Tytuł szkolenia

Rozwijanie asertywności u uczniów

Cena regularna
45.00 zł
Cena w pakiecie "5 za 3"
39.00 zł
Agnieszka Chęcińska-Kopiec
Autor szkolenia Agnieszka Chęcińska-Kopiec
Nauczyciel akademicki, doktor nauk o zarządzaniu, akredytowany praktyk tutoringu, certyfikowany trener minimediacji (w duchu wychowania bez...

Nauczyciel akademicki, doktor nauk o zarządzaniu, akredytowany praktyk tutoringu, certyfikowany trener minimediacji (w duchu wychowania bez...

Nowość
"5 za 3"
Kurs
Dowolna ilość realizacji
Mobile friendly
TOP Autor
Zaproszenie
od autora
Agnieszka Chęcińska-Kopiec
Ważność
kursu
bezterminowo
(dla użytkowników indywidualnych)
Poziom
szkolenia
Zaawansowany
Czas
trwania
3 godziny
Kurs możesz przerwać i powrócić do niego w dowolnym momencie

Dla Kogo jest ten kurs?

Kurs skierowany jest dla nauczycieli i wychowawców w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych, którzy chcą wspierać dzieci oraz młodzież w okresie ich dorastania i dojrzewania. Z treścią kursu powinni zapoznać się również rodzice, ponieważ zamieszczona została tu wiedza dotycząca świadomego przekazywania sztuki asertywności. 

Dorośli dość często definiują czy utożsamiają asertywność z negatywnymi aspektami, takimi jak „buta”, czy wręcz „arogancję”. 

Czego się nauczę? 

Podczas kursu dowiesz się czym jest asertywność, w czym pomaga nam w codziennym życiu i jaki wpływ ma na naszą przyszłość. W kursie zamieszczone zostały również ćwiczenia wspierające asertywność dzieci i młodzieży. Osoby asertywne zdecydowanie lepiej radzą sobie w życiu. Nie boją się walczyć o swoje, mają zdrowe relacje z otoczeniem, umieją przyjąć krytykę oraz wyciągnąć z niej lekcje dla siebie. Dbaj codziennie o kształtowanie w uczniu mądrej asertywności, pozbawionej agresji i arogancji.

Co znajduje się w kursie?

Informacje zawarte w kursie pomogą nauczycielom i wychowawcom w spojrzeniu raz jeszcze na zagadnienie asertywności.  Kurs stanie się drogowskazem w poszukiwaniu kierunku szukania drogi do siebie, by żyć w zgodzie z sobą jednocześnie nie raniąc innych. 

Ważność
kursu
bezterminowo
(dla użytkowników indywidualnych)
Poziom
szkolenia
Zaawansowany
Czas
trwania
3 godziny
Kurs możesz przerwać i powrócić do niego w dowolnym momencie

