Tytuł szkolenia

Hejt, depresja i autoagresja wśród uczniów

Cena regularna
69.00 zł
Cena w pakiecie "5 za 3"
63.00 zł
Agnieszka Chęcińska-Kopiec
Autor szkolenia Agnieszka Chęcińska-Kopiec
Nauczyciel akademicki, doktor nauk o zarządzaniu, akredytowany praktyk tutoringu, certyfikowany trener minimediacji (w duchu wychowania bez...

Nauczyciel akademicki, doktor nauk o zarządzaniu, akredytowany praktyk tutoringu, certyfikowany trener minimediacji (w duchu wychowania bez...

Webinar
Nowość
"5 za 3"
Bestseller
Kurs
Dowolna ilość realizacji
Mobile friendly
TOP tygodnia
Zaproszenie
od autora
Agnieszka Chęcińska-Kopiec
Ważność
kursu
bezterminowo
(dla użytkowników indywidualnych)
Poziom
szkolenia
Zaawansowany
Czas
trwania
4 godziny
Kurs możesz przerwać i powrócić do niego w dowolnym momencie

Dla kogo jest ten kurs?

Kurs skierowany jest dla nauczycieli i wychowawców w szkołach podstawowych, ponadpodstawowych oraz dla rodziców nastolatków, którzy chcą wspierać dzieci i młodzież w tak skomplikowanym i zawiłym dla nich procesie dorastania. Życie z dziećmi w okresie buntu przypomina jazdę na kolejce górskiej – zaskakująco szybka kombinacja wzlotów i upadków. Jak towarzyszyć, jak wspierać, jak pomagać młodzieży w tym jakże burzliwym dla nich i dla nas okresie życia. Oczywiście każdy człowiek jest inny, na rozwój każdego wpływają inne zmienne – jednak lata pracy rzeszy psychologów, psychiatrów, nauczycieli, neurobiologów oraz obserwacje rodziców pozwoliły stworzyć swego rodzaju ramy, schemat; dzięki któremu łatwiej przetrwać ten czas.

Czego się nauczę?

Podczas kursu dowiesz się podstawowych informacji na temat depresji oraz tego, na jakie obszary życia młodych ludzi ma wpływ. Jako Rodzice, Nauczyciele, Wychowawcy codziennie towarzyszymy dzieciom w ich zmaganiach, nie raz ta walka toczy się wewnątrz nich samych. Jak reagować, na co zwrócić uwagę – co można „zignorować” – a kiedy powinniśmy wzmocnić naszą czujność na różne zachowania czy gesty. Kurs uczy uważności na obszary, w których funkcjonuje nastolatek. W kursie zawarte zostały informacje dotyczące tych obszarów, które są tak ważne i istotne podczas życia i pracy z nastolatkami. Pracując z dziećmi i młodzieżą od blisko 20 lat starałam się stworzyć kurs, dzięki któremu zrozumiemy co dzieje się w głowie nastolatka – od strony procesów biologicznych, rozwojowych; dzięki czemu nauczymy się wspierać nastolatki, towarzyszyć im – aby wspólne życie było prostsze, łatwiejsze, przyjemniejsze – zarówno dla nas jak i dla nich.

Co znajduje się w kursie?

Informacje zawarte w kursie pomogą nauczycielom, wychowawcom oraz rodzicom w poznaniu swego rodzaju schematu procesu dojrzewania. Kurs podzielony został na cztery działy. W pierwszym scharakteryzowane zostały tajniki rozwoju mózgu od strony neurobiologii oraz jakie procesy wpływają na zachowania naszych podopiecznych. Drugi rozdział poświęcony został depresji jako chorobie. Trzeci rozdział przedstawia perspektywę dojrzewania od strony nastolatków. Podczas gdy czwarty pokazuje jak nastolatek funkcjonuje w środowisku, co na niego wpływa, na jakie narażony jest zagrożenia; jak można ich wspierać i jakie zachowania prewencyjne wdrażać.

