Wykorzystanie platformy e-podręczniki (MEN) w pracy ucznia, nauczyciela i rodzica – klasy I-III
Wstęp
Witam i zapraszam do mojego kursu pod tytułem:
Wykorzystanie platformy e-podręczniki (MEN) w pracy ucznia, nauczyciela i rodzica – klasy I-III
Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej z dystansem podchodzą do wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych w nauczaniu. W swojej pracy dydaktycznej zwracają uwagę na wszechstronny rozwój dziecka w młodszym wieku szkolnym – rozwój intelektualny, emocjonalny, społeczny, poznawczy, ruchowy. Należy jednak pamiętać, że nasi uczniowie należą już do tzw. pokolenia informacyjnego, cyfrowych tubylców – pokolenia dzieci urodzonych w erze internetu i komputerów. Środowisko cyfrowe jest dla dzieci i młodzieży naturalnym światem, z którego czerpią informacje, komunikują się i wykorzystują je do zabawy.
Obecnie nie jest już możliwym „odcięcie” dzieci od cyfrowego świata. Można jednak im pokazać, jak z niego korzystać w sposób właściwy i pożyteczny. Znacząca w tym rola nauczycieli, którzy powinni wskazywać z jakich zasobów można korzystać, gdzie szukać potrzebnych informacji, jak dokonać ich selekcji. Na pierwszym etapie nauczania trzeba łączyć zabawę z nauką, by dzieci chętnie korzystały ze stron polecanych przez nauczycieli. Takie zasoby tworzą e-podręczniki rekomendowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i Ośrodek Rozwoju Edukacji.
Podręczniki wykorzystywane są przez nauczycieli na wszystkich etapach nauczania. Jest to jeden z podstawowych środków służących do poszerzania wiedzy przez ucznia, zdobywania nowych informacji, utrwalania materiału. Podręcznik w szkole najczęściej kojarzy się z materiałem drukowanym, zawierającym barwne ilustracje, opisy, tabele, wykresy i inne dodatki.
Podręcznik musi zawierać usystematyzowaną prezentację wszystkich lub wybranych treści nauczania z zakresu konkretnych zajęć edukacyjnych na danym etapie edukacyjnym, ujętych w podstawie programowej kształcenia ogólnego. Musi być poprawny pod względem merytorycznym, dydaktycznym, wychowawczym i językowym oraz uwzględniać aktualny stan wiedzy naukowej oraz zawierać materiał rzeczowy i ilustracyjny odpowiedni do przedstawianych treści nauczania.
Jestem przekonana, że dzięki temu kursowi z łatwością przyswoją Państwo nową wiedzę
by efektywnie wykorzystać ją w swojej codziennej pracy.
W przedstawionym filmie przekazuję zawartość kursu w kilkuminutowej pigułce.
Zapraszam do oglądania.