Plan szkolenia

  • 01
    Czym jest asertywność?
    Czym jest asertywność?
  • 02
    Jakie są przykłady asertywności i co daje nam bycie asertywnym?
    Jakie są przykłady asertywności i co daje nam bycie asertywnym?
  • 03
    5 zasad asertywności
    5 zasad asertywności
  • 04
    Cechy asertywności
    Cechy asertywności
  • 05
    Pięć praw Fensterheima
    Pięć praw Fensterheima
  • 06
    12 praw asertywności S. Rees’a i R. Graham’a
    12 praw asertywności S. Rees’a i R. Graham’a
  • 07
    Pozytywna Dyscyplina dla asertywności
    Pozytywna Dyscyplina dla asertywności
  • 08
    Minimediacje i NVC
    Minimediacje i NVC
  • 09
    Na czym polega asertywne zachowanie nauczyciela w relacji z uczniem?
    Na czym polega asertywne zachowanie nauczyciela w relacji z uczniem?
  • 10
    Jak wzmacniać asertywne postawy uczniów i jaka jest rola nauczycieli oraz rodziców w tym procesie?
    Jak wzmacniać asertywne postawy uczniów i jaka jest rola nauczycieli oraz rodziców w tym procesie?
  • 11
    Zasady i zadania
    Zasady i zadania
  • 12
    Jak rozpoznać i do czego prowadzi brak asertywności?
    Jak rozpoznać i do czego prowadzi brak asertywności?
  • 13
    Skutki braku asertywności
    Skutki braku asertywności
  • 14
    Jak asertywnie przyjmować krytykę?
    Jak asertywnie przyjmować krytykę?
  • 15
    Jak przyjmować krytykę? – instrukcja krok po kroku
    Jak przyjmować krytykę? – instrukcja krok po kroku
  • 16
    Jak wyrażać konstruktywną krytykę?
    Jak wyrażać konstruktywną krytykę?
  • 17
    Jak komunikować niezadowolenie?
    Jak komunikować niezadowolenie?
  • 18
    Co powiedzieć, jeśli ktoś mówi, że zraniły go twoje słowa?
    Co powiedzieć, jeśli ktoś mówi, że zraniły go twoje słowa?
  • 19
    Jak trzymać emocje na wodzy?
    Jak trzymać emocje na wodzy?
  • 20
    Techniki asertywnego radzenia sobie ze złożoną krytyką i krytykantami
    Techniki asertywnego radzenia sobie ze złożoną krytyką i krytykantami
  • 21
    Zasady asertywnego wyrażania ocen
    Zasady asertywnego wyrażania ocen
  • 22
    Jak nauczyć dziecko asertywności?
    Jak nauczyć dziecko asertywności?
  • 23
    Po pierwsze
    Po pierwsze
  • 24
    Po drugie
    Po drugie
  • 25
    Po trzecie
    Po trzecie
  • 26
    Po czwarte
    Po czwarte
  • 27
    Po piąte
    Po piąte
  • 28
    Po szóste
    Po szóste
  • 29
    Po siódme
    Po siódme
  • 30
    Po ósme
    Po ósme
  • 31
    Po dziewiąte
    Po dziewiąte
  • 32
    Etapy asertywnej odmowy
    Etapy asertywnej odmowy
  • 33
    10 zasad, które pomogą ci wychować asertywnego ucznia
    10 zasad, które pomogą ci wychować asertywnego ucznia
  • 34
    Przykładowe ćwiczenia na asertywność do pracy w grupie lub klasie
    Przykładowe ćwiczenia na asertywność do pracy w grupie lub klasie
  • 35
    Przykładowe scenki sytuacyjne
    Przykładowe scenki sytuacyjne
  • 36
    Bibliografia
    Bibliografia

Jestem nauczycielem akademickim, adiunktem, doktorem nauk o zarządzaniu, akredytowanym praktykiem tutoringu, certyfikowanym trenerem minimediacji (w duchu wychowania bez przemocy NVC); certyfikowanym edukatorem pozytywnej dyscypliny rodziców oraz nauczycieli oraz Trenerem Umiejętności Społecznych TUS I oraz II stopnia.

Pomagam rodzicom i nauczycielom budować relacje oparte na miłości, empatii, szacunku i pozytywnej dyscyplinie, które są podstawowymi wartościami podczas długotrwałego procesu wychowania kompetentnych i szczęśliwych dzieci.

Pracuję jako adiunkt, nauczyciel akademicki od 2007 roku; a od 2012 roku wdrażam założenia tutoringu dbając o rozwój i wspierając swoich podopiecznych. Jako potwierdzenie efektów pracy w 2019 roku otrzymałam, podczas VII Gali Środowiska Studenckiego Kukucjusze 2019 AWF Katowice, wyróżnienie w kategorii Złote Serce. Od 2019 roku należę do kadry tutorskiej TDJ Fundation. Stworzyłam Akademię Relacji, której celem jest szkolenie rodziców oraz wychowawców żłobków, przedszkoli i szkół – w szeroko rozumianej sztuce nawiązywania komunikacji i budowania relacji. Ponadto od 2021 roku z ramienia AWF Katowice jestem częścią ministerialnego projektu WF z AWF – gdzie odpowiedzialna jestem za przeszkolenie nauczycieli Wychowania Fizycznego z woj. Śląskiego i opolskiego z budowania relacji i wsparcia dla dzieci wracających po nauczaniu zdalnym do szkoły.

