Lekturowy narzędziownik- ciekawe pomysły na pracę z lekturą szkolną
kursu
szkolenia
trwania
Kurs może okazać się deską ratunku w sytuacji, kiedy uczeń nie wykazuje zainteresowania szkolną lekturą.
CELE KURSU:
- zastanowisz się nad stanem czytelnictwa lektur szkolnych,
- poznasz sposoby na odczarowanie szkolnej literatury,
- wybierzesz ciekawe i skuteczne metody pracy z lekturą szkolną,
- odkryjesz włączającą i terapeutyczną moc metod pracy z literaturą szkolną,
- przetestujesz swoją wiedzę,
- zajrzysz do strefy dodatków.
kursu
szkolenia
trwania
Plan szkolenia
-
02MODUŁ I Od czego zaczyna pracę polonista zanim zada lekturę do przeczytania?MODUŁ I Od czego zaczyna pracę polonista zanim zada lekturę do przeczytania?
-
03MODUŁ II Zachęcanie uczniów do czytaniaMODUŁ II Zachęcanie uczniów do czytania
-
04MODUŁ III Wspólne planowanie terminówMODUŁ III Wspólne planowanie terminów
-
05MODUŁ IV Aplikacje wspomagające czytanie i zrozumienie lekturyMODUŁ IV Aplikacje wspomagające czytanie i zrozumienie lektury
-
06CanvaCanva
-
07Learning AppsLearning Apps
-
08Wordwall i Story DiceWordwall i Story Dice
-
09Card makerCard maker
-
10Story DiceStory Dice
-
11Najskuteczniejsza aplikacja świata – ZRÓB TO SAMNajskuteczniejsza aplikacja świata – ZRÓB TO SAM
-
12MODUŁ V Nasze sposoby na pracę z lekturąMODUŁ V Nasze sposoby na pracę z lekturą
-
13Lego LogosLego Logos
-
14Przekład intersemiotycznyPrzekład intersemiotyczny
-
15DoświadczeniaDoświadczenia
-
16Wcielanie się w roleWcielanie się w role
-
17Lektury na świeżym powietrzuLektury na świeżym powietrzu
-
18Bohater lektury w naszym świecieBohater lektury w naszym świecie
-
19Tworzenie map i praca z mapąTworzenie map i praca z mapą
-
20Kapelusze de Bono - 6 myślowych kapeluszyKapelusze de Bono - 6 myślowych kapeluszy
-
21Piosenki na lekcjach języka polskiegoPiosenki na lekcjach języka polskiego
-
22Projekty – np. Egzaminocka - sposób na powtórkę przed egzaminem.Projekty – np. Egzaminocka - sposób na powtórkę przed egzaminem.
-
23Gra w lekturęGra w lekturę
-
24Lekcja ciszyLekcja ciszy
-
25MODUŁ VI - Garść teorii – edukacja włączająca i moc terapeutyczna lektur szkolnychMODUŁ VI - Garść teorii – edukacja włączająca i moc terapeutyczna lektur szkolnych
-
26MODUŁ VII PodsumowanieMODUŁ VII Podsumowanie
Magdalena Krajewska- Nauczycielka języka polskiego w Zespole Placówek Oświatowych w Tucznie, oligofrenopedagog, terapeutka ręki, rewalidator, trener umiejętności społecznych i osób dorosłych z ponad 20-letnią praktyką. Nie lubi się nudzić i przez to nieustannie podejmuje nowe wyzwania.
Lubi działać, sprawdzać teorię w praktyce i wyzwalać w uczniach i w sobie nowe pokłady kreatywności.
Od 7 lat pracuje bez stopni wyrażonych cyfrą, które wymieniła na informacje zwrotne. Nie wyobraża sobie powrotu do ocenozy.
Wspólnie z Beatą tworzą Lekcje szyte na miarę, wpadają jednocześnie na te same pomysły, będąc daleko od siebie. Aktualnie drążą nurtujący je temat powrotu do edukacyjnych korzeni kształcących umiejętności mówienia, pisania, czytania i zrozumienia.
Beata Gwizdała - mgr filologii polskiej, dodatkowe kwalifikacje: logopeda, trener osób dorosłych, coach, doradca zawodowy, pedagog szkolny, informatyk, terapeuta autyzmu, specjalista edukacji włączającej. Od 4 lat dyrektor szkoły, od 23 lat czynny nauczyciel. Pracuje bez podręczników i stopni szkolnych, ceni autonomię uczniów i całego środowiska szkolnego.