Technologie informacyjno-komunikacyjne (TIK) w pracy z dzieckiem/uczniem z Zespołem Aspergera (ZA)
kursu
szkolenia
trwania
Dla kogo jest ten kurs?
Kurs skierowany jest do nauczycieli, pedagogów, psychologów oraz rodziców dzieci z zespołem Aspergera, zainteresowanych wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesie uczenia się oraz nauczania osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, w tym z zespołem Aspergera.
Czego się nauczę?
Podczas trwania kursu usystematyzujesz swoją wiedzę na temat funkcjonowania w szkole ogólnodostępnej ucznia z zespołem Aspergera. Dowiesz się, z jakimi problemami najczęściej spotyka się dziecko z ZA w środowisku szkolnym. Zaprezentuję Ci kilka sprawdzonych narzędzi z obszaru TIK, które możesz stosować na zajęciach dydaktycznych, wychowawczych, czy pozaszkolnych, ale również do tworzenia własnych pomocy edukacyjnych.
Co znajduje się w kursie?
W kursie, oprócz teoretycznej wiedzy dotyczącej wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych w pracy z osobą z zespołem Aspergera, znajdziesz szczegółowe instrukcje tworzenia materiałów interaktywnych w proponowanych aplikacjach. Sedno kursu stanowi materiał samokształceniowy, który pomoże Ci stworzyć własne pomoce dydaktyczne.
Co jeszcze warto wiedzieć?
Pracując na tym kursie, pamiętaj, że uczeń z ZA przyswaja wiedzę przede wszystkim obrazami i każdy z nich jest inny.
kursu
szkolenia
trwania
Plan szkolenia
-
02Geneza autyzmuGeneza autyzmu
-
03Cechy charakterystyczne ZACechy charakterystyczne ZA
-
04Problemy w kontaktach z dzieckiem z zespołem AspergeraProblemy w kontaktach z dzieckiem z zespołem Aspergera
-
05Problemy w kontaktach z dzieckiem z zespołem Aspergera cd.Problemy w kontaktach z dzieckiem z zespołem Aspergera cd.
-
06Raport IBERaport IBE
-
07Opis badaniaOpis badania
-
08Wyzwania dla nauczyciela związane ze szkołąWyzwania dla nauczyciela związane ze szkołą
-
09Co dają technologie informacyjno-komunikacyjne ?Co dają technologie informacyjno-komunikacyjne ?
-
10Kody QRKody QR
-
11Generator kodów QR on-line – instrukcjaGenerator kodów QR on-line – instrukcja
-
12LEARNING APPSLEARNING APPS
-
13Gry edukacyjne w Learning Apps – instrukcjaGry edukacyjne w Learning Apps – instrukcja
-
14Aplikacja KahootAplikacja Kahoot
-
15Aplikacja Kahoot cd.Aplikacja Kahoot cd.
-
16Dlaczego wsparcie wizualne jest ważne?Dlaczego wsparcie wizualne jest ważne?
-
17Aplikacja JigsawPlanetAplikacja JigsawPlanet
-
18Urządzenia mobilneUrządzenia mobilne
-
19Praca dydaktyczno-wychowawcza rodzicaPraca dydaktyczno-wychowawcza rodzica
-
20Współpraca z rodzicami - komunikacjaWspółpraca z rodzicami - komunikacja
-
21Jak działa kalendarz Google ?Jak działa kalendarz Google ?
-
22PodsumowaniePodsumowanie
Dyplomowany nauczyciel bibliotekarz Publicznej Biblioteki Pedagogicznej Regionalnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli „WOM” w Częstochowie. Członek zarządu Sekcji Bibliotek Pedagogicznych i Szkolnych SBP oraz zespołu redakcyjnego serwisu E-pedagogiczna SBP. Zastępca redaktora ogólnopolskiego czasopisma elektronicznego Biuletyn Nauczycieli Bibliotekarzy.
Gorąca zwolenniczka wykorzystywania otwartych zasobów edukacyjnych i technologii informacyjno-komunikacyjnych w edukacji. Jako ekspert z zakresu TIK aktywnie współuczestniczy w kreowaniu polityki regionalnej oraz ogólnopolskiej poprzez współpracę z Ministerstwem Edukacji Narodowej, Ośrodkiem Rozwoju Edukacji w Warszawie, uczelniami wyższymi, samorządem terytorialnym i licznymi placówkami oświatowymi. Tworzy i wdraża programy edukacji regionalnej i europejskiej.
Autorka publikacji i programów autorskich z zakresu wspomagania szkół i placówek w obszarze TIK w edukacji, programów szkoleń, warsztatów oraz kursów e-learningowych skierowanych do nauczycieli bibliotekarzy oraz nauczycieli wszystkich typów szkół i placówek.
Kilkukrotnie (2010, 2014, 2016) wyróżniona Nagrodą Marszałka Województwa Śląskiego za szczególne osiągnięcia dydaktyczno-wychowawcze oraz wielokrotnie Nagrodą Dyrektora RODN „WOM” w Częstochowie za zaangażowanie i realizację zadań edukacyjnych na rzecz szkół i placówek oświatowych oraz wspieranie nauczycieli w ich rozwoju zawodowym.


