Działania opiekuńczo-wychowawcze na gruncie szkolnym
kursu
szkolenia
trwania
Dla kogo jest ten kurs?
Kurs przeznaczony jest dla wszystkich pracowników pedagogicznych placówek oświatowych zobowiązanych prawem do podejmowania działań nie tylko dydaktycznych, ale również opiekuńczo – wychowawczych wobec swoich uczniów.
Czego się nauczę?
W trakcie kursu:
- Poznasz regulacje prawne definiujące kierunki i zakres działań opiekuńczo – wychowawczych koniecznych do podjęcia na gruncie szkolnym.
- Nauczysz się skutecznie diagnozować potrzeby w tym zakresie, planować i implementować działania, które je zaspokoją.
- Dowiesz się jak tworzyć plan profilaktyczno – wychowawczy.
- Wzmocnisz swój pedagogiczny warsztat i poszerzysz nauczycielską perspektywę.
Co znajduje się w kursie?
Kurs składa się z 3 części.
Pierwsza – wprowadza teoretyczne i prawne podstawy działalności opiekuńczo – wychowawczej w szkołach
Druga – pokazuje jak przeprowadzić pożyteczny dla planowania działań opiekuńczych i wychowawczych oraz skutecznego zaspakajanie potrzeb wszystkich członków społeczności szkolnej proces diagnostyczny.
Trzecia – krok po kroku opisuje jak i po co tworzyć programy profilaktyczno-wychowawcze – od diagnozy przez metody i sposoby działania po ewaluację działań!
Co jeszcze warto wiedzieć
Od lat szkoła to nie tylko nauczanie i programy dydaktyczne pisane przez nauczycieli na początku roku szkolnego, ale także miejsce, w którym zgodnie z przepisami prawa oświatowego, każdy uczeń może uzyskać wsparcie w holistycznym rozwoju swojej osobowości, intelektu, ciała, ducha, umiejętności społecznych i samodzielności. Formalnym wyrazem tej pięknej idei są programy profilaktyczno – wychowawcze, które mają stać się rękojmią wszystkich pracowników szkoły w wychowaniu i zaspakajaniu potrzeb nie tylko uczniów, lecz wszystkich członków społeczności szkolnej; a więc także rodziców i pracowników! Kurs pokaże Ci szeroką perspektywę działalności opiekuńczo – wychowawczej w szkole, która uwzględni także Ciebie i Twoje potrzeby jako nauczyciela!
Powodzenia!
kursu
szkolenia
trwania
Plan szkolenia
-
01Wideo-wykład 1Wideo-wykład 1
-
02Wideo-wykład 2Wideo-wykład 2
-
03Wideo-wykład 3Wideo-wykład 3
-
04Wideo-wykład 4Wideo-wykład 4
-
05Teoretyczne i prawne podstawy działalności opiekuńczo – wychowawczej w szkołachTeoretyczne i prawne podstawy działalności opiekuńczo – wychowawczej w szkołach
-
06Przepisy i ich praktyczny wymiarPrzepisy i ich praktyczny wymiar
-
07Statut szkoły a jej działalność opiekuńczo-wychowawczaStatut szkoły a jej działalność opiekuńczo-wychowawcza
-
08Rola Rady PedagogicznejRola Rady Pedagogicznej
-
09DiagnozaDiagnoza
-
10Narzędzia diagnostyczneNarzędzia diagnostyczne
-
11Interakcyjny model funkcjonowania człowiekaInterakcyjny model funkcjonowania człowieka
-
12Gromadzenie danych diagnostycznychGromadzenie danych diagnostycznych
-
13Programy profilaktyczno-wychowawcze – od diagnozy po ewaluację działańProgramy profilaktyczno-wychowawcze – od diagnozy po ewaluację działań
-
14Wstęp do programu profilaktyczno - wychowawczegoWstęp do programu profilaktyczno - wychowawczego
-
15Ustalenie przez społeczność szkolną ważnych wartościUstalenie przez społeczność szkolną ważnych wartości
-
16Misja i wizjaMisja i wizja
-
17ĆWICZENIE 1ĆWICZENIE 1
-
18ĆWICZENIE 2ĆWICZENIE 2
-
19ĆWICZENIE 3ĆWICZENIE 3
-
20Kryteria sukcesu i ewaluacjaKryteria sukcesu i ewaluacja
-
21Plan działaniaPlan działania
-
22Drzewko decyzyjneDrzewko decyzyjne
-
23Sześć Myślowych Kapeluszy Edwarda de Bono.Sześć Myślowych Kapeluszy Edwarda de Bono.