Ważność
kursu
bezterminowo
(dla użytkowników indywidualnych)
Poziom
szkolenia
Zaawansowany
Czas
trwania
4 godziny
Kurs możesz przerwać i powrócić do niego w dowolnym momencie

Plan szkolenia

  • 01
    Wstęp
    Wstęp
  • 02
    Webinar: Hejt, depresja i autoagresja u uczniów cz.1
    Webinar: Hejt, depresja i autoagresja u uczniów cz.1
  • 03
    Webinar: Hejt, depresja i autoagresja u uczniów cz. 2
    Webinar: Hejt, depresja i autoagresja u uczniów cz. 2
  • 04
    Webinar: Hejt, depresja i autoagresja u uczniów cz. 3
    Webinar: Hejt, depresja i autoagresja u uczniów cz. 3
  • 05
    Remont w mózgu – czyli to nie hormony, a mózg rządzą nastolatkiem
    Remont w mózgu – czyli to nie hormony, a mózg rządzą nastolatkiem
  • 06
    Etapy dorastania
    Etapy dorastania
  • 07
    Neurodydaktyka
    Neurodydaktyka
  • 08
    Piramida potrzeb i tworzenie Tożsamości nastolatka
    Piramida potrzeb i tworzenie Tożsamości nastolatka
  • 09
    Funkcjonowanie w grupie
    Funkcjonowanie w grupie
  • 10
    Depresja to choroba
    Depresja to choroba
  • 11
    Jak rozpoznać depresję nastolatka
    Jak rozpoznać depresję nastolatka
  • 12
    Jeśli chcesz wiedzieć, czy dziecko ma depresję
    Jeśli chcesz wiedzieć, czy dziecko ma depresję
  • 13
    Przyczyny zapadania na depresję
    Przyczyny zapadania na depresję
  • 14
    Typy depresji według Międzynarodowej Klasyfikacji Chorób ICD-10
    Typy depresji według Międzynarodowej Klasyfikacji Chorób ICD-10
  • 15
    Czynniki zapadania na zaburzenia depresyjne młodzieży
    Czynniki zapadania na zaburzenia depresyjne młodzieży
  • 16
    Leczenie depresji
    Leczenie depresji
  • 17
    Wpływ depresji na postrzeganie świata
    Wpływ depresji na postrzeganie świata
  • 18
    Niska samoocena, oskarżanie, smutek pustka
    Niska samoocena, oskarżanie, smutek pustka
  • 19
    Czynniki wpływające na poczucie własnej wartości
    Czynniki wpływające na poczucie własnej wartości
  • 20
    Samookaleczenia, autoagresja
    Samookaleczenia, autoagresja
  • 21
    Źródła samookaleczeń
    Źródła samookaleczeń
  • 22
    Definicje samookaleczeń
    Definicje samookaleczeń
  • 23
    Przyczyny samookaleczenia
    Przyczyny samookaleczenia
  • 24
    Podział zachowań autodestrukcyjnych
    Podział zachowań autodestrukcyjnych
  • 25
    Na co powinniśmy jako rodzice i nauczyciele zwrócić szczególną uwagę - symptomy samookaleczeń
    Na co powinniśmy jako rodzice i nauczyciele zwrócić szczególną uwagę - symptomy samookaleczeń
  • 26
    Jak wesprzeć osobę w sytuacji samookaleczania
    Jak wesprzeć osobę w sytuacji samookaleczania
  • 27
    Zaburzenia łaknienia - klasyfikacja
    Zaburzenia łaknienia - klasyfikacja
  • 28
    Przyczyny anoreksji
    Przyczyny anoreksji
  • 29
    Samobójstwa
    Samobójstwa
  • 30
    Przyczyny podejmowania przez młodzież prób samobójczych
    Przyczyny podejmowania przez młodzież prób samobójczych
  • 31
    Znaki ostrzegawcze dotyczące samobójstwa
    Znaki ostrzegawcze dotyczące samobójstwa
  • 32
    Co można zrobić, kiedy nastolatek mówi o śmierci
