E-uzależnienia wśród uczniów - jak im przeciwdziałać
kursu
szkolenia
trwania
Dla kogo jest ten kurs?
Kurs dedykowany jest przede wszystkim wychowawcom, nauczycielom języka polskiego, nauczycielom filozofii, etyki, informatyki, szkolnym pedagogom, a także wszystkim, którzy dostrzegają problem e-uzależnień wśród uczniów i poszukują skutecznych metod w walce z e-nałogami. Jeżeli zależy Ci, aby Twoi uczniowie nie zostali uwięzieni w sieci, ten kurs przeznaczony dla Ciebie.
Czego się nauczę?
W trakcie kursu zdobędziesz wiedzę o tym czym są e-uzależnienia oraz jakie są ich rodzaje. Dowiesz się jaką rolę pełni internet w życiu młodzieży szkolnej oraz poznasz najnowsze wyniki badań dotyczące problemu e-uzależnień wśród polskich uczniów. Nauczysz się rozpoznawać symptomy siecioholizmu, a także otrzymasz praktyczne wskazówki jak przeprowadzić długoterminowy program profilaktyczny w walce z e-uzależnieniami w Twojej szkole oraz jakie metody i formy pracy stosować, aby nawiązać kontakt z uczniami uwięzionymi w sieci.
Co znajduje się w kursie?
Kurs składa się z 12 modułów.
Treść kursu obejmuje: charakterystykę 5 podstawowych rodzajów e-uzależnień, takich jak uzależnienie od portali społecznościowych, robienia selfie, gier komputerowych, e-zakupów
i e-hazardu. W kursie znajduje się także wprowadzenie do nowego zagrożenia dla młodzieży szkolnej jakim będą wkrótce salony Wirtualnej Rzeczywistości. Kurs obejmuje także takie zagadnienia jak przyczyny, objawy i skutki e-uzależnień, a także zawiera inspirujące pomysły mające na celu działania profilaktyczne w walce z e-nałogami, które można wykorzystać na zajęciach lekcyjnych i wydarzeniach ogólnoszkolnych. Na końcu kursu zamieszczone zostały informacje o przydatnych numerach telefonów i adresach stron internetowych.
kursu
szkolenia
trwania
Plan szkolenia
-
02Czym są e-uzależnienia?Czym są e-uzależnienia?
-
03Internet w życiu nastolatkówInternet w życiu nastolatków
-
04Problem e-uzależnień wśród uczniówProblem e-uzależnień wśród uczniów
-
05Rodzaje e-uzależnień - portale społecznościoweRodzaje e-uzależnień - portale społecznościowe
-
06SelfieSelfie
-
07e-grye-gry
-
08e-zakupye-zakupy
-
09e-hazarde-hazard
-
10Nowe zagrożenie - salony wirtualnej rzeczywistościNowe zagrożenie - salony wirtualnej rzeczywistości
-
11Czynniki sprzyjające e-uzależnieniomCzynniki sprzyjające e-uzależnieniom
-
12Objawy e-uzależnieńObjawy e-uzależnień
-
13Skutki e-uzależnieńSkutki e-uzależnień
-
14Rola szkoły w profilaktyce e-uzależnieńRola szkoły w profilaktyce e-uzależnień
-
15INICJATYWY OGÓLNOSZKOLNE - Szkolna debata inspirowana np. kampanią społeczną „W którym świecie Ty żyjesz?”INICJATYWY OGÓLNOSZKOLNE - Szkolna debata inspirowana np. kampanią społeczną „W którym świecie Ty żyjesz?”
