Standardy ochrony małoletnich 2024
kursu
szkolenia
trwania
Dla kogo jest ten kurs?
- Kurs przeznaczony dla wszystkich osób, na których ciąży obowiązek opracowania, wdrożenia, przestrzegania Standardów ochrony dzieci.
Czego się nauczę?
- Czym są Standardy Ochrony Małoletnich.
- Jaka jest podstawa prawna, z której wynika obowiązek wprowadzenia Standardów Ochrony Małoletnich.
- Jakie są cele wprowadzenia Standardów w szkole.
- Jakie są konsekwencje braku realizacji obowiązku przygotowania lub wprowadzenia Standardów .
Co znajduje się w kursie?
Kurs składa się z Kurs składa się z VI modułów :
Moduł 1 – Czym są standardy
Moduł 2 – Bezpieczne relacje dziecko – personel
Moduł 3 – Relacje dziecko – dziecko
Moduł 4 – Procedura interwencji
Moduł 5 – Przygotowanie i wdrożenie standardów
Moduł 6 – Brak standardów – konsekwencje
Kurs zawiera materiały dodatkowe, które znajdziesz w materiałach szkoleniowych na głównej stronie kursu.
kursu
szkolenia
trwania
Plan szkolenia
-
02MODUŁ 1 – CZYM SĄ STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICHMODUŁ 1 – CZYM SĄ STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
-
03Jaka jest podstawa prawna, z której wynika obowiązek wprowadzenia Standardów Ochrony Małoletnich w szkołach?Jaka jest podstawa prawna, z której wynika obowiązek wprowadzenia Standardów Ochrony Małoletnich w szkołach?
-
04Krzywdzenie dzieciKrzywdzenie dzieci
-
05Czym są Standardy Ochrony Małoletnich?Czym są Standardy Ochrony Małoletnich?
-
06Czy wszystkie wymogi co do treści Standardów są nowym obowiązkiem? Czy każda z zasad i procedur wymaganych przepisami będzie musiała zostać opracowana na nowo?Czy wszystkie wymogi co do treści Standardów są nowym obowiązkiem? Czy każda z zasad i procedur wymaganych przepisami będzie musiała zostać opracowana na nowo?
-
07Co jest nowym obowiązkiem dla szkół w związku ze Standardami?Co jest nowym obowiązkiem dla szkół w związku ze Standardami?
-
08Jakie są cele wprowadzenia Standardów w szkole?Jakie są cele wprowadzenia Standardów w szkole?
-
09Jakie elementy mają się zawierać w Standardach, w tym jakie zasady i procedury należy przygotować?Jakie elementy mają się zawierać w Standardach, w tym jakie zasady i procedury należy przygotować?
-
10MODUŁ 2 – BEZPIECZNE RELACJE PERSONEL-DZIECKOMODUŁ 2 – BEZPIECZNE RELACJE PERSONEL-DZIECKO
-
11Jaki jest cel regulacji bezpiecznych relacji personel – dziecko w zakresie regulacji procedury dopuszczenia do pracy z dziećmi?Jaki jest cel regulacji bezpiecznych relacji personel – dziecko w zakresie regulacji procedury dopuszczenia do pracy z dziećmi?
-
12W jaki sposób dyrekcja szkoły jest chroniona przed konsekwencjami nieprawdziwych oświadczeń kandydata?W jaki sposób dyrekcja szkoły jest chroniona przed konsekwencjami nieprawdziwych oświadczeń kandydata?
-
13W jaki sposób dokumentowane są czynności z kontroli kandydata oraz jego oświadczenia o zapoznaniu się ze Standardami?W jaki sposób dokumentowane są czynności z kontroli kandydata oraz jego oświadczenia o zapoznaniu się ze Standardami?
-
14Relacje personel- dzieckoRelacje personel- dziecko
-
15MODUŁ 3 – RELACJE DZIECKO-DZIECKOMODUŁ 3 – RELACJE DZIECKO-DZIECKO
-
16Jakie sytuacje powinny być objęte regulacją bezpiecznych relacji dziecko-dziecko?Jakie sytuacje powinny być objęte regulacją bezpiecznych relacji dziecko-dziecko?
-
17Co w sytuacji, gdy dziecko zostało skrzywdzone w wyniku przemocy rówieśniczej?Co w sytuacji, gdy dziecko zostało skrzywdzone w wyniku przemocy rówieśniczej?
-
18Bezpieczne korzystanie z sieci internetowej w placówce/ sprzętu z dostępem do sieciBezpieczne korzystanie z sieci internetowej w placówce/ sprzętu z dostępem do sieci
-
19MODUŁ 4 – PROCEDURA INTERWENCJIMODUŁ 4 – PROCEDURA INTERWENCJI
-
20Czym jest procedura interwencji i jak ją prawidłowo przygotować?Czym jest procedura interwencji i jak ją prawidłowo przygotować?