    Co można zrobić, kiedy nastolatek mówi o śmierci
  • 33
    Depresja a szkoła
    Depresja a szkoła
  • 34
    Wpływy środowiskowe
    Wpływy środowiskowe
  • 35
    Wpływ mediów na społeczne zachowania nastolatków
    Wpływ mediów na społeczne zachowania nastolatków
  • 36
    Kontekst grupy rówieśniczej
    Kontekst grupy rówieśniczej
  • 37
    Wewnętrzne czynniki psychologiczne
    Wewnętrzne czynniki psychologiczne
  • 38
    Używki (narkotyki, alkohol, papieros)
    Używki (narkotyki, alkohol, papieros)
  • 39
    Hejt
    Hejt
  • 40
    Jak można przeciwdziałać hejtowi?
    Jak można przeciwdziałać hejtowi?
  • 41
    Ryzykowne zachowania w Internecie
    Ryzykowne zachowania w Internecie
  • 42
    Po czym zarówno rodzice jak i nauczyciele mogą poznać, że dziecko może być ofiarą przemocy?
    Po czym zarówno rodzice jak i nauczyciele mogą poznać, że dziecko może być ofiarą przemocy?
  • 43
    Jak pomóc, czyli rola środowiska w procesie leczenia
    Jak pomóc, czyli rola środowiska w procesie leczenia
  • 44
    Czego nie robić, gdy dziecko się samookalecza
    Czego nie robić, gdy dziecko się samookalecza
  • 45
    Jak zbudować relację, żeby naprawić sytuację
    Jak zbudować relację, żeby naprawić sytuację
  • 46
    Fakty - uczucia - potrzeby - prośby czyli komunikat budowany w duchu Porozumienia Bez Przemocy
    Fakty - uczucia - potrzeby - prośby czyli komunikat budowany w duchu Porozumienia Bez Przemocy
  • 47
    Lista uczuć - gdy nasze potrzeby są zaspokojone
    Lista uczuć - gdy nasze potrzeby są zaspokojone
  • 48
    Gdy nasze potrzeby nie są zaspokojone
    Gdy nasze potrzeby nie są zaspokojone
  • 49
    Potrzeby - przejawiają to co jest żywe w nas
    Potrzeby - przejawiają to co jest żywe w nas
  • 50
    Lista potrzeb
    Lista potrzeb
  • 51
    4 kroki Porozumienia bez Przemocy
    4 kroki Porozumienia bez Przemocy
  • 52
    Słuchaj empatycznie
    Słuchaj empatycznie
  • 53
    Słowa mają znaczenie – jak mówić, by nie zaszkodzić?
    Słowa mają znaczenie – jak mówić, by nie zaszkodzić?
  • 54
    Skup się na słuchaniu, a nie na pouczaniu
    Skup się na słuchaniu, a nie na pouczaniu
  • 55
    Przypomnij sobie jak „działa nastolatek”
    Przypomnij sobie jak „działa nastolatek”
  • 56
    Po co nastolatkom konflikty
    Po co nastolatkom konflikty
  • 57
    Aktywność fizyczna
    Aktywność fizyczna
  • 58
    Przyjemności
    Przyjemności
  • 59
    Wolontariat
    Wolontariat
  • 60
    Zadbaj o siebie i rodzinę (klasę)
    Zadbaj o siebie i rodzinę (klasę)
  • 61
    Pomoc profesjonalisty
    Pomoc profesjonalisty
  • 62
    Dekalog postępowania z nastolatkami
    Dekalog postępowania z nastolatkami
  • 63
    Profilaktyka
    Profilaktyka
  • 64
    Depresja młodzieńcza w kontekście pandemii koronawirusa
    Depresja młodzieńcza w kontekście pandemii koronawirusa
  • 65
    Kampanie społeczne - UNICEF
    Kampanie społeczne - UNICEF
  • 66
    Polska kampania przeciw cyberprzemocy – stop hejt
    Polska kampania przeciw cyberprzemocy – stop hejt
  • 67
    Ważne adresy i telefony
    Ważne adresy i telefony