Należę do kadry tutorskiej TDJ Fundation. Jestem autorką artykułów o wychowaniu i rozwoju w magazynach: “Świat Przedszkolaka” i “Świat Pierwszoklasisty” oraz na portalu Pozytywna Dyscyplina dla rodziców; Pozytywna Dyscyplina w szkole i klasie dla nauczycieli i rodziców dzieci szkolnych- Pogotowie Rodzicielskie; oraz Pomysłowi Rodzice.

Współpracuję z WyEdukowani – Akademią Projektowania Rozwoju; Wojewódzkim Ośrodkiem Metodycznym (WOM) w Katowicach oraz Centrum Doskonalenia Nauczycieli (CDN) w Sosnowcu. Prowadzę szkolenia dla nauczycieli (w tym Rad Pedagogicznych) oraz rodziców zarówno w formie stacjonarnej, online, jak i e-learningowej. Od 2016 roku ma za sobą przeprowadzenie około 500 godzin szkoleń stacjonarnych oraz od 2020 roku około 600 godzin on-line; ponadto napisałam oraz nagrałam około 10 certyfikowanych kursów dla nauczycieli.

Pozytywna Dyscyplina w sposób bardzo obrazowy i jasny uczy, jak zrozumieć poszczególne zachowania dzieci, tłumaczy je od strony biologicznej jak i psychologicznej. Pozytywna Dyscyplina porządkuje potrzeby dzieci dając równocześnie narzędzia i techniki do ich zaspokajania. Łącząc Pozytywną Dyscyplinę, Minimediacje (bazujące na Porozumieniu bez przemocy, narzędzie do rozwiązywania konfliktów z dziećmi i między dziećmi) oraz SELF-REG (czyli obserwacji siebie i dzieci w celu nazywania i lokalizowania stresorów, by nauczyć się radzenia sobie z emocjami w trudnych momentach) podane w formie tutoringu (bazującym na sztuce zadawania pytań i szukaniu rozwiązań - nie dając gotowych odpowiedzi) - stworzyłam efektywny wachlarz narzędzi którymi dzielę się z Rodzicami oraz Wychowawcami, którzy zafascynowani są budowaniem relacji na bazie szacunku i zrozumienia.

Jako mama dwójki dzieci (Nastolatki i Przedszkolaka) i prawie idealna żona sukcesywnie wprowadzam założenia porozumienia bez przemocy do swojego domu. Oczywiście żadna metoda nie rozwiąże raz na zawsze wszystkich problemów – ale otrzymujemy wskazówki, jak budować relacje między rodzicami i dziećmi, (bo niezaspokojone potrzeby są głównym sprawcami tzw „złych” zachowań…)

Wzór
www.szkolna24.pl
Data wydania certyfikatu:
Certyfikat
Zaświadcza się, że Pan/Pani
Imię i Nazwisko
w dniu xx-xx-xxxx ukończył/a kurs
"Rozwijanie asertywności u uczniów"
w wymiarze 3 godzin prowadzony przez szkolna24.pl
Nr XXXX/2021
Zaświadczenie nr ED-II.4430.13.2017 z dn. 2 października 2017 r. o wpisie Niepublicznej Placówki Szkolna24.pl do ewidencji szkół i placówek niepublicznych, prowadzonej przez Prezydenta Miasta Częstochowy pod numerem 400

Dbamy o Twoją prywatność. Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej dotyczących cookies zgadzasz się na ich zapis i wykorzystanie. Więcej informacji znajduje się w Polityce prywatności na tej stronie.

Sukces
Przejdź do koszyka
Ostrzeżenie
Przejdź do koszyka
Ostrzeżenie
Ostrzeżenie
Ostrzeżenie
Ostrzeżenie