Asertywny nauczyciel
kursu
szkolenia
trwania
Dla kogo jest ten kurs?
- dla wszystkich osób nastawionych na rozwój własnych kompetencji i umiejętności
- dla osób, które chcą doskonalić swoje umiejętności komunikacyjne, dbać o swoje granice, skuteczniej wyrażać swoje przekonania i osiągać założone cele.
- dla osób, które na co dzień spotykają się z trudnymi osobami (uczniami, rodzicami, współpracownikami), prowadzą trudne rozmowy lub borykają się z trudnościami z porozumieniem się w środowisku pracy.
Czego się nauczę?
Kurs ten wskaże drogę do konstruktywnego radzenia sobie w takich sytuacjach. Korzyści z kursu:
- Podniesienie kompetencji komunikacyjnych, w tym asertywności i reagowania na krytykę.
- Skuteczniejsze wyrażanie swoich przekonań bez urażania innych.
- Zapobieganie konfliktom pomiędzy pracownikami.
- Poprawa jakości relacji budowanych pomiędzy szkołą a środowiskiem rodzinnym uczniów
- Znajomość i obrona własnych praw
- Rozpoznawanie różnic pomiędzy uległością, asertywnością i agresją
Co znajduje się w kursie?
- Testy
- Ćwiczenia
a także wiedza z obszaru
- Asertywność
- Wyrażanie opinii i przekonań
- Przyjmowanie krytyki
- Obrona swoich praw (granic)
- Umiejętność mówienia „nie”
- Asertywne przyjmowanie ocen
- Wyrażanie osobistych opinii i przekonań
- Techniki konstruktywnego reagowania na różne formy krytyki i ataku
kursu
szkolenia
trwania
Plan szkolenia
-
02Pojęcie asertywnościPojęcie asertywności
-
03TEST: Czy jesteś asertywny/aTEST: Czy jesteś asertywny/a
-
04Czy warto być asertywnym?Czy warto być asertywnym?
-
05Postawy psychologicznePostawy psychologiczne
-
06Postawy psychologiczne - opisyPostawy psychologiczne - opisy
-
07Prawa jako źródło asertywnościPrawa jako źródło asertywności
-
08Mamy prawo do...Mamy prawo do...
-
09Typy zachowańTypy zachowań
-
10Styl pasywny - uległyStyl pasywny - uległy
-
11Styl agresywnyStyl agresywny
-
12Styl pasywno- agresywnyStyl pasywno- agresywny
-
13Styl asertywnyStyl asertywny
-
14Porównanie stylówPorównanie stylów
-
16Warto być asertywnymWarto być asertywnym
-
17Rola asertywności w pracy nauczycielaRola asertywności w pracy nauczyciela
-
18Informacje zwrotneInformacje zwrotne
-
19Czy nauczycielom potrzebna jest asertywność?Czy nauczycielom potrzebna jest asertywność?
-
20ZASADY ASERTYWNEJ WSPÓŁPRACY NAUCZYCIELA Z RODZICAMI.ZASADY ASERTYWNEJ WSPÓŁPRACY NAUCZYCIELA Z RODZICAMI.
-
21Trening asertywnościTrening asertywności
-
22Test końcowyTest końcowy
-
23ZakończenieZakończenie
Coach, terapeuta TSR, mediator, trener kompetencji społecznych, pedagog, psychoterapeuta w trakcie całościowego szkolenia psychoterapeutycznego w nurcie psychodynamicznym i psychodramy rekomendowanego przez Polskie Towarzystwo Psychiatryczne. Prezes Fundacji Forum Komunikacji i Mediacji.
Moim celem zawodowym jest wspieranie klientów w ich rozwoju
Jestem Trenerem - Praktykiem, specjalizującym się w treningach w zakresie poprawy efektywności osobistej oraz zawodowej, rozwoju kompetencji z zakresu komunikacji, asertywności, negocjacji i rozwiązywania konfliktów, motywowania, organizowania i planowania, zarządzania sobą w czasie, radzenia sobie ze stresem i radzenia sobie w sytuacji kryzysu.
Prowadzę również projekty dotyczące redukcji konfliktów wewnątrz zespołowych
Szkolenia i warsztaty prowadzę między innymi dla nauczycieli, pracowników socjalnych, personelu medycznego, rodziców zastępczych i sektora pozarządowego.
Równolegle ze szkoleniami prowadzę procesy coachingowe w ramach coachingu rozwojowego.
Nie jest sztuką wygrywać gdy dostaliśmy od losu same asy ale sztuką jest jak najlepiej wykorzystać karty które przypadły nam w rozdaniu.
Żywię nadzieję, że dzieląc się swoją wiedzą i doświadczeniem wesprę Państwa w Państwa wygranych.
Serdecznie zapraszam na kursy przygotowane przeze mnie
Życzę sukcesów


