Tytuł szkolenia

Powrót do szkoły po pandemii - jak zadbać o uczniów i o siebie

Cena regularna
69.00 zł
Cena w pakiecie "6 za 3"
0.00 zł
Agnieszka Chęcińska-Kopiec
Autor szkolenia Agnieszka Chęcińska-Kopiec
Nauczyciel akademicki, doktor nauk o zarządzaniu, akredytowany praktyk tutoringu, certyfikowany trener minimediacji (w duchu wychowania bez...

Nauczyciel akademicki, doktor nauk o zarządzaniu, akredytowany praktyk tutoringu, certyfikowany trener minimediacji (w duchu wychowania bez...

Webinar
"6 za 3"
Kurs
Dowolna ilość realizacji
Mobile friendly
Zaproszenie
od autora
Agnieszka Chęcińska-Kopiec
Ważność
kursu
bezterminowo
(dla użytkowników indywidualnych)
Poziom
szkolenia
Zaawansowany
Czas
trwania
5 godzin
Kurs możesz przerwać i powrócić do niego w dowolnym momencie

Dla Kogo jest ten kurs?

Kurs skierowany jest dla nauczycieli i wychowawców w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych, którzy chcą wspierać dzieci i młodzież, a także siebie nawzajem, w tak trudnym i wymagającym dla wszystkich uczestników areny edukacji, okresie powrotu do szkoły stacjonarnej po prawie roku szkolnym nauki zdalnej.

Czego się nauczę?

Podczas kursu dowiesz się czym jest lęk i czym różni się od strachu; jak korzystać z narzędzi minimediacji – aby towarzyszyć dzieciom w konflikcie i poszukiwaniu rozwiązań – nie będąc stroną konfliktu oraz nie narzucając rozwiązań. Ponadto dowiesz się, jak nasz mózg działa w stresie, jak rozpoznawać potrzeby kryjące się za niektórymi trudnymi zachowaniami. Otrzymasz praktyczne informacje i wskazówki, jak poprowadzić ciekawe i inspirujące twórcze myślenie zajęcia – aby uczniowie odnaleźli w sobie motywację do nauki i poszerzania wiedzy. Ponadto kurs zawiera wiele przykładów ćwiczeń relaksacyjnych, pomysłów na zabawy integracyjne.

Co znajduje się w kursie?

Informacje zawarte w kursie pomogą nauczycielom i wychowawcom w poznawaniu od nowa siebie oraz swoich podopiecznych. Tak długi okres izolacji wpłynął na to, że uczniowie mają w sobie nowe lęki i niepokoje związane z akceptacją ich przez rówieśników; boją się weryfikacji ich wiedzy – czy też udowadniania niewiedzy w jakichś obszarach. Interdyscyplinarność kursu polega na poruszeniu wielu obszarów wpływających na naszych uczniów i pozwoli nauczycielom i wychowawcom dostrzec ich lęki i obawy. Okres pandemii odcisnął piętno na nas wszystkich – lecz jako pedagodzy mamy misję a wręcz obowiązek wspierać młodych ludzi w tak przełomowych okresach ich życia.

Ważność
kursu
bezterminowo
(dla użytkowników indywidualnych)
Poziom
szkolenia
Zaawansowany
Czas
trwania
5 godzin
Kurs możesz przerwać i powrócić do niego w dowolnym momencie