-
24Program profilaktyczno-wychowawczy - przykładProgram profilaktyczno-wychowawczy - przykład
-
25WstępWstęp
-
26Misja szkołyMisja szkoły
-
27Wizja szkołyWizja szkoły
-
28KształcenieKształcenie
-
29Wychowawcza rola otoczeniaWychowawcza rola otoczenia
-
30Materiał rozwojowyMateriał rozwojowy
-
31Rola nauczycielaRola nauczyciela
-
32Zasady pracy w grupieZasady pracy w grupie
-
33Zasady pracy wychowawczejZasady pracy wychowawczej
-
34Prawa DzieckaPrawa Dziecka
-
35CELE WYCHOWAWCZECELE WYCHOWAWCZE
-
36Zadania szkoły jako środowiska wychowawczegoZadania szkoły jako środowiska wychowawczego
-
37Sylwetka i zadania nauczyciela wychowawcySylwetka i zadania nauczyciela wychowawcy
-
38Zasady współpracy wychowawczej z rodzicamiZasady współpracy wychowawczej z rodzicami
-
39Sylwetka absolwentaSylwetka absolwenta
-
40Plan działań wychowawczychPlan działań wychowawczych
-
41Pytania ewaluacyjne COREPytania ewaluacyjne CORE
-
42PodsumowaniePodsumowanie
Od ukończenia studiów pedagogicznych na Uniwersytecie Wrocławskim oraz uzyskania tytułu terapeuty angażuję się w pracę z ludźmi potrzebującymi wsparcia. Pierwsze lata na ścieżce zawodowej spędziłam aktywizując osoby z niepełnosprawnością intelektualną i ich rodziny do twórczego, harmonijnego życia na miarę posiadanych zasobów. Kolejny okres zgłębiałam tajemnice Autyzmu pracując z wyjątkowymi Dziećmi ze Spektrum oraz asystując ich Opiekunom w procesie wychowania, dzieląc się wiedzą ze specjalistami na licznych szkoleniach i warsztatach organizowanych w ramach Stowarzyszenia Promitis. Następnie z Wrocławia przeniosłam się do Tbilisi – współtworząc tam Centrum Terapeutyczne Sunspace z którym mam przyjemność współpracować do dziś, szkoląc terapeutów w Centrum Neurorozwoju oraz współtworząc program edukacyjny dla otwieranego w 2018 roku kierunku terapia zajęciowa na Uniwersytecie Stanowym w Tbilisi.
Po powrocie do Polski działałam terapeutycznie wraz z kilkoma fundacjami na terenie Wrocławia, rozwijałam prowadziłam również działalność edukacyjną i szkoleniową, która dynamicznie rozwinęła się na łonie Ośrodka Rozwoju Kompetencji Edukacyjnych.
Moją pasją od zawsze jest człowiek i jego niezwykłe możliwości rozwojowe oraz dążenie do życiowego spełnienia. Pracuję w duchu pedagogiki personalistycznej, holistycznej i w oparciu o najlepsze praktyki komunikacji bez przemocy. Prywatnie mama Rozalki i zapalony podróżnik.
Całość dotychczasowych doświadczeń życiowych, edukacyjnych i zawodowych oraz bogactwo kompetencji zdobyte w praktyce, kontaktach z cudownymi Ludźmi, wspólnym pokonywaniu słabości, w dążeniu do rozwoju i dobrego życia – zaowocowały Win Your Life – firmą, która powstała, by służyć wiedzą i realnym wsparciem na gruncie zawodowym i na ścieżce osobistego wzrostu.