Jestem nauczycielem akademickim, adiunktem, doktorem nauk o zarządzaniu, akredytowanym praktykiem tutoringu, certyfikowanym trenerem minimediacji (w duchu wychowania bez przemocy NVC); certyfikowanym edukatorem pozytywnej dyscypliny rodziców oraz nauczycieli oraz Trenerem Umiejętności Społecznych TUS I oraz II stopnia.

Pomagam rodzicom i nauczycielom budować relacje oparte na miłości, empatii, szacunku i pozytywnej dyscyplinie, które są podstawowymi wartościami podczas długotrwałego procesu wychowania kompetentnych i szczęśliwych dzieci.

Pracuję jako adiunkt, nauczyciel akademicki od 2007 roku; a od 2012 roku wdrażam założenia tutoringu dbając o rozwój i wspierając swoich podopiecznych. Jako potwierdzenie efektów pracy w 2019 roku otrzymałam, podczas VII Gali Środowiska Studenckiego Kukucjusze 2019 AWF Katowice, wyróżnienie w kategorii Złote Serce. Od 2019 roku należę do kadry tutorskiej TDJ Fundation. Stworzyłam Akademię Relacji, której celem jest szkolenie rodziców oraz wychowawców żłobków, przedszkoli i szkół – w szeroko rozumianej sztuce nawiązywania komunikacji i budowania relacji. Ponadto od 2021 roku z ramienia AWF Katowice jestem częścią ministerialnego projektu WF z AWF – gdzie odpowiedzialna jestem za przeszkolenie nauczycieli Wychowania Fizycznego z woj. Śląskiego i opolskiego z budowania relacji i wsparcia dla dzieci wracających po nauczaniu zdalnym do szkoły.

Należę do kadry tutorskiej TDJ Fundation. Jestem autorką artykułów o wychowaniu i rozwoju w magazynach: “Świat Przedszkolaka” i “Świat Pierwszoklasisty” oraz na portalu Pozytywna Dyscyplina dla rodziców; Pozytywna Dyscyplina w szkole i klasie dla nauczycieli i rodziców dzieci szkolnych- Pogotowie Rodzicielskie; oraz Pomysłowi Rodzice.

Współpracuję z WyEdukowani – Akademią Projektowania Rozwoju; Wojewódzkim Ośrodkiem Metodycznym (WOM) w Katowicach oraz Centrum Doskonalenia Nauczycieli (CDN) w Sosnowcu. Prowadzę szkolenia dla nauczycieli (w tym Rad Pedagogicznych) oraz rodziców zarówno w formie stacjonarnej, online, jak i e-learningowej. Od 2016 roku ma za sobą przeprowadzenie około 500 godzin szkoleń stacjonarnych oraz od 2020 roku około 600 godzin on-line; ponadto napisałam oraz nagrałam około 10 certyfikowanych kursów dla nauczycieli.

Pozytywna Dyscyplina w sposób bardzo obrazowy i jasny uczy, jak zrozumieć poszczególne zachowania dzieci, tłumaczy je od strony biologicznej jak i psychologicznej. Pozytywna Dyscyplina porządkuje potrzeby dzieci dając równocześnie narzędzia i techniki do ich zaspokajania. Łącząc Pozytywną Dyscyplinę, Minimediacje (bazujące na Porozumieniu bez przemocy, narzędzie do rozwiązywania konfliktów z dziećmi i między dziećmi) oraz SELF-REG (czyli obserwacji siebie i dzieci w celu nazywania i lokalizowania stresorów, by nauczyć się radzenia sobie z emocjami w trudnych momentach) podane w formie tutoringu (bazującym na sztuce zadawania pytań i szukaniu rozwiązań - nie dając gotowych odpowiedzi) - stworzyłam efektywny wachlarz narzędzi którymi dzielę się z Rodzicami oraz Wychowawcami, którzy zafascynowani są budowaniem relacji na bazie szacunku i zrozumienia.

Jako mama dwójki dzieci (Nastolatki i Przedszkolaka) i prawie idealna żona sukcesywnie wprowadzam założenia porozumienia bez przemocy do swojego domu. Oczywiście żadna metoda nie rozwiąże raz na zawsze wszystkich problemów – ale otrzymujemy wskazówki, jak budować relacje między rodzicami i dziećmi, (bo niezaspokojone potrzeby są głównym sprawcami tzw „złych” zachowań…)

Wzór
www.szkolna24.pl
Data wydania certyfikatu:
Certyfikat
Zaświadcza się, że Pan/Pani
Imię i Nazwisko
w dniu xx-xx-xxxx ukończył/a kurs
"Hejt, depresja i autoagresja wśród uczniów"
w wymiarze 3 godzin prowadzony przez szkolna24.pl
Nr XXXX/2021
Zaświadczenie nr ED-II.4430.13.2017 z dn. 2 października 2017 r. o wpisie Niepublicznej Placówki Szkolna24.pl do ewidencji szkół i placówek niepublicznych, prowadzonej przez Prezydenta Miasta Częstochowy pod numerem 400

Dbamy o Twoją prywatność. Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej dotyczących cookies zgadzasz się na ich zapis i wykorzystanie. Więcej informacji znajduje się w Polityce prywatności na tej stronie.

Sukces
Przejdź do koszyka
Ostrzeżenie
Przejdź do koszyka
Ostrzeżenie
Ostrzeżenie
Ostrzeżenie
Ostrzeżenie