Plan szkolenia

  • 02
    WEBINAR
    WEBINAR
  • 03
    Powrót do szkoły – spotykamy się w szkole i co dalej?
    Powrót do szkoły – spotykamy się w szkole i co dalej?
  • 04
    Zmiany w uczniach
    Zmiany w uczniach
  • 05
    Zmiany w otoczeniu
    Zmiany w otoczeniu
  • 06
    Nauczycielu - zadbaj o siebie i zadbaj o uczniów
    Nauczycielu - zadbaj o siebie i zadbaj o uczniów
  • 07
    Lęki, strach i obawy
    Lęki, strach i obawy
  • 08
    Agresja reakcją na stres?
    Agresja reakcją na stres?
  • 09
    Neurodydaktyka w życiu nastolatka
    Neurodydaktyka w życiu nastolatka
  • 10
    Stawiaj relację ponad rację – krótki kurs budowania zaufania w klasie
    Stawiaj relację ponad rację – krótki kurs budowania zaufania w klasie
  • 11
    Kontrakt – czyli co nam da nazwanie „oczywistych reguł”
    Kontrakt – czyli co nam da nazwanie „oczywistych reguł”
  • 12
    Pozytywna przerwa – jak działa w praktyce
    Pozytywna przerwa – jak działa w praktyce
  • 13
    Szacunek do nauczyciela – zaczyna się od szacunku do ucznia, czyli jak być uprzejmym i stanowczym jednocześnie oraz stosując techniki minimediacji
    Szacunek do nauczyciela – zaczyna się od szacunku do ucznia, czyli jak być uprzejmym i stanowczym jednocześnie oraz stosując techniki minimediacji
  • 14
    Podstawy porozumienia bez przemocy – czyli o sztuce komunikacji
    Podstawy porozumienia bez przemocy – czyli o sztuce komunikacji
  • 15
    Słowa mury i słowa okna – czyli o dawaniu wsparcia, towarzyszeniu i okazywaniu zrozumienia
    Słowa mury i słowa okna – czyli o dawaniu wsparcia, towarzyszeniu i okazywaniu zrozumienia
  • 16
    Potrzeby oraz strategie ich osiągania – jak zachować komunikację w konflikcie
    Potrzeby oraz strategie ich osiągania – jak zachować komunikację w konflikcie
  • 17
    Nie chcę się uczyć!!! Czyli ciekawe lekcje sposobem na budowanie motywacji i chęci do zdobywania wiedzy + zestaw narzędzi
    Nie chcę się uczyć!!! Czyli ciekawe lekcje sposobem na budowanie motywacji i chęci do zdobywania wiedzy + zestaw narzędzi
  • 18
    Motywuj
    Motywuj
  • 19
    Neurodydaktyka
    Neurodydaktyka
  • 20
    Nauka rozpoznawania swoich emocji i potrzeb TUS
    Nauka rozpoznawania swoich emocji i potrzeb TUS
  • 21
    Komunikacja z innymi – TUS ćwiczenia
    Komunikacja z innymi – TUS ćwiczenia
  • 22
    INSPIRUJĄCE LEKCJE – czyli jak uczyć skutecznie
    INSPIRUJĄCE LEKCJE – czyli jak uczyć skutecznie
  • 23
    Podsumowanie - certyfikat
    Podsumowanie - certyfikat

Jestem nauczycielem akademickim, adiunktem, doktorem nauk o zarządzaniu, akredytowanym praktykiem tutoringu, certyfikowanym trenerem minimediacji (w duchu wychowania bez przemocy NVC); certyfikowanym edukatorem pozytywnej dyscypliny rodziców oraz nauczycieli oraz Trenerem Umiejętności Społecznych TUS I oraz II stopnia.

Pomagam rodzicom i nauczycielom budować relacje oparte na miłości, empatii, szacunku i pozytywnej dyscyplinie, które są podstawowymi wartościami podczas długotrwałego procesu wychowania kompetentnych i szczęśliwych dzieci.

Pracuję jako adiunkt, nauczyciel akademicki od 2007 roku; a od 2012 roku wdrażam założenia tutoringu dbając o rozwój i wspierając swoich podopiecznych. Jako potwierdzenie efektów pracy w 2019 roku otrzymałam, podczas VII Gali Środowiska Studenckiego Kukucjusze 2019 AWF Katowice, wyróżnienie w kategorii Złote Serce. Od 2019 roku należę do kadry tutorskiej TDJ Fundation. Stworzyłam Akademię Relacji, której celem jest szkolenie rodziców oraz wychowawców żłobków, przedszkoli i szkół – w szeroko rozumianej sztuce nawiązywania komunikacji i budowania relacji. Ponadto od 2021 roku z ramienia AWF Katowice jestem częścią ministerialnego projektu WF z AWF – gdzie odpowiedzialna jestem za przeszkolenie nauczycieli Wychowania Fizycznego z woj. Śląskiego i opolskiego z budowania relacji i wsparcia dla dzieci wracających po nauczaniu zdalnym do szkoły.