-
21Jak określić osobę odpowiedzialną w procedurze interwencji?Jak określić osobę odpowiedzialną w procedurze interwencji?
-
22Jakie są obowiązki osoby odpowiedzialnej, wskazanej w procedurze interwencji?Jakie są obowiązki osoby odpowiedzialnej, wskazanej w procedurze interwencji?
-
23MODUŁ 5 – PRZYGOTOWANIE WDROŻENIE STANDARDÓWMODUŁ 5 – PRZYGOTOWANIE WDROŻENIE STANDARDÓW
-
24Jak dobrze przygotować Standardy ? cz.1Jak dobrze przygotować Standardy ? cz.1
-
25Jak dobrze przygotować Standardy? cz.2Jak dobrze przygotować Standardy? cz.2
-
26Jak dobrze przygotować Standardy? cz.3Jak dobrze przygotować Standardy? cz.3
-
27Publikacja i dostęp do standardówPublikacja i dostęp do standardów
-
28Na czym polega okresowa ocena Standardów?Na czym polega okresowa ocena Standardów?
-
29Wejście w życie zaktualizowanych standardówWejście w życie zaktualizowanych standardów
-
30MODUŁ 6 – BRAK STANDARDÓW – KONSEKWENCJEMODUŁ 6 – BRAK STANDARDÓW – KONSEKWENCJE
-
31Czy za brak realizacji obowiązku przygotowania lub wprowadzenia Standardów są negatywne konsekwencje? cz.1.Czy za brak realizacji obowiązku przygotowania lub wprowadzenia Standardów są negatywne konsekwencje? cz.1.
-
32Czy za brak realizacji obowiązku przygotowania lub wprowadzenia Standardów są negatywne konsekwencje ? cz.2Czy za brak realizacji obowiązku przygotowania lub wprowadzenia Standardów są negatywne konsekwencje ? cz.2
-
33PodsumowaniePodsumowanie
-
34ZakończenieZakończenie
Agnieszka Zaborowska
- Radca prawny, absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Posiada bogate doświadczenie w zakresie świadczenia wszechstronnej pomocy prawnej.Przez kilka lat pracowała jako „in-house lawyer” na rzecz największego telekomunikacyjnego operatora infrastrukturalnego w Polsce. Od marca 2009 roku do czerwca 2010 roku kierowała Departamentem Telekomunikacji w Ministerstwie Infrastruktury. Od 2010 roku prowadzi własną praktykę jako Partner w Kancelaria Radców Prawnych Zaborowska, Laprus-Bałuka sp.p.
Specjalizuje się w prawie telekomunikacyjnym, cywilnym, gospodarczym, pracy i rodzinnym. Mediator wpisana na listę mediatorów w Centrum Mediacji przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Krakowie oraz listę mediatorów stałych w sprawach cywilnych, gospodarczych, rodzinnych i z zakresu prawa pracy prowadzona przez organizacje pozarządowe oraz uczelnie przekazana Prezesowi Sądu Okręgowego w Krakowie.
Od kilku lat prowadzi zajęcia dla uczniów krakowskich szkół średnich w ramach programu edukacji prawnej pro bono dotyczące zagadnień związanych z ochroną praw konsumentów.
Prelegentka na licznych ogólnopolskich konferencjach i warszatach. Współautorka Komentarza – Prawo pocztowe, Wydawnictwo C.H. Beck
Tamara Laprus-Bałuka
- Radca prawny, absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Posiada bogate doświadczenie w zakresie świadczenia wszechstronnej pomocy prawnej. Odznaczona srebrną odznaką Zasłużony dla Samorządu Radców Prawnych oraz medalem z okazji 40-lecia Samorządu.
Przez kilka lat pracowała jako „in-house lawyer” na rzecz największego telekomunikacyjnego operatora infrastrukturalnego w Polsce. Kilka lat doradzała jako „in-house lawyer” w spółce, będącej znaczącym operatorem telefonii komórkowej. Od 2010 roku prowadzi własną praktykę jako Partner w Kancelaria Radców Prawnych Zaborowska, Laprus-Bałuka sp.p.
Specjalizuje się w prawie telekomunikacyjnym, cywilnym, gospodarczym, pracy i rodzinnym.
Mediator wpisana na listę mediatorów w Centrum Mediacji przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Krakowie oraz listę mediatorów stałych w sprawach cywilnych, gospodarczych, rodzinnych i z zakresu prawa pracy prowadzona przez organizacje pozarządowe oraz uczelnie przekazana Prezesowi Sądu Okręgowego w Krakowie.
Od kilku lat prowadzi zajęcia dla uczniów krakowskich szkół średnich w ramach programu edukacji prawnej pro bono dotyczące zagadnień związanych z ochroną praw konsumentów.
Prelegentka na licznych ogólnopolskich konferencjach i warsztatach. Współautorka Komentarza – Prawo pocztowe, Wydawnictwo C.H. Beck.