo-skutkowegoĆwiczenia w rozwijaniu myślenia przyczynowo-skutkowego
-
17Wprowadzanie elementów nauki czytania na materiale literowym + PODCASTWprowadzanie elementów nauki czytania na materiale literowym + PODCAST
-
18Właściwa nauka czytaniaWłaściwa nauka czytania
-
19Dojrzałość emocjonalna do czytania + PODCASTDojrzałość emocjonalna do czytania + PODCAST
-
20Wzmacnianie motywacji do podejmowania wysiłku związanego z nauką czytania i pisaniaWzmacnianie motywacji do podejmowania wysiłku związanego z nauką czytania i pisania
-
21Przykłady gier i zabaw do wykorzystania w nauce czytaniaPrzykłady gier i zabaw do wykorzystania w nauce czytania
-
22Wskazówki dla rodziców dzieci 6 – letnichWskazówki dla rodziców dzieci 6 – letnich
-
23Ćwiczenia słuchoweĆwiczenia słuchowe
-
24Ćwiczenia wzrokowe, myślenie sekwencyjneĆwiczenia wzrokowe, myślenie sekwencyjne
-
25Koordynacja wzrokowo – ruchowaKoordynacja wzrokowo – ruchowa
-
26Koordynacja wzrokowo- ruchowo – słuchowaKoordynacja wzrokowo- ruchowo – słuchowa
-
27PodsumowaniePodsumowanie
Jestem nauczycielką przedszkola, ale również metodykiem, pedagogiem i terapeutą pedagogicznym. Na co dzień przede wszystkim wspieram merytorycznie kadrę Przedszkola Szkrabki w Warszawie, podsuwając wskazówki, metody aktywizujące dzieci i pobudzając do refleksji. W swojej pracy pedagogicznej łączę elementy wielu metod: planu daltońskiego, pedagogiki Montessorii, metody projektów badawczych itp. Doskonalę swój warsztat przede wszystkim w zakresie możliwości indywidualizowania pracy z dziećmi i wspierania dzieci zdolnych.
Od kilku lat współpracuję z wydawnictwami edukacyjnymi, pisząc programy wychowania przedszkolnego, podręczniki, tworząc pomoce dydaktyczne dla dzieci oraz materiały metodyczne dla nauczycieli.
Prowadzę warsztaty dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i rodziców, prezentując różne metody pracy z dzieckiem (przede wszystkim Plan Daltoński) oraz szerząc wiedzę na temat specyficznych trudności w uczeniu się (m.in. dysleksja).
Swoją wiedzą, doświadczeniem i materiałami dydaktycznymi dzielę się również na blogu www.przedszkolezpomyslem.pl.