-
16INICJATYWY OGÓLNOSZKOLNE - Szkolny konkurs na mem dotyczący e-uzależnieńINICJATYWY OGÓLNOSZKOLNE - Szkolny konkurs na mem dotyczący e-uzależnień
-
17INICJATYWY OGÓLNOSZKOLNE - KabaretINICJATYWY OGÓLNOSZKOLNE - Kabaret
-
18INICJATYWY OGÓLNOSZKOLNE - Szkolna Akcja „Sprawdzian bez telefonów”INICJATYWY OGÓLNOSZKOLNE - Szkolna Akcja „Sprawdzian bez telefonów”
-
19INICJATYWY OGÓLNOSZKOLNE - Dzień gier planszowychINICJATYWY OGÓLNOSZKOLNE - Dzień gier planszowych
-
20INICJATYWY OGÓLNOSZKOLNE - Dzień retroINICJATYWY OGÓLNOSZKOLNE - Dzień retro
-
21INICJATYWY OGÓLNOSZKOLNE - Zajęcia dodatkowe "Koło miłośników gier planszowych - Dyskusyjny klub o grach komputerowych”INICJATYWY OGÓLNOSZKOLNE - Zajęcia dodatkowe "Koło miłośników gier planszowych - Dyskusyjny klub o grach komputerowych”
-
22Tradycyjne metody i formy pracy na zajęciach lekcyjnych - przykłady dobrych praktykTradycyjne metody i formy pracy na zajęciach lekcyjnych - przykłady dobrych praktyk
-
23Jak przygotować się do lekcji dotyczącej zagrożeń płynących z e-uzależnień?Jak przygotować się do lekcji dotyczącej zagrożeń płynących z e-uzależnień?
-
24Pomysły do wykorzystania na zajęciach lekcyjnych w szkole podstawowej i szkole średniejPomysły do wykorzystania na zajęciach lekcyjnych w szkole podstawowej i szkole średniej
-
25Wykorzystywanie nowoczesnych technologii na zajęciach lekcyjnych - przykłady dobrych praktykWykorzystywanie nowoczesnych technologii na zajęciach lekcyjnych - przykłady dobrych praktyk
-
26Rola rodziców w profilaktyce e-uzależnień – pomysłyRola rodziców w profilaktyce e-uzależnień – pomysły
-
27Profilaktyka e-uzależnień – wsparcie instytucji zewnętrznychProfilaktyka e-uzależnień – wsparcie instytucji zewnętrznych
-
28Przydatne numery telefonów i adresy stron internetowychPrzydatne numery telefonów i adresy stron internetowych
-
29CertyfikatCertyfikat
Nauczycielka języka polskiego, doktorantka na Wydziale Nauk Humanistycznych Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Interesuje się literaturą dwudziestolecia międzywojennego, a szczególnie poezją Marii Pawlikowskiej–Jasnorzewskiej. Obecnie przygotowuje rozprawę doktorską poświęconą motywom magicznym w twórczości krakowskiej poetki.
Przykładowe publikacje edukacyjne:
- Język polski. Arkusze maturalne. Przykładowe arkusze egzaminacyjne, wydawnictwo Lingo, Warszawa 2018.
- Współautorka publikacji Język polski. Egzamin ósmoklasisty. Przykładowe arkusze egzaminacyjne, wydawnictwo Lingo, Warszawa 2018.
- Współautorka publikacji Język Polski. Quiz, wydawnictwo Seneka, Puck 2015.
- Ćwiczenia z języka polskiego dla szóstoklasistów, wydawnictwo Lingo, Warszawa 2015.
- Repetytorium z języka polskiego dla szóstoklasistów, wydawnictwo Lingo, Warszawa 2015.
- Poradnik dla licealistów Matura ustna. Język Polski, portal studiowac.pl, Warszawa 2015.
- Współautorska publikacji Szkolny słownik ortograficzny, wydawnictwo SBM, Warszawa 2013.
- Publikacje inscenizacji dla dzieci: „Pierwszy dzień wiosny”, „Z komputerem bezpiecznie i mądrze” na portalu „Supernauczyciel”
Prywatnie miłośniczka naturalnej pielęgnacji urody, gimnastyki słowiańskiej i holistycznego podejścia do życia.