Należę do kadry tutorskiej TDJ Fundation. Jestem autorką artykułów o wychowaniu i rozwoju w magazynach: “Świat Przedszkolaka” i “Świat Pierwszoklasisty” oraz na portalu Pozytywna Dyscyplina dla rodziców; Pozytywna Dyscyplina w szkole i klasie dla nauczycieli i rodziców dzieci szkolnych- Pogotowie Rodzicielskie; oraz Pomysłowi Rodzice.

Współpracuję z WyEdukowani – Akademią Projektowania Rozwoju; Wojewódzkim Ośrodkiem Metodycznym (WOM) w Katowicach oraz Centrum Doskonalenia Nauczycieli (CDN) w Sosnowcu. Prowadzę szkolenia dla nauczycieli (w tym Rad Pedagogicznych) oraz rodziców zarówno w formie stacjonarnej, online, jak i e-learningowej. Od 2016 roku ma za sobą przeprowadzenie około 500 godzin szkoleń stacjonarnych oraz od 2020 roku około 600 godzin on-line; ponadto napisałam oraz nagrałam około 10 certyfikowanych kursów dla nauczycieli.

Pozytywna Dyscyplina w sposób bardzo obrazowy i jasny uczy, jak zrozumieć poszczególne zachowania dzieci, tłumaczy je od strony biologicznej jak i psychologicznej. Pozytywna Dyscyplina porządkuje potrzeby dzieci dając równocześnie narzędzia i techniki do ich zaspokajania. Łącząc Pozytywną Dyscyplinę, Minimediacje (bazujące na Porozumieniu bez przemocy, narzędzie do rozwiązywania konfliktów z dziećmi i między dziećmi) oraz SELF-REG (czyli obserwacji siebie i dzieci w celu nazywania i lokalizowania stresorów, by nauczyć się radzenia sobie z emocjami w trudnych momentach) podane w formie tutoringu (bazującym na sztuce zadawania pytań i szukaniu rozwiązań - nie dając gotowych odpowiedzi) - stworzyłam efektywny wachlarz narzędzi którymi dzielę się z Rodzicami oraz Wychowawcami, którzy zafascynowani są budowaniem relacji na bazie szacunku i zrozumienia.

Jako mama dwójki dzieci (Nastolatki i Przedszkolaka) i prawie idealna żona sukcesywnie wprowadzam założenia porozumienia bez przemocy do swojego domu. Oczywiście żadna metoda nie rozwiąże raz na zawsze wszystkich problemów – ale otrzymujemy wskazówki, jak budować relacje między rodzicami i dziećmi, (bo niezaspokojone potrzeby są głównym sprawcami tzw „złych” zachowań…)

Wzór
www.szkolna24.pl
Data wydania certyfikatu:
Certyfikat
Zaświadcza się, że Pan/Pani
Imię i Nazwisko
w dniu xx-xx-xxxx ukończył/a kurs
"Powrót do szkoły po pandemii - jak zadbać o uczniów i o siebie"
w wymiarze 3 godzin prowadzony przez szkolna24.pl
Nr XXXX/2021
Zaświadczenie nr ED-II.4430.13.2017 z dn. 2 października 2017 r. o wpisie Niepublicznej Placówki Szkolna24.pl do ewidencji szkół i placówek niepublicznych, prowadzonej przez Prezydenta Miasta Częstochowy pod numerem 400

Dbamy o Twoją prywatność. Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej dotyczących cookies zgadzasz się na ich zapis i wykorzystanie. Więcej informacji znajduje się w Polityce prywatności na tej stronie.

Sukces
Przejdź do koszyka
Ostrzeżenie
Przejdź do koszyka
Ostrzeżenie
Ostrzeżenie
Ostrzeżenie
Ostrzeżenie