Lepsze lekcje - proste i sprawdzone sposoby na motywowanie uczniów do nauki
kursu
szkolenia
trwania
Dla kogo jest ten kurs?
Kurs przeznaczony jest dla nauczycielek i nauczycieli wszystkich przedmiotów pracujących w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych.
Czego się nauczę?
Poznam praktyki, metody i formy pracy, które wpływają na wyższą motywację uczennic i uczniów. Nauczę się, jak wykorzystywać je w codziennej pracy, by zapewnić wyższą efektywność procesów uczenia i nauczania.
Co znajduje się w kursie?
Kurs składa się z kilku części, każda z nich poświęcona jest motywacji oraz sposobom angażowania uczennic i uczniów w proces edukacyjny. Znajdują się tutaj między innymi strategie służące wdrażaniu pracy w parach i grupach, wykorzystaniu pytań otwartych oraz tworzeniu notatek, jak również karty pracy i nagrania video.
kursu
szkolenia
trwania
Plan szkolenia
-
02Wprowadzenie do efektywnych praktyk dydaktycznychWprowadzenie do efektywnych praktyk dydaktycznych
-
03Czynniki motywujące do uczenia sięCzynniki motywujące do uczenia się
-
04Katalog najbardziej skutecznych metod pracyKatalog najbardziej skutecznych metod pracy
-
05Współpraca - praca w parach oraz grupachWspółpraca - praca w parach oraz grupach
-
06Samodzielne robienie notatekSamodzielne robienie notatek
-
07Stosowanie pytań otwartychStosowanie pytań otwartych
-
08Lepsze lekcje, czyli dlaczego warto praktykować to, co efektywne?Lepsze lekcje, czyli dlaczego warto praktykować to, co efektywne?
-
09Praca w parach i grupach: sprawdzone sposoby na organizowanie pracy zespołowejPraca w parach i grupach: sprawdzone sposoby na organizowanie pracy zespołowej
-
10Strategie organizowania pracy w parach i grupachStrategie organizowania pracy w parach i grupach
-
11Rozwijanie umiejętności współpracy i komunikacjiRozwijanie umiejętności współpracy i komunikacji
-
12Metody oceny pracy grupowejMetody oceny pracy grupowej
-
13Samodzielne tworzenie notatek: wskazówki dla nauczycielaSamodzielne tworzenie notatek: wskazówki dla nauczyciela
-
14Wspieranie samodzielności uczniowskiejWspieranie samodzielności uczniowskiej
-
15Pytania otwarte: podpowiedzi dla nauczyciela.Pytania otwarte: podpowiedzi dla nauczyciela.
-
16Interaktywne metody uczenia: zbiór pomysłów do wykorzystania w klasieInteraktywne metody uczenia: zbiór pomysłów do wykorzystania w klasie
-
17Ćwiczenia do pracy w grupach – rozwijanie kreatywnościĆwiczenia do pracy w grupach – rozwijanie kreatywności
-
18Wykorzystanie technologii w edukacji: tworzenie portfolio, zbieranie pomysłów i informacji zwrotnej, wspólne powtórkiWykorzystanie technologii w edukacji: tworzenie portfolio, zbieranie pomysłów i informacji zwrotnej, wspólne powtórki
-
19Podsumowanie: Dyskusja wideo część 1Podsumowanie: Dyskusja wideo część 1
-
20Podsumowanie: Dyskusja wideo część 2Podsumowanie: Dyskusja wideo część 2
-
21Podsumowanie: jak krok po kroku zmieniać warsztat swojej pracyPodsumowanie: jak krok po kroku zmieniać warsztat swojej pracy
Oktawia Gorzeńska - dyrektorka 42 Warsaw - akademii programowania, autorka książki „Projekt zmiana – od frustracji do satysfakcji z pracy w szkole – warsztatownik”, blogerka, mówczyni TEDx. Absolwentka Leadership Academy for Poland. Wieloletnia dyrektorka szkół publicznych. Współautorka i była koordynatorka projektu Pracowni Aktywnego Korzystania z Technologii (CPPC). Doradczyni dyrektorów w ogólnopolskich programach, wykładowczyni. Założycielka Akademii Przywództwa Edukacyjnego, współinicjatorka platformy EduLab oraz ogólnopolskiego ruchu #wiosnaedukacji. Jutronautka 2022 według Gazety Wyborczej.